گران ترین شاسی بلندهای ایران

معرفی گران ترین شاسی بلندهای ایران

امروزه دیگر سدان‌ها پرمتقاضی و شاسی بلندها محبوبیت زیادی پیدا کرده‌اند. اکنون قصد داریم به معرفی گران ترین شاسی بلندهای ایران بازار ایران بپردازیم.

دیگر دوران یکه‌تازی خودروهای سدان و اسپرت بازار به‌سر رسیده و امروزه دیگر دور رقابت اس یو وی‌ها یا همان شاسی بلندها است. خودروسازهای بزرگ و معتبر اروپایی، کره‌ای و ژاپنی در صدد تولید خودروهای کراس اوور و شاسی بلند هستند و بازار رقابت این قبیل محصولات داغ داغ است.

با گران ترین شاسی بلندهای ایران آشنا شوید

در بازار فعلی خودروهای شاسی بلند بسیاری وجود دارند که برخی از آنها وارداتی و تازه‌واردها مونتاژی‌اند؛ چرا که دولت از سال 97 به‌بعد واردات خودروهای خارجی را ممنوع اعلام کرد. ممنوعیت ورود خودروهای خارجی همانا و کمبود این قبیل محصولات در کشور و افزایش قیمت آنها همان.

در حال حاضر قیمت یک دستگاه تویوتا پرادو مدل 2023 در فول‌ترین آپشن به 53 هزار دلار می‌رسد که با احتساب دلار 38 هزار تومانی امروز تقریبا دو میلیارد تومان قیمت دارد؛ ولی متاسفانه قیمت نسخه‌های 2013 این ماشین گران‌تر از این حرف‌هاست. قیمت یک دستگاه تویوتا لندکروز 2013 در بازار امروز 10 میلیارد تومان است و با این مبلغ می‌توان در بهترین نقطه تهران یک آپارتمان 100 متری خرید.

شوربختانه مهم‌ترین عامل گران شدن خودروهای شاسی بلند در بازار داخل، ممنوعیت واردات و افزایش نرخ ارز است. در این مطلب قصد داریم نگاهی به گران ترین شاسی بلندهای بازار کشورمان بیندازیم و ببینیم در میان وارداتی‌ها کدام یک صاحب لقب گران ترین خودروی داخلی می‌شود.

شواهد و قرائن نشان می‌دهد که در حال حاضر تویوتا لندرکروز مدل 2013 گران ترین ماشین است؛ چرا که برای داشتن یکی از این اس یو وی‌ها باید ده میلیارد تومان هزینه کنید. با چنین پولی می‌توان در جای جای تهران خانه‌های لوکس و مجلل تا صد متر خرید. البته خودروهای دیگری هم به این فهرست اضافه می‌شوند که در ادامه به بررسی آنها خواهیم پرداخت.

1. ولوو XC90

ولوو ایکس سی 90

شرکت ولوو نیز محصولات گران قیمت و لوکسی در سگمنت شاسی بلندها دارد و یکی از بزرگترین آنها به لحاظ ابعادی ولوو ایکس سی 90 است. ارتفاع این خودرو به 1800 میلی‌متر می‌رسد و جزو بزرگترین شاسی بلندهای لوکس به حساب می‌آید. این ماشین در سه تیپ مختلف وارد بازار شده و مدل اینسکریپشن مجهز به امکانات بیشتر و قیمت گران‌تری است.

آگهی‌های خرید و فروش ولوو XC90 نشان می‌دهند که این شاسی بلند لاکچری نزدیک به هفت میلیارد و 800 میلیون تومان قیمت دارد. همچنین میزان کارکرد آن 60 هزار کیلومتر عنوان شده است. زیر کاپوت این خودرو یک پیشرانه 2.0 لیتری تعبیه شده که می‌تواند حداکثر قدرت 320 اسب بخار و گشتاور 400 نیوتن‌متر را تولید کند و در هر صد کیلومتر مسافتی که طی می‌کند حدود 7.7 لیتر سوخت مصرف خواهد کرد. از طرفی شتاب صفر تا صد آن 6.9 ثانیه تخمین زده شده است.

2. بی ام و X4

بی ام و ایکس 4

نخستین باری که بی ام ایکس 4 موفق شد وارد بازار کشورمان شود، سال 2015 بود و جالب است که تنها دو سال در ایران دوام آورد و سپس در 2017 تولید آن متوقف شد. هر چه باشد امروز این شاسی بلند لوکس در زمره گران ترین خودروهای بازار داخل است. اگر هم‌اکنون بخواهید یک مدل 2017 از این اس یو وی را بخرید، می‌بایست حدود 6 میلیارد و 700 میلیون تومان هزینه کنید.

