هدست واقعیت مجازی متا کوئست پرو

هدست واقعیت مجازی متا کوئست پرو معرفی شد؛ پُلی برای ورود به متاورس

کمپانی متا از هدست واقعیت مجازی کوئست پرو – Meta Quest Pro با پیشرفت‌هایی چشمگیر در طراحی و ردیابی صورت و چشم و چیپست رده بالا رونمایی کرد.

سال‌ها بود که متا در حال کار روی «پروژه کامبریا» بود که یک هدست واقعیت مجازی همه‌کاری با جهش رو به جلویی برای سخت افزار VR را توصیف می‌کرد. روز گذشته متا سرانجام از نتیجه نهایی این پروژه که هدست واقعیت مجازی متا کوئست پرو است رونمایی کرد.

متا کوئست پرو، اولین هدست واقعیت مجازی بالارده کمپانی Meta است که به قابلیت‌های نوآورانه‌ای مجهز است. سنسورهای رزولوشن بالا برای ارائه تجربه واقعیت ترکیبی، نمایشگرهای شفاف LCD برای تماشای لذت‌بخش محتوای بصری، یک طراحی کاملاً جدید و شیک به علاوه سیستم ردیابی چشم و Natural Facial Expressions که به آواتار شما در واقعیت مجازی کمک می‌کند حرکات صورت شما را به صورت طبیعی اجرا کند.

گام مهم متا کوئست پرو در پیشبرد واقعیت مجازی

هدست Meta Quest Pro گام مهمی را برای پیشرفت فناوری واقعیت مجازی و واقعیت ترکیبی برداشته است. این نخستین هدستی است که به چیپست پلتفرم جدید +Snapdragon XR2 کوالکام مجهز می‌شود و می‌تواند ۵۰ درصد توان بیشتری را در مقایسه با هدست Meta Quest 2 ارائه کند، در حالی که گرمای تولید شده را بهتر مدیریت می‌کند و این منجر به عملکرد بهتر دستگاه می‌شود. این هدست با ۱۲ گیگ رم و ۲۵۶ گیگ حافظه داخلی و همچنین ۱۰ سنسور رزولوشن بالا (۵ سنسور داخل و ۵ سنسور خارج دستگاه) همراه است که می‌توانند بهترین تجربه ممکن را به ارمغان بیاورند.

واقعیت مجازی آمیخته با تجربه بصری است و هدست جدید متا با درک این موضوع، پیشرفت چشمگیری نسبت به مدل کوئست ۲ داشته است. در این مدل جدید لنزهای اپتیکال جدیدی جایگزین لنزهای Fresnel مدل کوئست ۲ شده‌اند که نور را تا چند برابر می‌شکند و در حالی که تصاویر بسیار واضحی را ارائه می‌کند، عمق ماژول نوری را تا ۴۰ درصد کاهش می‌دهد. دو نمایشگر LCD با استفاده از لوکال دایمینگ و فناوری کوانتوم دات نیز به ارائه رنگ‌های غنی‌تر و شاداب‌تر کمک می‌کنند.

متا کوئست پرو از یک معماری حسگر کاملاً جدید با دوربین‌های جلویی رزولوشن بالا است که ۴ برابر پیکسل‌های بیشتری را نسبت به دوربین‌های اکسترنال کوئست ۲ ثبت می‌کند و این اجازه می‌دهد واقعیت ترکیبی رنگارنگ و باکیفیت را تجربه کنید. شما در کوئست ۲ جهان بیرون را از داخل دستگاه سیاه و سفید می‌دیدید. اما اکنون در مدل جدید محیط فیزیکی اطراف شما به صورت کاملاً رنگی مشاهده می‌شود.

هدست واقعیت مجازی متا کوئست پرو

به لطف لنزهای پنکیکی و سلول‌های باتری خمیده که در پشت هدست تعبیه شده‌اند، هدست واقعیت مجازی Meta Quest Pro باریک‌ترین و متوازن‌ترین دستگاه واقعیت مجازی خواهد بود که تاکنون ساخته شده است. وقت آن را می‌پوشید حس خوبی به شما دست می‌دهد و بدون دردسر می‌توانید از آن استفاده کنید. شما همچنین فواصل بین دو مردمک چشمی آن را می‌توانید بین ۵۵ تا ۷۵ میلی‌متر تنظیم کنید تا بهترین دید را به دست بیاورید. این هدست همچنین به شما اجازه می‌دهد فاصله لنزها از چشمتان را تنظیم کنید. این هدست با محیطی باز طراحی شده که به شما اجازه می‌دهد بتوانید بین محیط واقعیت و مجازی، کارهای مختلفی را انجام دهید و از مالتی‌تسکینگ لذت ببرید.

کنترلر‌های جدید Meta Quest Touch Pro

هدست واقعیت مجازی متا کوئست پرو

متا از کنترلرهای جدیدی برای این دیوایس رونمایی کرده که قابلیت جدید مهمی دارند: سه سنسور داخلی در هر یک از دسته‌ها می‌تواند مستقل از خود هدست، موقعیت شما را در فضای سه‌بعدی ترسیم کند و دامنه حرکتی ۳۶۰ درجه‌ای را در اختیار شما بگذارد. این ویژگی ردیابی پایدار در تمامی برنامه‌های واقعیت مجازی را تضمین می‌کند. شما با یک داک شارژ و یک آداپتور شارژ ۴۵ وات USB-C که همراه هدست عرضه می‌شود، می‌توانید هدست و کنترلرهای آن را شارژ کنید.

متا این هدست جذاب را طی روزهای آینده با قیمت ۱۵۰۰ دلار وارد بازار خواهد کرد که همراه آن کنترلر‌های Meta Quest Touch Pro، داک شارژ و چند وسیله جانبی دیگر نیز عرضه می‌شود.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*