لوازم خانگی کره ای و آلمانی تقلبی

جولان لوازم خانگی کره ای و آلمانی تقلبی در بازار ایران

شواهد و قرائن نشان می‌دهد که قاچاقچیان لوازم خانگی کره ای و آلمانی تقلبی را در بازار توزیع می‌کنند. جزئیات را در ادامه بخوانید.

خرید لوازم خانگی برندهای معتبر کره ای و آلمانی نظیر ال جی و بوش برای همه مردم جذاب است؛ چرا که هر یک از این وسایل می‌توانند سالیان سال عمر کنند، بی‌آن‌که دچار خرابی شوند. اما می‌دانیم که دیگر واردات لوازم خانگی به ایران ممنوع شده و باید این آرزو را برای مدتی طولانی به‌دست فراموشی بسپاریم.

لوازم خانگی کره ای و آلمانی تقلبی در بازار

مدتی است که قاچاقچیان کالا از مرزهای مختلف کشور اقدام به وارد کردن لوازم خانگی برندهای معتبر با قیمت‌های گزاف می‌کنند؛ دریغ از این که ورود این‌گونه لوازم به کشورمان ممنوع شده است. به‌هرحال بازار و مشتری راه خود را برای به‌دست آوردن کالایی که می‌خواهد پیدا می‌کند و هیچ ممنوعیتی پایدار نخواهد بود.

گفته می‌شود در بازار لوازم خانگی، برندهای کره‌ای و آلمانی وجود دارد، اما آیا این کالاها اصل است و ضمانت دارند؟ به نظر می‌رسد تمامی لوازمی که تحت عنوان برندهای معتبر این دو کشور به‌فروش می‌رسد تقلبی و قاچاق است. همچنین هشدار داده شده که مصرف‌کنندگان از خرید چنین وسایلی خودداری کنند.

لوازم خانگی کره‌ای و آلمانی تقلبی

به‌طور مثال در بازار لوازم خانگی یک دستگاه یخچال ساید کره‌ای با قیمت 126 میلیون تومان خرید و فروش می‌شود. حال قیمت همین یخچال با برند ناکجاآباد و تقلبی به 56 میلیون تومان می‌رسد که مشخص است کاسه‌ای زیر نیم کاسه است. در حال حاضر مردم ترجیح‌شان این است که به‌جای خرید کالایی نظیر یخچال، تلویزیون و ماشین لباسشویی، نسبت به تعمیر آنها اقدام کنند، چرا که بازار راکد شده است.

حال در این بازار فشل که معامله‌ای انجام نمی‌شود و همه چیز در رکود به سر می‌برد، برخی سعی می‌کنند به شکل‌های مختلف، سر مشتریان کلاه بگذارند و کالاهای تقلبی را با ضمانت دروغ بفروشند. فروشندگان کالاهایی که ادعا می‌شود کره‌ای و آلمانی است، قیمت‌های پایینی به مشتریان پیشنهاد می‌کنند تا آنها را بدین وسیله وسوسه کنند. خریدار هم از مقایسه قیمت کالای خارجی و داخلی به این نتیجه می‌رسد که خرید لوازم خانگی کره‌ای و آلمانی به‌صرفه‌تر و بادوام‌تر است.

به‌گفته رئیس اتحادیه فروشندگان لوازم خانگی، کالاهای تقلبی و قاچاق در بازار وجود دارد که فروشندگان با شگردهای خاص نسبت به فروش آنها اقدام می‌کنند. مصرف کننده نیز وقتی می‌بیند جنس خارجی آن هم با قیمتی ارزان وجود دارد تمایل به خرید پیدا می‌کند، در حالی که این جنس‌ها تقلبی بوده و هیچ گارانتی ندارد.

پازوکی همچنین تأکید کرده مشتریان برای پی بردن به صحت تقلبی یا اصل بودن می‌توانند با ابزارهای مختلفی اصالت لوازم خانگی را شناسایی کنند. وی می‌گوید:

نخست از طریق سامانه جامع گارانتی می‌توانند اسم و مدل کالا را درج و نوع گارانتی را متوجه شوند. علاوه بر این خریدار می‌تواند اسامی گارانتی‌های تقلبی را نیز از این سامانه مشاهده کند. همچنین می‌توان از طریق کد شناسه و کد رهگیری کالا نسبت به تقلبی بودن آنها اطلاع کسب کرد.

لوازم خانگی کره‌ای و آلمانی تقلبی

بنا بر تأکید رئیس اتحادیه فروشندگان لوازم خانگی، هم‌اکنون برندهای کره‌ای و آلمانی موجود در بازار تقلبی و قاچاق هستند و مصرف کننده باید نسبت به این موضوع هوشیار باشد. بنابراین توجه داشته باشید گول قیمت ارزان و بازارگرمی فروشندگان را نخورید. پازوکی در پایان افزود:

15 خردادماه امسال شرکت سام سرویس و گلدایران اعلام کرد که 5 سال گارانتی محصولات به‌پایان رسیده و دیگر گارانتی آنها را قبول نمی‌کند. پس چطور است که فروشنده کالا را با گارانتی سام سرویس و گلدیران به مردم می‌فروشد. به طور حتم این کار غیرقانونی است و برخورد لازم با آنها صورت خواهد گرفت، اما مردم نیز هوشیار باشند تا دچار مشکلات خرید کالای تقلبی و قاچاق نشوند.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*