هدست واقعیت مجازی HTC

هدست واقعیت افزوده HTC در راه است؛ منتظر رقیب متا کوئست پرو باشید

قرار است HTC در نمایشگاه CES 2023 از یک هدست واقعیت افزوده رونمایی کند که می‌تواند Quest Pro را به چالش بکشد.

سری HTC Vive دربردارنده انواع هدست واقعیت مجازی با قیمت‌های متنوع است؛ از مدل پریمیوم Vive Pro 2 تا مدل میان رده Vive Cosmos Elite و مدل Vive Flow که تازه‌ترین آن‌هاست. هیچ‌یک از این محصولات HTC، هدست واقعیت افزوده نیستند؛ حالا اما اوضاع در حال تغییر است.

کمپانی تایوانی خود را برای رونمایی از یک هدست (فعلا) بدون نام آماده می‌کند که امکانات واقعیت مجازی (VR) و واقعیت افزوده (AR) را به‌طور همزمان ارائه می‌دهد. بر اساس اظهارات شن یه، رئیس تولیدات جهانی اچ تی سی، این هدست روز پنجم ژانویه (15 دی) در نمایشگاه CES رونمایی خواهد شد.

امکانات هدست واقعیت افزوده HTC

این هدست دوربین‌هایی در جلو و طرفین خواهد داشت و از کنترلر (با شش درجه آزادی) و ردیابی دست پشتیبانی خواهد کرد. ظاهرا دوربین‌های آن از قابلیت passthrough رنگی هم برخوردارند تا کاربرد واقعیت ترکیبی، ممکن شود.

هدست واقعیت افزوده HTC

شن یه، شارژدهی هدست را 2 ساعت توصیف کرده و به‌گفته‌ی او، تمرکز سازندگان هنگام طراحی؛ روی کوچک، سبک و راحتی آن بوده است. از این گجت می‌توانید برای بازی، سرگرمی، تمرینات ورزشی و حتی به عنوان یک ابزار شرکتی استفاده کنید.

از آنجایی که هدست واقعیت افزوده HTC باید با کوئست پرو 1500 دلاری رقابت کند، در دسته پرچمداران جای می‌گیرد. البته خود کمپانی تایوانی با اشاره به دامنه داینامیک بالاتر دوربین‌ها، آن را بهتر از محصول Meta می‌داند؛ چیزی که مثلا به کاربران، امکان خواندن متن از روی لپتاپ یا گوشی را می‌دهد.

این هدست به احتمال زیاد، دوربین‌های داخلی برای ردیابی حرکات چشم هم دارد؛ ولی باید دید به‌صورت سرهم یا مجزا؟

اچ تی سی همچنین روی حفاظت از حریم خصوصی کاربران هم تاکید زیادی دارد؛ موضوعی که این روزها، بسیار حساسیت برانگیز شده و می‌تواند برگ برنده این کمپانی در برابر متا باشد.

 

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*