تبدیل ویدیو به فایل GIF

۵ روش آسان برای تبدیل ویدیو به فایل GIF

در این مطلب با معرفی 5 ابزار مفید، ساده و کاربردی، به مرور روش‌های آسان تبدیل ویدیو به فایل GIF (گیف) می‌پردازیم.

یادگیری روش‌های تبدیل ویدیو به فایل GIF (گیف) مزایای زیادی را به‌همراه دارد که از جمله آن‌ها می‌توان به کاهش قابل توجه حجم فایل در مقایسه با فرمت‌های ویدیویی اشاره کرد. در حالی‌که برخی از دستگاه‌ها و سیستم‌عامل‌ها دارای نرم‌افزاری هستند که می‌توانند به‌طور خودکار یک ویدیو را به GIF تبدیل می‌کنند، چند ابزار آنلاین نیز وجود دارند که می‌توانید از آنها استفاده کنید.

تبدیل یک ویدیو به فایل GIF از طریق فرآیند فشرده‌سازی بدون اتلاف Lampel-Ziv-Welch انجام می‌شود. این عمل دارای محدودیت رنگ است که می‌تواند منجر به خروجی باکیفیت پایین‌تر شود. با این حال، ارزش کاهش اندازه را دارد، زیرا زمان بارگذاری سریع‌تر و پخش بهتر را امکان‌پذیر کرده و فرمت را به انتخابی بهینه برای اشتراک‌گذاری محتوا تبدیل می‌کند.

از جمله محبوب‌ترین ابزارهای آنلاین برای تبدیل ویدیوها به فرمت GIF می‌توان به Giphy، Imgur، Convertio، Makeagif و Ezgif اشاره کرد. تعدادی از این موارد هم‌چنین شامل سایر ویژگی‌های مفید برای کار با فیلم‌ها، تصاویر و سایر فرمت‌های رسانه هستند. یادگیری تبدیل ویدیو به فایل GIF توسط این ابزارها نیز بسیار ساده است.

5 ابزار کاربردی برای تبدیل ویدیو به فایل GIF

1. Imgur

imgur، تبدیل ویدیو به فایل GIF

وب‌سایت Imgur میزبانی آنلاین برای دریافت و تبدیل تصاویر و ویدیوها است که در ماه بیش از 250 میلیون کاربر از آن استفاده می‌کنند. این ابزار برای تبدیل ویدیو به فایل GIF نیز کاربرد دارد، اگرچه بدون محدودیت نیست. به‌خاطر داشته باشید که تبدیل فقط از طریق آدرس URL انجام می‌شود، بنابراین نمی‌توانید ویدیوها را مستقیما برای در سایت آپلود کنید.

با این حال، استفاده از این ابزار بسیار ساده است:

  • Imgur را در مرورگر باز کنید.
  • در بالای صفحه، روی نماد فلش رو پایین کلیک کرده و گزینه “Video to GIF” را انتخاب کنید.
  • سپس آدرس URL را در قسمت متن وارد کرده و روی گزینه “Submit” کلیک کنید.

در مجموع، وب‌سایت Imgur برای محتوای آنلاین مورد نظرتان، ابزاری سریع را برای تبدیل و ذخیره ویدیو به فرمت GIF ارائه می‌کند.

2. Giphy

وب سایت Giphy

وب‌سایت Giphy یک پلتفرم میزبانی رسانه است که بیش‌تر به‌خاطر مجموعه گسترده‌ای از انواع GIF که در سایر پلتفرم‌ها استفاده می‌شوند، شهرت دارد. به احتمال زیاد تا به‌حال، از Giphy در برنامه‌هایی نظیر واتس‌اپ، اسلک و حتی صفحه‌کلید داخلی سیستم‌عامل خود استفاده کرده‌اید.

برای استفاده از ابزار تبدیل Giphy، از طریق مرورگر خود وارد وب‌سایت آن شوید. سپس روی گزینه “Create” در سمت راست بالای صفحه کلیک کنید. در اینجا، می‌توانید با آپلود یک ویدیو در سایت یا وارد کردن یک آدرس URL در قسمت متن که زیر هر URL قرار دارد، یک فایل گیف را ایجاد کنید. Giphy از فرمت‌های MP4، MOV و WebM برای آپلود و تبدیل ویدیوها پشتیبانی می‌کند.

