جیمز کامرون

جیمز کامرون با فیلم آواتار 4، دهان تمام منتقدان را خواهد بست

جیمز کامرون، کارگردان مجموعه فیلم‌های آواتار گفته که تهیه‌کنندگان استودیوی دیزنی از خواندن فیلم‌نامه «آواتار 4» حیرت‌زده شده‌اند.

سرانجام انتظار 13 ساله برای دنباله فیلم آواتار به پایان رسیده است. هفته آینده، «آواتار: راه آب» به‌عنوان دومین فیلم از این مجموعه، به روی پرده بزرگ‌ترین سینماها در سراسر جهان می‌آید و طبق پیش‌بینی‌ها از پتانسیل بالایی برای ورود به فهرست پرفروش‌ترین فیلم‌های تاریخ برخوردار است.

در حالی‌که بیش از یک دهه از اکران اولین فیلم سری آواتار می‌گذرد، جیمز کامرون، کارگردان این مجموعه تنها به ساخت یک دنباله کفایت نخواهد کرد. او ساخت سه دنباله دیگر را نیز برنامه‌ریزی کرده و در صورت استقبال، در نظر دارد آواتار 6 و 7 را نیز کارگردانی کند.

به‌گفته جیمز کامرون، آواتار 3 قرار است سال آینده اکران شود و در صورت موفقیت، چهارمین و پنجمین فیلم از این سری نیز ساخته خواهند شد که از قرار معلوم، داستان به اوج خود می‌رسد.

آواتار 2

این کارگردان مطرح هالیوودی در مصاحبه اخیر خود با «کلایدر» عنوان کرد که پس از تحویل فیلم‌نامه آواتار 4 به استودیوی دیزنی، تهیه‌کنندگان از داستان شگفت‌زده شده‌اند.

وی افزود:

نمی‌توانم وارد جزئیات شوم، اما تنها چیزی که می‌توانم بگویم این است که وقتی تنها دو صفحه از فیلم‌نامه «آواتار: راه آب» را تحویل دادم، سه صفحه یادداشت شامل اصلاحیه و تذکر دریافت کردم. اما وقتی فیلم‌نامه قسمت چهارم را تحویل دادم، مدیران استودیو و تهیه‌کننده‌ها با ارسال یک ایمیل، گفتند که از داستان شگفت‌زده شده‌اند.

کامرون که پیش از تولید «راه آب» فیلم‌نامه چهار دنباله دیگر را نیز به پایان رسانده است، هم‌چنین اعلام کرد که سبک کاری او با سه‌گانه «ارباب حلقه‌ها»، اثر پیتر جیکسون که در دوره خود ریسک بزرگی بود، شباهت‌های زیادی دارد.

.وی هم‌چنین در مورد سبک فیلم‌نامه‌نویسی خود در مجموعه آواتار گفت:

تنها راه ما برای انجام کار این بود که تمامی فیلم‌نامه‌ را کامل بنویسیم و اجازه دهیم بازیگران آنها را خوانده و از سرنوشت شخصیت‌ها و مفهوم داستان آگاه شوند. من فکر می‌کنم این مزیتی است که بازیگران می‌تواند برای آماده‌سازی شخصیت‌های خود به آن تکیه کنند.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*