توییتر ایلان ماسک

دیکتاتوری ایلان ماسک در توییتر با حذف ناگهانی اسپیس و روزنامه نگاران

ایلان ماسک هر روز رفتارهایی عجیب‌تر از خود نشان می‌دهد که می‌توانند برای پلتفرم توییتر مرگبار باشند! ایلان ماسک پرحاشیه در جدیدترین اقداماتش به صورت ناگهانی اسپیس را حذف کرد و چندین روزنامه‌نگار شناخته‌شده را از پلتفرمش کنار گذاشت!

توییتر اسپیس، ویژگی جذاب پلتفرم ایلان ماسک بود که به کاربران اجازه ساختن اتاق‌هایی مجازی با قابلیت گفتگوی صوتی را می‌داد. این قابلیت حالا به شکلی ناگهانی از توییتر حذف شده و مشخص نیست چه زمانی شاهد بازگشت آن باشیم. تنها مورد حذف شده از پلتفرم توییتر، قابلیت اسپیس نیست و ایلان ماسک در کنار حذف این ویژگی، اکانت چند خبرنگار شناخته شده را نیز حذف کرده است. حذف اسپیس و اکانت چندین خبرنگار، با ادعاهای این شخصیت در مورد آزادی بیان پلتفرم توییتر پس از آمدن او روی کار در تضاد است.

ماجرای دیکتاتوری ایلان ماسک در توییتر چیست؟

ایلان ماسک چندی پیش در یک چت گروهی که توسط کیتی نوتوپولوس، خبرنگار بازفید میزبانی می‌شد حضور داشت. او در این گفتگو، درباره قوانین جدیدش صحبت‌های زیادی داشت و درست پس از این صحبت‌ها، کار توییتر اسپیس تمام شد!

نفرت پراکنی در توییتر پس از مدیرعاملی ایلان ماسک

ایلان ماسک حداقل اکانت ده خبرنگار را بن کرده است. دلیل ایلان برای این اقدام، به اشتراک گذاشتن آدرس و موقعیت مکانی او توسط این خبرنگاران بوده است. البته واقعیت با ادعاهای ایلان ماسک کمی متفاوت است. این خبرنگاران به صورت مستقیم اطلاعات ماسک را رسانه‌ای نکردند بلکه اخبار مربوط به اطلاعات او را که توسط یک حساب توییتری با نام کاربری @ElonJets افشا شده بود را پوشش می‌دادند.

نوتوپولوس یک اسپیس توییتری به راه انداخت. راه‌اندازی این اسپیس که میزبان ماسک هم بود دقیقا پس از بن شدن ده خبرنگار معروف اتفاق افتاد. نکته قابل توجه این بود که در این اسپیس، حداقل سه نفر از خبرنگاران بن شده حضور داشتند. مت بیندر، درو هارول خبرنگار واشنگتن پست و جک سویینی ۲۰ ساله که صاحب اکانت ElonJets بود در این اتاق حاضر بودند.

اولین ایمیل ایلان ماسک به کارمندان توییتر

یکی از حاضران در این اسپیس، از جک سویینی درباره اقداماتش مبنی بر به اشتراک‌گذاری اطلاعات مکانی ایلان ماسک و اتفاقاتی که ممکن بود با این کار برای ماسک و خانواده‌اش بیفتد سوال کرد. خوب است بدانید ایلان ماسک اعلام کرده بود که اقدامات او باعث شده بود تهدیدهایی علیه او و خانواده‌اش به صورت فیزیکی انجام شود.

هر چند در نهایت برای ماسک یا اعضای خانواده‌اش اتفاقی نیفتاد اما ایلان از اقدام این دانشجوی بیست ساله به شدت شاکی است و در کنار بن کردن او، می‌خواهد حالا رسما از او در دادگاه شکایت کند.

ماسک از اقدامتش دفاع می‌کند

همان طور که گفتیم، ایلان ماسک به اسپیس برگزار شده آمد و اظهارات مهمی داشت. ایلان ماسک باور دارد اگر هر کسی در توییتر اطلاعات مهم و شخصی مانند آدرس فردی دیگر را رسانه‌ای کند، باید اکانتش بن شود و بن شدن چندین اکانت پس از به اشتراک گذاشتن اطلاعات ایلان ماسک، صرفا بر اساس قوانین توییتر بوده است.

ایلان ماسک

با این که خبرنگار بن شده می‌گفت او اطلاعات دقیقی از ماسک منتشر نکرده اما ماسک اعلام کرد این خبرنگار لینکی به اطلاعات دقیق او منتشر کرده که امکان دسترسی کاربران به اطلاعات را ممکن می‌کرده.

پس از پایان این اسپیس بود که قابلیت دسترسی به اسپیس از بین رفت و مشخص نیست ایلان چه زمانی دوباره این ویژگی را به پلتفرم گران‌قیمتش بازگرداند.

ایلان ماسک به نظر ثابت‌قدم‌تر از همیشه است تا اکانت‌‌هایی که به نظر او قوانین توییتر را نقض می‌کنند برای همیشه بن کند. نکته قابل توجه که باعث به وجود آمدن انتقاداتی علیه ماسک و توییتر توسط رسانه‌هایی مانند نیویورک تایمز شده این است که بسیاری از قوانینی که ماسک به خاطر آن‌ها اکانت‌ها را تعلیق می‌کند به صورت عمومی اعلام نشده‌اند. همچنین این طور به نظر می‌رسد که ماسک بسیاری از اکانت‌های بن شده را صرفا به خاطر پوشش اخبار یا به اشتراک گذاشتن اطلاعاتی شخصی درباره او بن کرده باشد.

آیا ایلان ماسک و توییتر با توجه به سیاست‌های فعلی می‌توانند در آینده موفق باشند؟ نظرتان را با ما به اشتراک بگذارید.