چانگان UNI-K در ایران

چانگان UNI-K در ایران دیده شد؛ آیا شاسی بلند جذاب چینی وارد می‌شود؟

گزارش ها حاکی از این است که خودرو چانگان UNI-K در ایران دیده شده است. آیا گروه صنعتی سایپا برای عرضه این خودرو به بازار برنامه دارد یا خیر؟

خبر ورود خودروهای چانگان به ایران مدتی پیش منتشر شد و قرار بود سایپا محصولات این خودروساز چینی را در داخل کشور مونتاژ کند. بنا بر اعلام وزیر صنعت، معدن و تجارت از هفته آتی واردات خودرو آغاز خواهد شد و اولین گروه از خودروهای خارجی به گمرک می‌رسند. چند روز پیش ریاست جمهوری چین با کشورهای حاشیه خلیج فارس علیه ایران دست دوستی داد و این شائبه به‌وجود آمد که احتمال دارد واردات خودروهای چینی به کشور ممنوع شود.

حضور چانگان UNI-K در ایران

چانگان UNI-K در ایران

می‌دانیم که ایران دست از همکاری با چین بر نمی‌دارد؛ چرا که اغلب شرکت‌های خصوصی خط تولیدشان مبتنی بر توسعه محصولات چینی است و برای این هدف سرمایه‌گذاری هنگفتی کرده‌اند. از این‌ها که بگذریم، خودروسازی چانگان به‌نظر می‌رسد به بازار داخل قدم گذاشته و به‌گفته یکی از کاربران در گمرک امیرآباد بهشهر مازندران دیده شده است.

با این حال نظر بر این است که محموله مذکور متعلق به شرکت سایپا نیست و قرار است به کشور قزاقستان صادر شود؛ اما این احتمال که در آینده‌ای نزدیک سایپا چانگان UNI-K را وارد کشور خواهد کرد، رد نشده است. آخرین تجربه گروه صنعتی سایپا برای عرضه محصولات چانگان به کشور، مربوط به CS35 است.

چانگان UNI-K در ایران

این خودرو به‌صورت مونتاژ وارد خط تولید شد و هم‌اکنون نارنجی‌پوشان جاده مخصوص قصد دارند سایر کراس اوورهای این شرکت نظیر UNI-T را وارد کشور کنند. علاوه بر این مونتاژ و واردات خودروی یونی کی در برنامه‌های سایپا قرار دارد.

چانگان UNI-K چه مشخصات فنی دارد؟

سگمنتی که چانگان UNI-K در آن جای می‌گیرد، کراس اوور کوپه است. خوشبختانه این خودرو طراحی ظاهری خوبی دارد و مشخصات و المان‌های ظاهری آن نوآورانه و خلاقانه است. برای اشاره به طراحی ظاهری این خودرو می‌توان به طرح پیچیده جلو پنجره، چراغ‌های دی لایت به‌شکل حرف Y، دستگیره‌های الکترونیکی و رینگ‌های بزرگ 21 اینچی نگاهی انداخت.

چانگان UNI-K در ایران

اگر از نمای جانبی به چانگان یونی کی نگاه کنیم شاید تصور کنید که با کراس اووری منحصربه‌فرد و آلمانی طرف هستیم؛ حال آن که این شاسی بلند جذاب و تماشایی نه در کارخانه فولکس واگن ساخته شده و نه منشأ این‌چنینی دارد. از نمای عقب هم می‌توان محصول اس یو وی چانگان را شبیه به پورشه کاین دانست.

ابعاد این خودرو به ترتیب طول، عرض و ارتفاع حدود 4865 میلی‌متر، 1948 میلی‌متر و 1700 میلی‌متر است. پورشه کاین کوپه کمی طویل‌تر از چانگان UNI-K است، ولی ارتفاع آن بلندتر خواهد بود. فضای داخلی به خاطر فاصله محوری کم چندان بزرگ و جادار نیست و اگر بخواهیم چند المان خاص و منحصربه‌فرد نام ببریم، می‌توان به چراغ ترمز سوم نصب شده روی سقف یا یک جفت چراغ عمودی اشاره کرد.

چانگان UNI-K در ایران

از پشت که به چهره این شاسی بلند نگاه می‌کنیم متوجه اگزوزهای بزرگ و چهارگانه‌ای خواهیم شد که قدرتمندی قوای محرکه را به رخ می‌کشند. البته باید در نظر داشت موتور چانگان یونی کی با اگزوزهای تعبیه شده در آن مطابقت ندارد. نام پیشرانه‌ای که برای این خودرو در نظر گرفته شده، Blue Core NE است.

پیشرانه مذکور 2.0 لیتری مجهز به توربوشارژ است که می‌تواند قدرت 233 اسب بخار و گشتاور 360 نیوتن‌متر را تولید کند. نیروی محرکه نیز از طریق یک گیربکس 8 سرعته اتومات به محورهای جلو و عقب منتقل می‌شود. آیا سایپا به‌زودی چانگان UNI-K را وارد کشور خواهد کرد؟

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*