خودروهایی با قیمت های باورنکردنی

جذاب ترین خودروهایی که خارج از ایران با قیمت های باورنکردنی می‌توان خرید

در بازارهای خارج از ایران می‌توان خودروهایی با قیمت های باورنکردنی خرید. در ادامه فهرست محصولات جذاب، ولی خوش‌قیمت بازار خواهد آمد.

صنعت خودروسازی ایران متعهد به کیفیت نیست و ظاهرا اغلب خودروسازان به فکر سود و منفعت خود هستند؛ چرا که کمیت مهم‌تر از عنصر کیفیت و ایمنی شده است. در بازار داخلی می‌توان خودروهایی پیدا کرد که اگرچه وارداتی و کارکرده هستند، اما همچنان نسبت به طیف وسیعی از محصولات صفرکیلومتر داخلی باکیفیت‌تر ظاهر شده‌اند.

خودروهایی با قیمت های باورنکردنی برای خرید

اگر علاقه‌مند به خرید خودرویی باکیفیت و ایمن هستید که سواری خوبی از آن بگیرید، بهتر است سراغ خودروهای چینی صفرکیلومتر مونتاژی یا محصولات داخلی نروید؛ چرا که می‌توانید با بودجه همان خودروها، مدل‌های دست دومی از برندهای معتبر جهان نظیر بی ام و، مرسدس بنز، مازراتی و کادیلاک بخرید.

شاید فکر کنید خودروی صفرکیلومتر است که شما را شخصی ثروتمند نشان می‌دهد، در حالی که این مدل و برند خودروی شماست که چشم و گوش مخاطبان شما را کور و کر خواهد کرد. سوار یک بنز کارکرده شدن مسلما ارجحیت دارد به سواری یک خودروی چینی صفر کیلومتر؛ زیرا کیفیت و دوام بنز کجا و چینی‌های مقلد کجا؟

با خرید خودروهای کارکرده خارجی و لوکس نه تنها هزینه زیادی صرف نمی‌کنید، بلکه به راحتی به هدفتان که احتمالا پولدار به نظر رسیدن است، نائل می‌شوید. در این مطلب به معرفی و بررسی خودروهایی خواهیم پرداخت که قیمتی بین 10 الی 30 هزار دلار دارند. نکته قابل تأمل درباره خرید چنین خودروهایی، هزینه‌های نگهداری بالای آنها است. برای مثال خرید یک بی ام و مدل 2000 میلادی شاید ارزان‌تر از نسخه‌های بعدی تمام شود، اما هزینه‌های نگهداری همچنان گزاف خواهد بود.

1. بی ام و Z4 – مدل‌های 2003 تا 2008

بی ام و زد فور

شاید باورتان نشود، اما هم اکنون می‌توانید در بازارهای جهانی یک نمونه 2003 از خودروی بی ام و زد فور را با کارکردی نزدیک به 65 هزار کیلومتر، با قیمت 10 هزار دلار بخرید. این خودرو بر خلاف اسم و رسم گران قیمتش، خودروی ارزان قیمتی در بازار ایران به شمار می‌رود. خوشبختانه طراحی ظاهری این خودرو به نحوی است که همچنان مدرن و امروزی به نظر می‌رسد.

یکی از مهم‌ترین المان‌های این خودرو که بر فرق سر بی ام و Z4 مدل 2003 خوش می‌درخشد، لوگوی این کمپانی مطرح است. سواری این محصول لذت‌بخش است و در بازار ایالات متحده آمریکا با یک پیشرانه 3 لیتری شش سیلندر خطی تنفس طبیعی عرضه شده است. این موتور می‌تواند حداکثر قدرت 230 اسب بخار را تولید کند.

آمریکایی‌ها در حالی این خودرو را با پیشرانه 6 سیلندر خریداری می‌کردند که اروپایی‌ها علاوه بر این موتور می‌توانستند از مدل 4 سیلندری هم لذت ببرند. به هر حال به عنوان اخطار پایانی باید به خریداران این خودرو گوشزد کرد که خرید یک بی ام و مدل 2003 هزینه‌های نگهداری زیادی روی دست مشتریان خواهد گذاشت.

