خرید گلکسی A13

نکات بسیار مهمی که باید پیش از خرید گلکسی A13 بدانید

اگر قصد خرید گلکسی A13 را دارید، کمی صبر کنید. نکات بسیار مهمی در رابطه با گوشی اقتصادی محبوب سامسونگ یعنی Galaxy A13 وجود دارد که حتما باید پیش از خرید بدانید.

با توجه به وضعیت اقتصادی خیلی از مردم توان خرید بسیاری از گوشی‌های میان‌رده و پرچمدار را ندارند. به‌همین خاطر به گزینه‌های اقتصادی رو می‌آورند. یکی از این گوشی‌های اقتصادی گلکسی A13 سامسونگ است که افراد زیادی به دنبال خرید آن هستند. موفقیت چشمگیر این گوشی در بازار ایران سبب شد که نکات مهم مربوط به آن را برای شما ارائه کنیم.

گلکسی A13 در حال حاضر با قیمت ۴۵۰۰ تا ۵۱۰۰ میلیون تومان برای حافظه‌های مختلف عرضه می‌شود. آیا با این قیمت بهترین گزینه است؟ مشکل خاصی ندارد؟ نظر دیگر کاربران چیست؟

هر آنچه باید پیش از خرید سامسونگ گلکسی A13 بدانید

خرید گلکسی A13

 

ابتدا با مشخصات فنی این گوشی شروع می‌کنیم.

مشخصات فنی Galaxy A13 4G

گوشیSamsung Galaxy A13 4G
ابعاد و وزن۱۶۵.۱ در ۷۶.۴ در ۸.۸ میلی‌متر، ۱۹۵ گرم، بدنه جلویی از گوریلا گلس 5، بدنه پشتی و فریم از پلاستیک
صفحه نمایشنمایشگر ۶.۶۰ اینجی PLS LCD، رفرش‌ریت ۶۰ هرتز، رزولوشن ۱۰۸۰ در ۲۴۰۸ پیکسل، تراکم ۴۰۰ پیکسل در اینچ
پردازندهتراشه ۸ نانومتری اگزینوس 850، هشت هسته‌ای، پردازنده گرافیکی Mali-G52
حافظه۳ گیگ رم در کنار ۳۲ گیگ حافظه ذخیره‌سازی، ۴ گیگ رم در کنار ۶۴ یا ۱۲۸ گیگابایت حافظه ذخیره‌‌سازی، ۶ گیگ رم در کنار ۱۲۸ گیگابایت حافظه ذخیره‌سازی، پشتیبانی از کارت حافظه
نرم افزاراندروید 12، OneUI 4.1
دوربین عقب
  • دوربین اصلی ۵۰ مگاپیکسلی با دیافراگم f/1.9
  • دوربین فوق‌عریض ۵ مگاپیکسلی با دیافراگم f/2.2
  • دوربین ماکرو ۲ مگاپیکسلی با گشودگی دیافراگم f/2.4
  • حسگر سنجش عمق ۲ مگاپیکسلی با دیافراگم f/2.4
دوربین جلودوربین ۸ مگاپیکسلی با دیافراگم f/2.2
باتری۵۰۰۰ میلی‌آمپر ساعت، شارژ ۱۵ وات
سایرحسگر اثر انگشت در بدنه کناری، جک ۳.۵ میلی‌متری هدفون

محتویات جعبه

خرید گلکسی A13

پس از خرید گلکسی A13 تنها گوشی و یک کابل USB را در جعبه مشاهده خواهید کرد. با توجه به اینکه اکثر خریداران این گوشی با محدودیت بودجه مواجه هستند، تحمیل خرید یک شارژر از سوی سامسونگ کار خوبی نیست.

طراحی و کیفیت ساخت گلکسی A13

گلکسی A13 به خاطر استفاده از پلاستیک در بدنه بسیار سبک است. هرچند که پلاستیک استفاده شده چندان مستحکم نیست و به راحتی ممکن است خط برداشته و بشکند. گوشی اقتصادی سامسونگ در تصاویر ظاهر خوبی دارد؛ اما همینکه از نزدیک آن را ببینید، کمی توی ذوقتان خواهد خورد.

خرید گلکسی A13

همچنین بدنه گوشی به راحتی گرد و خاک و چربی را به خود جذب می‌کند. علاوه بر اینها باید مواظب سر خوردن گوشی از دستتان باشید. مشکل دیگر اینکه اگر بدنه پشتی را فشار دهید متوجه فضای خالی بین بدنه و باتری خواهید شد. جنبه مثبت هم وجود گوریلا گلس 5 روی صفحه‌نمایش است.

