گوشی اچ تی سی One X9 رسما معرفی شد

همانطور که پیش از این در تیزر منتشر شده توسط اچ تی سی مشخص شده بود ، این کمپانی امروز مصادف با کریسمس ، رسما از گوشی جدید خود با نام اچ تی سی وان ایکس ۹ ( HTC One X9 ) رونمایی کرد.محصولی که پیش از این اطلاعات بسیاری از آن فاش شده بود و تقریبا همه چیز را در مورد مشخصات سخت افزاری آن می دانستیم.در ادامه با گجت نیوز همراه باشید تا با مشخصات رسمی این گوشی جدید آشنا شویم.

کمپانی HTC ساعاتی پیش در سایت رسمی خود بصورت رسمی از گوشی HTC One X9 رونمایی کرد. در این موبایل از طراحی استفاده شده که قبلا در مدل HTC One A9 دیده بودیم و از قرار معلوم تفاوت چندانی از نظر طراحی بین دو گوشی وجود نخواهد داشت. با اینکه اچ تی سی وان A9 به خاطر شباهت زیادی که به آیفون ۶ داشت انتقادات زیادی داشت، در One X9 از المان‌های جدیدی استفاده شده است.

در جلوی موبایل از یک نمایشگر ۵.۵ اینچی IPS استفاده شده که دارای رزولوشن ۱۰۸۰ در ۱۹۲۰ پیکسل است. همچنین از سه کلید خازنی استفاده شده که این امر نشان‌ دهنده‌ی علاقه‌ی کاربران آسیایی از این مدل کلیدهاست. طراحی بلندگوها نیز بصورت منحنی در حاشیه های بالا و پایین قرار گرفته است. بدنه‌ی دستگاه دارای ابعداد ۱۵۳.۹ در ۷۵.۹ در ۷.۹۹ میلی‌متر بوده و اچ تی سی وان ایکس ۹ دارای نسبت ۷۱.۳۸ درصد صفحه به بدنه است، البته این نسبتی در حد متوسط میان موبایل‌های رده‌بالای مدرن به نظر می‌رسد.

عقب گوشی هوشمند اچ تی سی One X9 شباهت زیادی به A9 دارد با این تفاوت که از نوار پلاستیکی در پشت این گوشی استفاده شده، نواری که قبلا در نکسوس ۶P دیده بودیم. هرچند این نوار به بزرگی نواری که در نکسوس ۶P استفاده شده نیست، اما شباهت‌هایی وجود دارد.

اچ تی سی One X9 دارای تراشه‌ی مدیاتک Helio X10 است. این تراشه از یک پردازنده‌ی هشت هسته ای با فرکانس ۲.۲ گیگاهرتز استفاده می‌کند. Helio X10 همان تراشه ای است که در One ME استفاده شد، موبایلی که مخصوص بازار آسیا عرضه گشت. وان ایکس ۹ دارای ۳ گیگابایت رم و ۳۲ گیگابایت رام یا فضای داخلی خواهد بود و اگر این میزان برای شما کافی نیست، به لطف درگاه کارت حافظه‌ی microSD می‌توانید میزان آن را افزایش دهید.

دوربین اصلی One X9 یک سنسور ۱۳ مگاپیکسلی به همراه OIS است که می‌تواند ویدیوهای ۴K ضبط نموده و تصاویر RAW ثبت نماید. در جلو نیز از یک سنسور ۵ مگاپیکسلی با روزنه‌ی f/2.0 استفاده شده است. باتری به کار رفته در محصول جدید اچ تی سی نیز دارای ظرفیت ۳۰۰۰ میلی‌آمپر بوده و غیر قابل تعویض است. همچنین این باتری قابلیت شارژ سریع ۵V / 1.5A دارد، هرچند مانند ۵V / 2A که در نکسوس ۶P استفاده شده سریع نیست، اما در حدود ۳۰ درصد از ۲V / 1A معمولی سریع‌تر شارژ می‌گردد.

HTC One X9 در چین به قیمت ۲۳۹۹ یوان (معادل ۳۷۰ دلار آمریکا) فروخته خواهد شد. با این حساب از HTC One A9 قیمت کمتری دارد که در حال حاضر به قیمتی در حدد ۴۳۲ دلار فروخته می‌شود. البته هنوز معلوم نیست که آیا محصول جدید اچ تی سی را در اروپا یا آمریکا خواهیم دید یا خیر. نظر خود را در مورد این گوشی هوشمند با ما در میان بگذارید. آیا علاقه به خرید وان ایکس ۹ دارید؟

منبع: Phonearena

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*

10 دیدگاه

  1. من مدل x9شو خریدم ولی احساس میکنم موقع پخش موزیک صدای موزیک حالت زنگ دار داره…و انگار بلندگوش خرابه..خیلی کیفیت صداش پایینه

  2. سلام گوشی اچ تی سی E9 plusبهتره یا one x9?

  3. سلام کسی میدونه این گوشی کی وارد بازار ایران میشه ؟؟؟؟
    لطفا جواب بدید خیلی مشتاق خریدشم

  4. سلام ، سنسور اثر انگشت داره یا نه، خواهش میکنم جواب بدین

  5. هرچی باشه میگیرمش.

  6. سلام. این پردازنده جدید مدیاتک چجوریاس کارش؟ هیچ بنچ مارکی ازش بیرون نیومده؟