3. Makeagif

makeagif، ابزار تبدیل ویدیو به فایل GIF

پلتفرم Makeagif بیش‌تر بر روی تبدیل محتوا از منابع مختلف به فرمت گیف تمرکز دارد و کارکردی آسان را ارائه می‌دهد. ابتدا وب‌سایت را در مرورگر باز کنید. سپس بر روی نماد همبرگری در گوشه بالا و سمت راست، ضربه بزنید یا یک GIF در بخش مرکزی بالای صفحه ایجاد کنید. در مرحله بعد، می‌توانید یکی از گزینه‌های زیر را انتخاب کنید:

  • تصاویر به GIF
  • یوتیوب به GIF
  • فیس‌بوک به GIF
  • وب‌کم به GIF
  • ویدیو به GIF

در این حالت، برای تبدیل یک ویدیو، روی گزینه “Video to GIF” ضربه بزنید. سپس، می‌توانید یک ویدیو را از دستگاه خود آپلود کرده یا آدرس URL ویدیو را در قسمت متن کپی و جایگذاری کنید. Makeagif از فرمت‌های MP4، AVI، MOV، WebM و FLV پشتیبانی می‌کند. اگر به نحوه تبدیل یک ویدیو به فایل GIF علاقه‌مند هستید، به‌ویژه در صورتی‌که فایل روی سیستم نباشد و نیاز به آپلود داشته باشد، این پلتفرم یک ابزار کاربردی و عالی است.

4. Convertio – ابزاری ساده برای تبدیل ویدیو به فایل GIF

وب سایت convertio

وب‌سایت Convertio در زمینه تبدیل انواع فرمت‌های فایل از جمله صدا، ویدیو، تصویر، سند، فونت و غیره کاربرد دارد. طبق ادعای این پلتفرم، بیش از 25600 نوع تبدیل بین 300 فرمت فایل مختلف توسط Convertio پشتیبانی می‌شود.

برای استفاده از ابزار تبدیل ویدیو به فایل GIF در این وب‌سایت، کافی است مراحل زیر را دنبال کنید:

  • وب‌سایت Convertio را در مرورگر خود باز کنید.
  • روی گزینه “Choose Files” کلیک کنید.
  • ویدیوی مورد نظر خود را برای آپلود، انتخاب کنید.
  • روی نماد … در سمت راست کلیک کنید و GIF را انتخاب کنید.
  • روی گزینه “Convert” کلیک کرده و کمی صبر کنید.
  • روی گزینه “Download” کلیک کنید.

5. Ezgif

وب سایت ezgif، تبدیل ویدیو به فایل GIF

وب‌سایت Ezgif ابزاری ساده را برای ویرایش آنلاین ارائه می‌دهد که هدف اصلی آن ساخت و اصلاح فایل‌های GIF است. می‌توانید از این پلتفرم برای تغییر اندازه، برش، تقسیم، بهینه‌سازی و حتی برش GIF استفاده کنید. علاوه بر آن، یک ابزار تبدیل ویدیو به فایل گیف نیز ارائه شده که عملکرد بسیار خوبی دارد.

می‌توانید فایل‌ها را از دستگاه خود آپلود کرده یا نشانی‌های وب را در قسمت متن آن جایگذاری کنید. برای آپلود ویدیو، Ezgif از فرمت‌های MP4، WebM، AVI، MPEG، FLV، MOV، 3GP پشتیبانی می‌کند.

در ادامه با نحوه تبدیل ویدیو به GIF با استفاده از Ezgif آشنا می‌شنویم:

  • Ezgif را در مرورگر خود باز کنید.
  • روی عبارت “Video to GIF” کلیک کنید.
  • گزینه “Choose File” را انتخاب کرده و روی عبارت “upload video” کلیک کنید.
  • پارامترهای ارائه شده توسط Ezgif را بررسی کرده و سپس روی گزینه “Make a GIF” کلیک کنید.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*