افزایش قیمت دلار لوازم خانگی را گران نکرده

افزایش قیمت دلار هنوز لوازم خانگی را گران نکرده است

طبق اعلام رئیس اتحادیه فروشندگان لوازم خانگی، افزایش قیمت دلار لوازم خانگی را گران نکرده و در بازار رکود وجود دارد. سرانجام قیمت‌ها چه می‌شود؟

جای تعجب است که با افزایش نرخ ارز در کشور، بازار لوازم خانگی همچنان ثابت مانده و کالاهای ضروری گران نشده است. همواره یکی از مهمترین عوامل رشد قیمتی در بازار لوازم خانگی و سایر صنایع وابسته، افزایش نرخ دلار بوده است. طی یک ماه اخیر قیمت دلار به شدت رشد کرده و وارد کانال صعودی 40 هزار تومان نیز شده ولی این شرایط قمر در عقرب تأثیر منفی روی بازار کالای خانگی نگذاشته است.

پازوکی: افزایش قیمت دلار لوازم خانگی را گران نکرده

افزایش قیمت دلار لوازم خانگی را گران نکرده

به اعتقاد رئیس اتحادیه فروشندگان لوازم خانگی، از آنجایی که بازار در رکود کامل به سر می‌برد، افزایش قیمت دلار باعث افزایش قیمت‌ها در لوازم خانگی نشده است. ایشان همچنین خاطرنشان کرده که اگر فروشندگان قیمت‌ها را بالا ببرند در واقع اقدام به خودزنی کرده‌اند چرا که رکود موجود در بازار بیش از حد است.

متاسفانه گرانی دلار طی هفته‌های اخیر ضرر بزرگی به صنعت خودرو و بازار مسکن زده است ولی خوشبختانه به لوازم خانگی صدمه‌ای نرسیده. اکبر پازوکی معتقد است که شرکت‌ها نمی‌توانند قیمت محصولات خود را افزایش دهند زیرا در این صورت کسی کالا نمی‌خرد. با این حال اعلام شده قرار است برخی لوازم خانگی گران شوند ولی هنوز هیچ یک از شرکت‌ها به سمت و سوی افزایش نرخ کالا نرفته‌اند.

افزایش قیمت دلار لوازم خانگی را گران نکرده

پازوکی همچنین گفته یکی از عوامل مهم رکود بازار، عدم قدرت خرید مردم است. وقتی مردم نمی‌توانند کالایی بخرند زیرا بودجه‌ای ندارند نباید انتظار کاهش یا افزایش تقاضا داشته باشیم. از طرفی اینکه مردم معتقد باشند قیمت‌ها بیشتر از این بالا خواهد رفت و برای جلوگیری از ضرر خرید کنند اشتباه است.

وزیر صنعت، معدن و تجارت اواخر خرداد ماه سال جاری اعلام کرده بود شرکت‌های تولید لوازم خانگی می‌توانند 15 درصد برای تلویزیون و 10 درصد برای یخچال، یخچال فریزر، ماشین لباسشویی و ظرفشویی قیمت‌ها را افزایش دهند. آیا قرار است فنر قیمت لوازم خانگی به یکباره کشیده شود؟

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*