۲۵ درصد گوشی های هوشمند سال ۲۰۱۶ به صفحه نمایش حساس به فشار مجهز خواهند بود

بر اساس گزارش جدیدی که منتشر شده است ، ۲۵ درصد گوشی‌های هوشمندی که در سال ۲۰۱۶ روانه بازار می‌شوند به صفحه نمایش‌هایی حساس به فشار ( Force Touch ) مجهز خواهند بود. این صفحه نمایش‌ها می‌توانند تمایز بین لمس آرام، لمس معمولی و لمس شدید را تشخیص دهند و در نتیجه دستورات جدید و متنوعی را می توان با این تکنولوژی در اپلیکیشن های مختلف اجرا نمود.

موسسه تحقیقاتی IHS، در گزارشی آورده است که بیش از ۲۵ درصد دستگاه های هوشمند در سال آینده به فناوری فورس تاچ مجهز خواهند شد که قادر است بین فشار آرام، متوسط و محکم بر روی نمایشگر تمایز ایجاد کرده و دستورات متفاوتی را اجرا کند.هر لمس متفاوت می‌تواند واکنش خاصی را به همراه داشته باشد. در لمس ۳ بعدی اپل یا همان ۳D Touch، کاربران با یک لمس آرام یک نیم نگاه به برنامه دارند و زمانی که شدید لمس کنند یک عکس‌العمال متفاوت از دستگاه رخ می‌دهد. به طور مثال زمانی که آرام صفحه نمایش لمس شود یک پیش نمایش از ایمیل را می‌توانید مشاهده نمایید و با لمس شدید آن ایمیل بر روی صفحه نمایش به طول کامل نشان داده می‌شود.

در حال حاضر به غیر از اپل واچ، آیفون ۶s و آیفون ۶s پلاس، Huawei Mate S نیز از فناوری Force Touch بهره می‌برد. این ویژگی با ویژگی لمس طولانی که در سایر تلفن‌های هوشمند استفاده می‌گردد بسیار متفاوت است. در لمس طولانی زمان لمس مهم است اما در Force Touch تنها شدت تپ کردن حائز اهمیت است و زمان تاثیری ندارد.

IHS اعتقاد دارد که استفاده از Force Touch در سال آینده رشدی ۳۱۷ درصدی خواهد داشت و در ۴۶۱ میلیون دستگاه از آن استفاده می‌گردد. این شرکت تحقیقاتی در بخش دیگری از گزارش خود آورده است که این تکنولوژی در تلفن‌های رده بالا استفاده خواهد شد. IHS دلیل این گرایش تولید کنندگان تلفن‌های همراه را به استفاده از این فناوری، استفاده اپل از Force Touch در اپل واچ و نسل آخر گوشی هوشمندش می‌داند که با استقبال کاربران روبرو شد. در حقیقت بسیاری از شرکت‌ها برای استفاده این تکنولوژی ریسک نکرده و بعد از اینکه اپل این کار را انجام داد و موفق هم بود، حال به این تکنولوژی رو آورده‌اند.

علاوه بر این‌ها، تولید صفحه نمایش‌های in-cell و on-cell افزایش خواهد یافت که هر دوی آن‌ها باعث می‌شوند صفحه نمایش‌های نازکتری ساخته شود. طبق گفته کالوین هسیه، مدیر بخش لمسی و رابط کاربری IHS، پنل‌های in-cell و on-cell که در ۴۰ درصد گوشی‌های لمسی امسال استفاده شده‌اند، در سال ۲۰۱۸ به ۵۰ درصد رشد خواهد کرد.

منبع : phonearena

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*