ثروتمندترین خانواده های اشرافی 2022

ثروتمندترین خانواده های اشرافی دنیا در سال 2022؛ از خاندان سلطنتی بریتانیا تا قطر و عربستان

فهرست ثروتمندترین خانواده های اشرافی دنیا در سال 2022 منتشر شد که نام‌های آشنایی مثل خاندان سلطنتی بریتانیا و بن سلمان در آن دیده می‌شود.

خاندان سلطنتی بریتانیا با از دست دادن ملکه الیزابت، سال پر فراز و نشیبی را سپری کرد و از سوی دیگر، خانواده اشرافی قطر نیز با توجه به میزبانی جام جهانی 2022 توسط این کشور، توجه بسیاری را به‌ سوی خود جلب کرده است. در ادامه به‌نقل از منابع معتبر، به معرفی ثروتمندترین خانواده‌ های اشرافی دنیا در سال 2022 می‌پردازیم.

ثروتمندترین خانواده های اشرافی دنیا در سال 2022

5. بریتانیا – 88 میلیارد دلار 

خاندان سلطنتی بریتانیا

 

براساس گزارش فوربس، ثروت شخصی ملکه الیزابت، پیش از مرگ، 470 میلیون دلار آمریکا تخمین زده شده بود و ثروت خانواده اشرافی بریتانیا نیز به 88 میلیارد دلار می‌رسد. بخش اعظم ثروت ملکه را قانون کمک مالی به پادشاه (Sovereign Grant) تشکیل می‌دهد.

علاوه بر آن، املاک متعدد این خانواده از جمله ساندرینگهام در نورفولک و بالمورال در اسکاتلند، آنها را بالاتر از خانواده‌های سلطنتی تایلند و برونئی قرار می‌دهد. با این حال، ثروت شیخ‌های مقیم خاورمیانه حتی از این هم بالاتر است.

4. ابوظبی، امارات متحده عربی – 150 میلیارد دلار

خانواده اشرافی امارات

سلطنت خاندان اشرافی ابوظبی که هم‌‌قبلیه خانواده سلطنتی مقیم دبی هستند و اکنون بر هفت امارت متحده حکومت می‌کنند، ریشه‌ای تاریخی دارد که به سال 1793 برمی‌گردد. ثروت حدودی 150 میلیارد دلاری این خانواده عمدتا از فروش نفت به‌دست آمده است. این تجارت باعث شد تا شیخ فقید به یکی از ثروتمندترین مالکان زمین در لندن تبدیل شود.

در مقام مقایسه، شیخ محمدبن راشد آل‌مکتوم، رهبر کنونی دبی در حدود 18 میلیارد دلار ثروت دارد. شیخ خلیفه‌بن زاید آل‌نهیان که از سال 2004، با مرگ پدرش رئیس، حاکم امارات شد، مالک زمینی در پایتخت انگلیس به ارزش 7.1 میلیارد دلار است. طبق گزارش گاردین، اجاره این املاک سالانه بیش از 200 میلیون دلار درآمد دارد. شیخ آل‌مکتوم ظاهرا به‌طور فعال در رسیدگی به مبالغ هنگفت پول نیز مشارکت دارد و ریاست صندوق سرمایه‌گذاری ابوظبی به ارزش 696 میلیارد دلار را برعهده دارد.

3. قطر – 335 میلیارد دلار – از ثروتمندترین خانواده های اشرافی 2022

خاندان سلطنتی قطر

با آغاز جام جهانی 2022، توجه زیادی به سمت و سوی قطر معطوف شده است. اگرچه این کشور محافظه‌کار اکنون میزبان تماشاچیان مختلفی از سراسر جهان بوده و به‌تازگی سر زبان‌ها افتاده است، اما ردپایی بسیار گسترده‌‌ای در سراسر جهان دارد.

خانواده سلطنتی ثانی، در املاک مختلفی در سرتاسر جهان سرمایه‌گذاری کرده‌اند که از جمله آن می‌توان به آسمان‌خراش شارد لندن، دهکده المپیک، فروشگاه بزرگ هارودز و هم‌چنین ساختمان امپایر استیت نیویورک اشاره کرد. خاندان سلطنتی قطر به‌ریاست شیخ تمیم‌بن حمد آل‌ثانی که به تنهایی ثروتی 2 میلیارد دلاری دارد، هم‌چنین در بانک بارکلیز، بریتیش ایرویز و شرکت خودروسازی فولکس واگن نیز سرمایه‌گذاری کرده و ثروت خانوادگی خود را به 335 میلیارد دلار رسانده است. شیخ ثانی با 41 سال سن، جوان‌ترین پادشاه کنونی جهان از میان 8 هزار عضو خانواده سلطنتی خود محسوب می‌شود.

2. کویت – 360 میلیارد دلار

خانواده سلطنتی کویت

خانواده صباح از سال 1752 بر کویت حکومت می‌کنند و به سرمایه‌گذاری‌های هنگفت خود در شرکت‌های بزرگی مانند بلوچیپ شهرت دارند. گمان می‌رود که خانواده اشرافی کویت از حدود 1000 عضو تشکیل شده و در حال حاضر توسط شیخ نواف الاحمد الصباح که در سال 2020 پس از مرگ برادر ناتنی شیخ صباح چهارم، احمد الجابر الصباح به سلطنت رسید، رهبری می‌شود.

ارزش خانواده اشرافی کویت در سال 1991، در حدود 90 میلیارد دلار برآورد شده بود، اما از آنجاکه ارزش سهام آنها افزایش یافته است، دارایی این خانواده امروزه به حدود 360 میلیارد دلار رسیده است.

1. عربستان سعودی – 1.4 تریلیون دلار، ثروتمندترین خانواده اشرافی دنیا در سال 2022

ثروتمندترین خانواده اشرافی دنیا

ولیعهد شیخ محمدبن سلمان، چندی پیش قرارداد 2 میلیارد دلاری صندوق سرمایه‌گذاری عربستان در شرکت جدید جرد کوشنر از بازرگانان آمریکایی را منعقد کرده است که البته نمونه‌ای ناچیز برای پادشاهی عربستان سعودی محسوب می‌شود. خاندان آل‌سعود از سال 1744 حکومت می‌کند و حتی این کشور را به‌ اسم خود نام‌گذاری کرده‌اند. ملک سلمان از سال 2015 پادشاهی عربستان را برعهده داشته و طبق گزارش‌ها دارایی شخصی او به 18 میلیارد دلار می‌رسد که این حاکم را به ثروتمندترین فرد سلطنتی دنیا تبدیل می‌کند.

هم‌چنین شاهزاده الولید بن طلال با ثروت خالص حدود 16 میلیارد دلاری، دومین عضو ثروتمند خانواده سلطنتی عربستان است که چندی پیش در معامله تصاحب توییتر توسط ایلان ماسک، مبلغ 1.9 میلیارد دلار را تامین کرد.

این خانواده متشکل از میلیونرها، با بیش از 15 هزار عضو، مجموعا 1.4 تریلیون دلار امریکا ثروت دارند که رقمی بالاتر از تولید ناخالص داخلی اسپانیا یا استرالیا محسوب می‌شود. بر اساس گزارش BuyShares، با توجه به اینکه 10 خانواده اشرافی ثروتمند جهان در مجموع 2.4 تریلیون ثروت دارند، دارایی آنها بسیار چشم‌گیر است.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*