2. اینفینیتی QX30 – مدل‌های 2017 تا 2019

کیو ایکس 30 - خودروهایی با قیمت های باورنکردنی

شاید با برند اینفینیتی چندان آشنا نباشید، اما باید گفت از بین محصولات نه چندان جالب این خودروساز، کیو ایکس 30 چیز دیگری است. این خودرو با الهام از مرسدس بنز A کلاس تولید شده و یکی از مهم‌ترین نقاط قوتی که دارد، کابین زیبا و بادوام آن است. زیر کاپوت این شاسی بلند سنگین وزن یک پیشرانه 2 لیتری تعبیه شده که توان تولیدی خوبی دارد.

کراس اوور اینفینیتی QX30 خودرویی جذاب، هماهنگ و خوش‌ساخت است که شوربختانه شانس نیاورده و نتوانسته خوش بدرخشد. در سال 2019 بود که این خودروساز تصمیم گرفت خط تولید این کراس اوور جمع‌وجور را برای همیشه متوقف کند. با این اوصاف اگر تمایل به خرید خودرویی ارزان قیمت، ولی باکلاس و پرستیژ دارید گزینه‌ای جذاب‌تر از اینفینیتی وجود ندارد. کیو ایکس 30 را می‌توان با کارکردی نزدیک به 80 هزار کیلومتر و مدل 2017 با قیمت کمتر از 20 هزار دلار خرید.

3. جنسیس G70 – مدل 2019

جنسیس جی 70

یکی دیگر از خودروهای ارزان قیمت اما جذاب بازار، جنسیس جی 70 است. شانس با کمپانی کره‌ای جنسیس یار نبود و وقتی در سال 2017 راهی بازارهای جهانی شد، مردم استقبال خوبی از آن به عمل نیاوردند، ولی امروزه خوشبختانه می‌توان روی حضور این سدان جذاب حساب باز کرد.

برای این که بتوانید سوار یک دستگاه جنسیس G70 شوید که البته صفر کیلومتر است، می‌بایست نزدیک به 40 هزار دلار هزینه کنید؛ اما در صورتی که مدل 2019 آن را با پیشرانه 2 لیتری بخواهید، باید نزدیک به 30 هزار دلار یا کمتر بپردازید. متاسفانه پیشرانه 2 لیتری توربو تعبیه شده در این سدان به اندازه نمونه 6 سیلندر آن قدرتمند ظاهر نشده، ولی سواری و رانندگی جذابی به ارمغان می‌آورد.

4. کادیلاک ATS – مدل 2015

کادیلاک ای تی اس - خودروهایی با قیمت های باورنکردنی

خودروی دیگری که علاقه‌مندان به ماشین‌های لوکس ارزان قیمت را به وجد می‌آورد، کادیلاک ای تی اس، رقیب بی ام و سری 3 است. این سدان جذاب در مدل 2015 پریمیوم خود 25 هزار دلار و در تیپ لوکس نزدیک به 18 هزار دلار قیمت‌گذاری شده است. شاید بتوان گفت تفاوت کادیلاک ATS با جنسیس G70 از نظر دینامیکی است که جنسیس عملکرد بهتری دارد.

کادیلاکی که از آن صحبت می‌کنیم بی‌عرضه نیست و می‌تواند به مشتریان خود اثبات کند که در تیپ پرفورمنس و چهار چرخ محرک خود می‌تواند به همراه امکانات رفاهی فراوانی‌اش غوغا به پا کند. در صورتی که 18 هزار دلار برایتان زیاد باشد، می‌توانید نسخه‌ی دارای پیشرانه 2.5 لیتری چهار سیلندر را خریداری کنید؛ زیرا 202 اسب بخار قدرت تولید می‌کند.

اگر کمی بیشتر از جیب مایه بگذارید خواهید توانست نسخه پیشرانه 3.6 لیتری V6 را بخرید تا 321 اسب بخار خروجی تقدیم حضورتان کند. به هر حال کادیلاک ATS از آن قبیل خودروهای جذاب و بی‌نظیر زیر 30 هزار دلار است.

5. مرسدس بنز S کلاس – مدل 2012

مرسدس بنز اس کلاس - خودروهایی با قیمت های باورنکردنی

می‌توان هنوز هم با بودجه‌ای نزدیک به زیر 30 هزار دلار در بازارهای خارج از ایران، یک دستگاه مرسدس بنز اس 550 خرید. البته کارکرد این خودرو به ده سال یا صد هزار کیلومتر می‌رسد، ولی کیفیت تغییر چندانی نخواهد کرد. به هر حال شما پول خرج کلاس گذاشتن و ثروتمند به نظر رسیدن خودتان خواهید کرد.

