حسگر اثر انگشت سامسونگ

حسگر اثر انگشت گوشی های سامسونگ 2.5 میلیارد برابر امن تر خواهد شد!

سامسونگ در حال کار بر روی یک حسگر اثر انگشت چندگانه جدید برای پنل‌های آینده OLED 2.0 است که تا 2.5 میلیارد برابر امن‌تر از نمونه‌های کنونی خواهد بود.

براساس اخبار ارسالی از پایگاه خبری SamMobile، سامسونگ در حال بر روی روشی جهت افزایش امنیت حسگرهای اثر انگشت خود است. در این زمینه، یکی از بهبودهای مورد نظر این شرکت، جایگزینی یک اسکنر اثر انگشت بزرگ با نمونه کوچک فعلی است که می‌تواند چندین اثر انگشت را به‌طور هم‌زمان اسکن کند.

دیتر می، مدیرعامل ISORG فرانسه، شرکتی که در حوزه تولید حسگرهای اثر انگشت برای گوشی‌های هوشمند فعالیت دارد، اخیرا در مصاحبه‌ای گفته که سامسونگ می‌تواند به‌زودی این فناوری جدید را برای نمایشگرهای OLED خود مورد استفاده قرار دهد.

سامسونگ پیشتر اعلام کرده بود که این فناوری که “All-in-One Sensoring” نام دارد، در پنل‌های نسل بعدی OLED 2.0 این شرکت استفاده خواهد شد. استفاده از سه اثر انگشت به‌طور هم‌زمان برای تایید هویت کاربر تلفن هوشمند، 2.5 میلیارد برابر امن‌تر از یک اثر انگشت خواهد بود. ایده اجرایی سامسونگ، استفاده از کل صفحه برای اسکن سه انگشت در یک‌زمان است.

حسگر اثر انگشت

دیتر می افزود که انتظار دارد سامسونگ تا سال 2025 عرضه پنل‌های OLED 2.0 را آغاز کند. وی هم‌چنین گفت که بعید است اپل از اسکن اثر انگشت چندگانه استفاده کند، زیرا مدل‌های جدید آیفون همگی به فناوری فیس آی‌دی متکی هستند. در نتیجه، انتظار می‌رود سامسونگ نه‌تنها به عنوان اولین سازنده گوشی‌های هوشمند از حسگر اثر انگشت چندگانه بهره ببرد، بلکه این شرکت در حوزه حسگرهای All-in-One پیشرو باشد.

درحالی‌که استفاده از یک اثر انگشت واحد در صنعت امروزی به حد قابل کافی قابل اطمینان بوده که در زمینه‌های مختلفی نظیر سرویس‌های پرداخت‌ موبایل مانند سامسونگ پی و گوگل پی استفاده شود، اما تصور آنکه فناوری جدیدتر 2.5 میلیارد برابر امن‌تر خواهد بود، قطعا احساس اطمینان بیش‌تری را به کاربر القا خواهد کرد.

پیشتر در سال 2012، اپل با خرید شرکت بیومتریک AuthenTec به قیمت 356 میلیون دلار، یک سال بعد اولین گوشی خود به نام آیفون 5s را به سنسور تاچ آی‌دی تجهیز و روانه بازار کرد. اکنون به‌نظر می‌رسد که سامسونگ اولین شرکتی خواهد بود که حسگر اثر انگشت چندگانه AIO را ارائه خواهد داد تا امنیت گوشی‌های آینده را به‌میزان قابل توجهی افزایش دهد.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*

2 دیدگاه

  1. درود بر شما
    مقدار صحیح ۲.۵ میلیارد برابر هست.

  2. مشکل در نگارش :
    با سلام و خسته نباشید خدمت نویسنده gadgetnews آقای امیر حسین خرمی
    ” در تیتر و شاید متن به جای 2.5 برابر 2.5 میلیارد نوشته شده که باید اصلاح شود . “