علاوه بر این مدل 2015 بی ام و X4 نزدیک به 5 میلیارد و 100 میلیون تومان قیمت‌گذاری شده است. زیر کاپوت این شاسی بلند یک پیشرانه شش سیلندر 2.0 لیتری تعبیه شده که می‌تواند قدرت 241 اسب بخار و گشتاور 350 نیوتن‌متر را تولید کند. حداکثر سرعت این خودرو 232 کیلومتر بر ساعت و شتاب صفر تا صد آن 6.4 ثانیه خواهد بود.

3. پورشه ماکان

پورشه ماکان

اگر به دنبال خرید یک شاسی بلند جمع‌وجور و شهری هستید که بتواند نیازهای شما را برآورده کند، پورشه ماکان در اختیار شماست. ارتفاع این خودرو نسبت به شاسی بلندهای دیگر نظیر تویوتا لندکروز کمتر است (1600 میلی‌متر) و باید از همین ابتدا آن را جدا کرد.

مشخصات فنی این شاسی بلند نویددهنده توان فنی و شتاب صفر تا صد جذابی است. پورشه ماکان تنها در عرض 6.7 ثانیه از سکون مطلق به سرعت صد کیلومتر بر ساعت برسد. همچنین در هر 100 کیلومتر مسافتی که ماکان طی می‌کند، 7.4 لیتر سوخت مصرف می‌شود و حجم موتور هم 2.0 لیتر است.

اگر قصد خرید یک دستگاه پورشه ماکان دارید باید بدانید که مدل 2017 این خودرو با کارکردی تقریبا 23 هزار کیلومتری، 8 میلیارد و 500 میلیون تومان قیمت‌گذاری شده است. متاسفانه به دلیل این که برخی از نسخه‌های این خودرو مجهز به پیشرانه 2.5 لیتری به بالا بودند، ممنوع‌الورود شدند، ولی بعدا نسخه‌های دو لیتری وارد بازار کشورمان شدند.

4. لکسوس RX

لکسوس آر ایکس

مدل 2017 یک دستگاه شاسی بلند لکسوس آر ایکس در آگهی‌های خرید و فروش به قیمت 8 میلیارد و 500 میلیون تومان فروخته می‌شود. طبق آنچه آگهی‌دهندگان اعلام کرده‌اند این خودرو با چنین قیمتی کارکردی 27 هزار کیلومتری دارد. همچنین مدل 2013 لکسوس RX با کارکرد 56 هزار کیلومتری، 5 میلیارد و 800 میلیون تومان قیمت‌گذاری شده است.

زیر کاپوت این خودروی اس یو وی یک پیشرانه 4 سیلندر توربوشارژ تعبیه شده که می‌تواند حداکثر قدرت 238 اسب بخار و گشتاور 350 نیوتن‌متر را تولید کند. مصرف سوخت لکسوس مذکور در هر 100 کیلومتر مسافت حدود 7.9 لیتر ارزیابی شده است.

5. تویوتا لندکروز

تویوتا لندکروز - گران‌ترین شاسی بلندهای ایران

اما گران ترین شاسی بلندی که در حال حاضر بازار ایران به خود دیده، لندکروز است. گفتیم که قیمت این خودروی ژاپنی با یک واحد آپارتمان در بهترین نقطه تهران برابری می‌کند. مدل 2013 این خودرو در تهران نزدیک به 9 میلیارد و 900 میلیون تومان قیمت گذاشته شده و بیشترین قیمت محسوب می‌شود.

متاسفانه از میزان کارکرد این خودرو اطلاعی در دست نیست، ولی اگر نگاهی به مدل‌های قدیمی‌تر تویوتا لندکروز بیندازیم، ارزش این خودرو به نصف می‌رسد. با این اوصاف تویوتا لندکروز مدل 2009 با کارکرد 180 هزار کیلومتری نزدیک به 5 میلیارد و 200 میلیون تومان قیمت دارد. خودروی گران قیمت بازار مجهز به یک موتور 4 لیتری است و می‌تواند حداکثر 271 اسب بخار قدرت و 385 نیوتن‌متر گشتاور تولید کند.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*