سامسونگ، پرفروش ترین سازنده گوشی هوشمند در ۳ ماهه سوم ۲۰۱۵

موسسه Digitimes Research اخیرا گزارشی منتشر کرده که بر اساس آن ، سامسونگ پرفروش ترین شرکت گوشی هوشمند در ۳ ماهه سوم سال ۲۰۱۵ بوده است.کمپانی اپل نیز در این دوره ۳ ماهه پس از سامسونگ در جایگاه دوم لیست قرار گرفته است.

بر اساس آمار منتشر شده، سامسونگ در سه‌ ماهه مذکور توانسته ۲۵.۶ درصد از بازار گوشی‌های هوشمند را تصاحب کند. این در حالی است که آمار برای شرکت بزرگ آیفون تنها ۱۴.۵ درصد از بازار این محصولات دیجیتال پر‌فروش بوده است.

پس از سامسونگ و اپل، سه شرکت بزرگ هواوی، لنوو و ال‌جی نیز در مدت زمان مشابه به ترتیب توانسته‌اند ۷.۴، ۴.۸ و ۴.۵ درصد از سهام بازار را به تملک خود درآورند. شرکت چینی‌تبار شیائومی نیز در این رده‌بندی با ۳.۸ درصد از سهام بازار، در جایگاه ششم قرار گرفته است. دو شرکت بزرگ سونی و مایکروسافت به ترتیب با آمار ۲% و ۱.۷ درصد در جایگاه‌های یازدهم و دوازدهم قرار گرفته‌اند.

گفتنی است در ۱۵ شرکت برتر قید شده در رده‌بندی این گزارش، ۹ شرکت از کشور چین بوده، دو شرکت از آمریکا، دو شرکت از کره‌جنوبی و یک شرکت از تایوان و یک شرکت هم از ژاپن بوده است.

به طور کلی، در سه ماه سوم سال ۲۰۱۵ میلادی، ۳۳۱.۹ میلیون دستگاه به‌فروش رسیده است که نسبت به مدت مشابه سال گذشته، ۷.۷ درصد افزایش داشته و در طول یک دوره ۴ ماهه نیز ۱۰.۵ درصد رشد را تجربه کرده است. در این گزارش پیش‌بینی شده است که فروش گوشی‌های هوشمند در سه‌ماه آخر سال ۲۰۱۵، ۳۹۶.۸ میلیون دستگاه خواهد بود که در نهایت آمار فروش کلی در سال جاری میلادی را به ۱.۳۲۶ میلیارد دستگاه خواهد رساند که این آمار نسبت به سال گذشته میلادی ۱۰.۱ افزایش را تجربه خواهد کرد.

منبع: gsmarena