پرفروش‌ ترین خودروهای بازار

پرفروش‌ ترین خودروهای حال حاضر بازار ایران

پرفروش‌ ترین خودروهای بازار ایران با بررسی میزان فروش ایران خودرو، سایپا، پارس خودرو و زامیاد طی 8 ماه نخست سال 1401 مشخص شدند.

بررسی آمارهای فروش چهار خودروساز بزرگ ایران یعنی ایران خودرو، سایپا، پارس خودرو و زامیاد نشان می‌دهد مشتریان ایرانی طی 8 ماه نخست سال 1401 در مجموع با پرداخت 137 هزار میلیارد تومان حدود 750 هزار خودرو صفر کیلومتر را خریداری کردند که اکثر این خودروها به محصولات گروه پژو و خانواده سایپا کوییک تعلق دارد. همچنین در این مدت میزان خرید خودروی تارا و هایما نیز افزایش پیدا کرده است.

معرفی پرفروش‌ ترین خودروهای بازار ایران

آمارها نشان می‌دهد مشتریان ایرانی در 8 ماه نخست سال 1401 حدود 749 هزار و 454 دستگاه خودرو صفر کیلومتر از خودروسازان ایرانی خریداری کردند که از این میزان 31.3 درصد به محصولات گروه پژو مربوط می‌شود. ایران خودرو در گروه پژو خودروهایی چون پژو 405، پژو 207 صندوق دار، پژو 207 هاچ بک، پژو 206 صندوقدار، پژو 206 تیپ 5، پژو 206 تیپ 2 و پژو پارس را تولید و به بازار عرضه می‌کند.

پرفروش‌ ترین خودروهای بازار

بر اساس آمارهایی که ایران خودرو منتشر کرده، مشتریان در 8 ماه نخست سال 1401 حدود 234 هزار و 752 دستگاه خودرو از خانواده پژو را خریداری کردند که نشان می‌دهد محصولات این گروه را باید پرفروش‌ ترین خودروهای بازار ایران دانست.

همچنین میزان فروش محصولات خانواده پژو نسبت به سال قبل 31 درصد افزایش پیدا کرده است. در واقع در سال قبل در مدت مشابه ایران خودرو حدود 179 هزار دستگاه از محصولات گروه پژو را به فروش رسانده بود، اما اکنون با افزایش فروش 31 درصدی توانسته 39 هزار و 325 میلیارد تومان پول بیشتری را نسبت به سال قبل دریافت کند.

پرفروش‌ ترین خودروهای بازار

محصولات گروه X200 سایپا پس از محصولات خانواده پژو در جایگاه دوم لیست پرفروش‌ ترین خودروهای بازار ایران قرار دارند. بر اساس آمارهای منتشر شده توسط سایپا، مشتریان در 8 ماه نخست سال 1401 حدود 204 هزار و 623 دستگاه از خودروهای این گروه یعنی تیبا، کوییک و ساینا را خریداری کردند که نسبت به مدت مشابه سال قبل حدود 15 درصد افزایش پیدا کرده است. ضمن این که بخش عمده‌ای از این میزان فروش به خودرو کوییک تعلق دارد.

گفتنی است که فقط شرکت سایپا مسئولیت تولید کوییک را بر عهده ندارد و از ابتدای سال 1401 پارس خودرو نیز روی تولید این خودرو تمرکز کرده است. البته خودروهای تولیدی پارس خودرو نیز توسط شبکه فروش شرکت سایپا به فروش می‌رسند؛ چرا که پارس خودرو زیرمجموعه سایپا است. طبق آمارها، پارس خودرو نیز از ابتدای سال تا به امروز توانسته 86 هزار دستگاه کوییک را به تولید برساند.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*