فناوری AI Upscaling

با کاربردهای فناوری AI Upscaling در تلویزیون های سامسونگ آشنا شوید

سری تلویزیون های QLED سامسونگ از فناوری AI Upscaling بهره می‌برند؛ اما این فناوری جدید Samsung چیست و چه کاربردهایی دارد؟

کاربران تلویزیون های 4K یا 8K انتظار دارند هنگام پخش فیلم‌ها، سریال‌ها و مسابقات ورزشی، محتواها را با وضوح اصلی تلویزیون مشاهده کنند؛ اما برخی اوقات وضوح تصویر این برنامه‌ها و مسابقات ورزشی HD یا FHD بوده و به همین دلیل امکان مشاهده این محتواها با وضوح 4K یا 8K وجود نخواهد داشت. در همین راستا سامسونگ با ارائه فناوری AI Upscaling در سری تلویزیون های QLED خود توانسته این مشکل دنیای سرگرمی را برطرف سازد.

آشنایی با فناوری AI Upscaling

فناوری AI Upscaling که در تلویزیون های سامسونگ ارائه شده یک فناوری بر پایه هوش مصنوعی محسوب می‌شود که با تجزیه و تحلیل پیشرفته تصاویر می‌تواند کیفیت و وضوح آنها را افزایش دهد. از این رو کاربران می‌توانند تمام محتواها را با هر نوع کیفیتی با وضوح 4K و حتی 8K مشاهده کنند و از دیدن جزئیات هر تصویری لذت ببرند.

قبل از ارائه فناوری AI Upscaling اگر کاربر برنامه یا فیلمی با کیفیت پایین‌تر از سطح پشتیبانی تلویزیون را پخش می‌کرد، محتواها با همان کیفیت پایین به نمایش در می‌آمدند؛ اما فناوری AI Upscaling به کمک یک پردازنده قدرتمند می‌تواند تصاویر را درک کرده و با تجزیه و تحلیل هر پیکسل و با استفاده از اطلاعات خود تصویر کیفیت را به میزان چشمگیری افزایش دهد.

کاربران به واسطه این فناوری می‌توانند تصاویری که شبکه‌های ورزشی با کیفیت SD یا HD پخش می‌کنند را در خانه با چند برابر کیفیت بهتر تماشا کنند. تماشای این تصاویر باکیفیت به همراه صدای قدرتمند تلویزیون های سامسونگ برای کاربران تجربه‌ای همانند حضور در ورزشگاه را به همراه خواهد داشت.

سامسونگ فناوری AI Upscaling را ارتقا داد

فناوری AI Upscaling

سامسونگ در سال 2021 از تلویزیون های جدید Neo QLED با پردازنده Neo Quantum پرده برداشت. تلویزیون های Neo QLED 8k سامسونگ به عنوان جدیدترین محصولات این شرکت کره‌ای به فناوری ارتقای کیفیت تصاویر بر پایه هوش مصنوعی مجهز شدند.

پردازنده Neural Quantum 8K در این تلویزیون از 20 شبکه عصبی هوش مصنوعی بهره می‌برد که با پردازش اطلاعات هر فریم می‌توانند پیکسل‌های اضافی را برای افزایش جزئیات تولید کنند که نتیجه آن ارتقای کیفیت و وضوح نهایی خواهد بود.

همچنین این پردازنده با یادگیری الگوریتم تصاویر می‌تواند فریم‌های بعدی را تغییر دهد که نتیجه آن ارائه محتوای ویدیویی با جزئیات و وضوح بسیار بالا خواهد بود؛ برای مثال اگر محتوایی که با کیفیت HD (1920 x 1080) تولید شده را پخش کنید، این تلویزیون های جدید سامسونگ می‌توانند پیکسل‌های تصویر خروجی را تا وضوح 8K (7680 x 4320) افزایش دهند. همچنین این فناوری هنگام اجرای بازی نیز تصاویر را بهینه می‌کند تا کاربران محتوا را با جزئیات و کیفیت بالا مشاهده کنند.

علاوه بر این، سامسونگ برای پردازنده این تلویزیون‌ها قابلیت Real Depth Enhancer یا افزایش عمق واقعی را نیز در نظر گرفته است که کارکرد آن مشابه چشم انسان خواهد بود؛ یعنی می‌تواند سوژه را به واسطه ایجاد عمق از پس زمینه جدا کرده و باعث افزایش کیفیت تصویر شود. از این رو تلویزیون های Neo QLED 8k می‌توانند نگرانی کاربران از پخش محتوای بی‌کیفیت را برطرف سازند و تصاویر را بالاترین کیفیت به نمایش بگذارند.

این مطلب توسط شرکت های ثالث به عنوان بیانیه مطبوعاتی یا رپورتاژ آگهی ارسال شده و گجت نیوز در قبال موارد مندرج در آن مسئولیتی ندارد.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*