خودرویی با کارکرد بالا حدود 24 هزار دلار برای خریداران آب می‌خورد. مرسدس بنز S550 قادر است با پیشرانه 4.6 لیتری‌اش حداکثر قدرت 430 اسب بخار را تولید کند. البته این نسخه ممکن است کمی در عمل شما را ناامید کند و به همین دلیل اگر خواهان نسخه لوکس‌تر و جذاب‌ترش هستید، سری به بنز S600 بزنید.

برخی نمونه‌های اس 600 با قیمت زیر 30 هزار دلار در بازار یافت می‌شوند. در هر زمان و مکانی، یک دستگاه مرسدس بنز S کلاس می‌تواند صاحبش را ثروتمند نشان دهد. مهم نیست این خودرو چند سال عمر کرده و فقط خودروی گران‌قیمتی است که با قیمتی ارزان می‌توان خرید.

6. مازراتی گیبلی – مدل 2014 تا 2016

مازراتی گیبلی

در جمع خودروهای جذاب، مازراتی نیز باید حضور داشته باشد، وگرنه موضوع به نتیجه نخواهد رسید. متاسفانه یکی از علت‌های نادیده گرفتن محصولات مازراتی در نسخه‌های کارکرده و دست دوم، استهلاک بالای این خودروها است. با این اوصاف اگر هزینه‌های نگهداری برایتان اهمیت ندارد و می‌توانید از عهده آنها بر بیایید، در خرید یک دستگاه مازراتی گیبلی سری S شک نکنید.

هم‌اکنون در بازارهای جهانی می‌توان یک دستگاه مازراتی گیبلی با صد هزار کیلومتر کارکرد را با قیمتی نزدیک به 25 هزار دلار خرید. خوشبختانه مدل این خودروها 2014 تا 2016 است و از نظر سنی هم شرایط فوق العاده خوبی دارند. بنابراین اگر حرف دیگران برایتان اهمیت دارد، مطمئن باشید که هر کسی متوجه نخواهد شد پشت فرمان چه خودرویی و با چه سنی نشسته‌اید.

سوال اینجاست که آیا مازراتی گیبلی از بی ام و سری 5 بهتر و خرید آن ارزشمندتر است؟ پاسخ منفی است؛ ولی باید توجه داشت که از خودروی بی ام و سری 5 در جاده‌ها تا دلتان بخواهد نمونه وجود دارد، ولی گیبلی با وجود مشکلات و ایراد‌هایی که ممکن است داشته باشد، خودرویی خاص و منحصربه‌فرد خواهد بود. از گیبلی تا زمانی که شما را در وضعیت مالی بدی قرار نداده نهایت لذت را ببرید.

7. پورشه کیمن – مدل 2011

کیمن - خودروهایی با قیمت های باورنکردنی

اگر از علاقه‌مندان به خودرو و دنیای پیچیده آنها باشید، می‌دانید که پورشه کیمن محصول جذابی است که در دسته خودروهای لوکس و اسپرت قرار می‌گیرد. انسان‌های عادی بی‌اطلاع از دنیای خودرو با دیدن این محصول تنها چیزی که به ذهنشان خطور می‌کند این است که با یک پورشه روبه‌رو هستند.

سال 2005 میلادی، شرکت پورشه از کیمن رونمایی کرد. این خودرو روی پلتفرم باکستر سوار شده بود، ولی یک دستگاه رودستر نبود، بلکه کوپه به شمار می‌رفت. کیمن مدل 2011 زیر کاپوت خود یک پیشرانه 2.9 لیتری دارد و در نسخه S مجهز به یک موتور 3.4 لیتری شش سیلندر است. پیشرانه اول می‌تواند تا 265 اسب بخار قدرت تولید کند و در بازه قیمتی بین 25 تا 30 هزار دلار خرید و فروش می‌شود.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*

یک دیدگاه

  1. چه معنی داره همچین ماشینی سوار شیم؟پس کی اشغالای ایران خودرو و سایپا با 1000 برابر قیممت میخره