راه اندازی اولین مرکز تست تصادف خودرو در ایران

اولین مرکز تست تصادف خودرو در ایران به زودی راه اندازی می‌شود

طبق اعلام رئیس مرکز ملی تأیید صلاحیت استاندارد ایران، به زودی شاهد راه اندازی اولین مرکز تست تصادف خودرو در ایران خواهیم بود.

صنعت خودروسازی ایران توجه چندانی به کیفیت خودروهای تولیدی نمی‌کند و از سر ناچاری هر محصول بنجل داخلی که تولید می‌شود را برای جبران تقاضا راهی بازار می‌کند. پاس کردن استانداردهای 85 گانه بیشتر شبیه جوک است و وقتی حرف از عمل می‌شود خودروسازان چیزی در چنته ندارند.

راه اندازی اولین مرکز تست تصادف خودرو در ایران

راه اندازی اولین مرکز تست تصادف خودرو در ایران

شاید یکی از مهم‌ترین مراکزی که طی سالیان اخیر فقدان آن به خوبی حس شده، مرکز تست تصادف خودرو است. به گفته رئیس مرکز ملی تأیید صلاحیت استاندارد ایران، شرکت‌های بازرسی همکار سازمان ملی استاندارد ایران در حال آماده‌سازی مرکز مذکور هستند و به زودی شاهد راه‌اندازی و آغاز به کار آن خواهیم بود.

بنا بر آنچه محمود هاشمی بیان داشته، سازمان ملی استاندارد عزم جدی دارد تا تمامی استانداردهای لازم توسط خودروسازان رعایت و شرایط لازم نسبت به مهیا کردن این آزمون‌ها در کشور فراهم شود. چنین نیازی طی سال‌های اخیر به شدت احساس شده و اگر به ثمر برسد باعث افزایش اعتماد مشتریان ایرانی به محصولات داخلی می‌شود. هاشمی در ادامه افزود:

در بحث آزمون جاده و تست تصادف خودرو کارهای خوبی انجام شده و پیش‌بینی می‌شود با پیگیری‌هایی که از سوی سازمان ملی استاندارد در حال انجام است، تا یک سال آینده شاهد بازگشایی مرکز تست تصادف در کشور باشیم، اما تا زمان بازگشایی این مراکز برای انجام تست‌های لازم فعلا مطابق گذشته از ظرفیت شرکت‌های خارجی استفاده می‌کنیم.

راه اندازی اولین مرکز تست تصادف خودرو در ایران

علاوه بر راه‌اندازی مرکز تست تصادفات، اوایل سال جاری با همکاری‌های معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، شرکت بازرسی کیفیت و استاندارد ایران، هلدینگ رایزکو، آذین خودرو و شرکت آرتاویل تایر با حضور معاون حمل و نقل وزارت صمت و رئیس سازمان گسترش صنایع ایران، کنسرسیوم مرکز تست تصادفات و آزمون‌های ایمنی و کیفیت خودرو به امضا رسید.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*

3 دیدگاه

  1. به قرآن اینا رسما دارن مسخرمون میکنن.
    ماشین هاشون همینجوری داغون میشه، من یه پارس به اسمم درومده، خواستم سقفش رو با دستمال تمیز کنم خدا شاهده با کمترین فشار دست چپم یه گودال روی سقفش درست شد.

  2. سوراخ جدید برای به جیب زدن کلی پول و رانت

  3. به زودی ایران با ابروی خود در جهان به شکل واضح با تاسیس ایم موعسسه بازی خواهد کرد
    سوژه خنده …
    اخه چیرو میخوای تست کنی نخاله