انتقال وجه

با ساده‌ترین و سریع‌ترین روش های انتقال وجه آشنا شوید

برای انتقال وجه روش‌های مختلفی چون ساتنا، پایا، پل و کارت به کارت وجود دارد؛ اما روش انتقال پول با شماره تلفن همراه به عنوان ساده‌ترین و سریع‌ترین روش محسوب می‌شود که در ادامه با آن آشنا خواهیم شد.

هم‌اکنون افراد با چهار روش معمول ساتنا، پایا، پل و کارت به کارت می‌توانند به شکل آنلاین فرایند انتقال وجه را انجام دهند که البته هر کدام دارای کاربردها و ویژگی‌های خاص خود هستند. همچنین علاوه بر این که برای استفاده از این روش‌ها باید به داده‌ها و اطلاعات مختلفی دسترسی داشته باشید، هر کدام از آنها طبق مبلغ انتخابی، زمان و نوع بانک با یکدیگر متفاوت هستند. در ادامه با ساده‌ترین و سریع ترین روش های انتقال وجه آشنا خواهیم شد.

نئوبانک‌ها باعث شدند تا کاربران برای انتقال بدون دردسر پول به راهکارهای جدیدی دسترسی پیدا کنند؛ در واقع با این راهکارها دیگر به داشتن شماره کارت یا شماره حساب طرف مقابل نیازی نخواهید داشت و فقط با داشتن شماره موبایل دوستان و اعضای خانواده می‌توانید فرایند انتقال وجه را به آسانی انجام دهید. در حال حاضر اپلیکیشن بلوبانک به این قابلیت مجهز شده و کاربران می‌توانند از آن استفاده کنند.

معرفی روش های انتقال وجه

شماره شبا

شبا که در واقع شناسه بانکی ایران محسوب می‌شود یک شماره 24 رقمی ویژه حساب‌های بانکی بوده که با هدف یکپارچه‌سازی شماره حساب‌های بانکی و طبق شناسه استاندارد بین‌المللی IBAN ایجاد شده است. کاربران برای انتقال وجه به روش ساتنا و پایا که برای مبالغ بالا مورد استفاده قرار می‌گیرند باید به شماره شبای فرد مورد نظر دسترسی داشته باشند و بدون داشتن آن امکان انتقال وجه به روش ساتنا و پایا وجود نخواهد داشت.

در حال حاضر بسیاری از اپلیکیشن‌های بانکی امکانی را برای کاربران خود فراهم کردند تا بتوانند شماره شبای خود را دریافت کنند. کاربران اپلیکیشن بلوبانک نیز با مراجعه به منوی کارت و انتخاب گزینه شماره کارت و شبا می‌توانند به آسانی شماره شبای خود را مشاهده کرده و آن را برای اشتراک به سایر افراد کپی کنند.

شماره کارت

تمام کارت‌های بانکی دارای کد 16 رقمی منحصربه‌فردی هستند که کد معرف بانک صادرکننده و مشخصات فرد دارنده حساب را در خود جای داده است. کاربران در زمان انتقال وجه به روش کارت به کارت باید به شماره کارت فرد مقابل دسترسی داشته باشند. ضمن این که سقف انتقال وجه به این روش حدود 10 میلیون تومان بوده و فرایند انتقال پول نیز به شکل آنی انجام خواهد شد.

شماره حساب

پس از باز کردن حساب بانکی به شما یک شماره حساب منحصربه‌فرد اختصاص پیدا می‌کند که می‌توانید از آن در زمان انتقال پول با روش پل استفاده کنید. سامانه پرداخت لحظه‌ای پل یک روش نسبتا جدید محسوب می‌شود که به‌واسطه آن می‌توان در هر ساعت از شبانه‌روز وجه خود را تا سقف 15 میلیون تومان به‌شکل آنی انتقال داد.

تا به امروز تعداد زیادی از بانک‌ها به‌عضویت این سامانه درآمدند و از این روش انتقال وجه پشتیبانی می‌کنند. بلوبانک به‌عنوان اولین نئوبانک کشور نیز از زمستان سال 1400 پس از کسب تاییدیه‌های لازم به سامانه پل پیوست.

شماره موبایل

استفاده از شماره موبایل یکی از روش‌های نسبتا جدید انتقال پول محسوب می‌شود که بلوبانک با استفاده از روش جدید اپلیکیشن خود با نام انتقال به دوستان امکانی را فراهم ساخته تا کاربران با استفاده از لیست شماره‌های ثبت شده در مخاطبان گوشی موبایل خود و بدون این که به شماره کارت، شبا یا حساب افراد دسترسی داشته باشند بتوانند فرایند انتقال وجه را انجام دهند.

کاربران با فعال کردن گزینه انتقال به دوستان در منوی پرداخت اپلیکیشن بلوبانک می‌توانند از این روش جدید استفاده کنند. البته کاربران باید به اپلیکیشن برای دسترسی به مخاطبین گوشی اجازه دهند تا لیستی از شماره‌هایی که این قابلیت را فعال کردند در دسترس آنها قرار بگیرد. کاربران در ادامه با انتخاب هر کدام از افراد در لیست می‌توانند وجه مورد نظر را به آنها انتقال دهند.

در منوی انتقال به دوستان اپلیکیشن بوبانک، لیست مخاطبان با همان نام و تصویری که در گوشی ذخیره شده‌اند قابل مشاهده هستند. همچنین پس از این که مخاطب مورد نظر را انتخاب کردید، در بخش وارد کردن مبلغ برای اطمینان بیشتر امکان مشاهده نام کامل و شماره شبای افراد نیز وجود دارد.

ضمن این که اپلیکیشن بلوبانک با قابلیت انتقال هوشمند امکانی را ایجاد کرده تا تفاوت روش‌های اشاره شده شامل زمان واریز وجه و مبلغ کارمزد را در زمان انتقال پول ببینید. علاوه بر این، کاربران بلوبانک از راهکار بلو به بلو به عنوان روش ویژه انتقال پول با کارمزد رایگان نیز می‌توانند استفاده کنند.

گفتنی است بلوبانک به عنوان نئوبانک ایرانی وابسته به بانک سامان در اواخر سال 1398 با هدف پاسخ به نیازهای بانکی کاربران ایرانی فعالیت خود را آغاز کرد. این نئوبانک خدماتی کاملا آنلاین را از طریق اپلیکیشن را ارائه می‌دهد و توانسته با نوآوری‌های خود، سطح جدیدی از خدمات بانکی را در اختیار کاربران قرار دهد. در همین راستا با مراجعه به آدرس https://blubank.com می‌توانید در خصوص این نئوبانک ایرانی اطلاعات بیشتری را کسب کرده و همچنین اپلیکیشن بلوبانک را نصب کنید.

این مطلب توسط شرکت های ثالث به عنوان بیانیه مطبوعاتی یا رپورتاژ آگهی ارسال شده و گجت نیوز در قبال موارد مندرج در آن مسئولیتی ندارد.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*