صفحه‌نمایش

اگر در هنگام خرید گلکسی A13 فکر می‌کنید که همانند بسیاری از گوشی‌های سامسونگ با نمایشگری فوق‌العاده مواجه خواهید شد، سخت در اشتباهید. دقت رنگ‌ها متوسط است و حداکثر روشنایی نیز به ۵۸۷ نیت می‌رسد که آنها را برای یک گوشی اقتصادی قابل قبول می‌دانیم. هرچند مشکل اصلی نبود حسگرهای لازم در گلکسی ای 13 و زمان واکنش پیکسل پایین است.

صفحه نمایش سامسونگ

تصمیم اشتباه سامسونگ در حذف برخی حسگرهای فیزیکی باعث شده که گاهی اوقات نمایشگر گوشی در هنگام تماس خاموش نشود و در هنگام تغییر نور نیز گوشی با تاخیر نور صفحه‌نمایش را تغییر دهد. واکنش کند پیکسل‌ها نیز باعث شده که جزئیات بالا در هنگام حرکت سریع کمی تار نشان داده شوند. همچنین در هنگام گشت‌و‌گذار در رابط کاربری نیز کمی کندی را مشاهده خواهید کرد.

عمر باتری سامسونگ گلکسی A13

گلکسی A13 می‌تواند با یک بار شارژ انرژی لازم برای ۱۶ ساعت تماشای ویدیو و یا ۱۶ ساعت و ۱۵ دقیقه وبگردی را فراهم کند. این اعداد برای یک گوشی اقتصادی خوب قلمداد می‌شوند. هرچند که شاید با شنیدن سرعت شارژ گلکسی A13 از خرید آن منصرف شوید. در دنیایی که بسیاری از گوشی‌های اقتصادی از شارژ ۳۳ وات پشتیبانی می‌کنند، سامسونگ گوشی خود را به ۱۵ وات محدود کرده است.

با این سرعت پس از نیم‌ساعت ۲۷ درصد از باتری پر خواهد شد و شارژ کامل نیز ۲ ساعت و ۱۸ دقیقه طول می‌کشد.

عملکرد و قدرت پردازشی

پردازنده قدرت کافی ندارد و حتی در استفاده‌های عادی نیز ممکن است با کندی سرعت و گیر کردن مواجه شوید. در بنچمارک‌ها هم حتی گلکسی A03s، گلکسی A12، پوکو M3 و نوکیا G21 (با پردازنده عجیبش) بهتر از گلکسی A13 عمل می‌کنند.

خرید گلکسی A13

خلاصه اگر اهل بازی کردن هستید، به هیچ وجه به خرید گلکسی A13 فکر نکنید. مگر اینکه بازی‌های ساده با کیفیت پایین برای شما کافی هستند. نکته مثبت هم اینکه به خاطر استفاده از پلاستیک، در استفاده طولانی‌مدت گرما را حس نخواهید کرد.

کیفیت دوربین اصلی گلکسی A13

خوشبختانه با وجود همه انتقاداتی که از گلکسی A13 داشتیم، دوربین اصلی این گوشی کیفیت بسیار خوبی دارد. در این زمینه گلکسی حتی از دیگر گوشی‌های اقتصادی برتر است. بازتولید رنگ‌ها، جزئیات و میزان نویز همگی در وضعیت خوبی قرار دارند. در هنگام عکاسی پرتره نیز خروجی خوبی را مشاهده خواهید کرد و جداسازی سوژه از پس‌زمینه به خوبی صورت می‌گیرد.

دوربین سامسونگ

عکاسی با گلکسی A13 در شب رضایت‌بخش است، مخصوصا اینکه شما برای خرید به سراغ یک گوشی اقتصادی رفته‌اید.

دوربین فوق‌عریض

این دوربین به خاطر حسگر کوچک در ثبت جزئیات بالا به مشکل می‌خورد و گستره داینامیک محدود نیز کمی شما را اذیت خواهد کرد. هرچند که سامسونگ با پردازش نرم‌افزاری خوب باعث شده که وضوح تصویر بالا و نویز کمی را در تصویر شاهد باشیم. بازتولید رنگ‌ها نیز به خوبی صورت می‌گیرد.

عکاسی با این دوربین در شب به تصاویری نرم و با نویز بالا منجر می‌شود. این تصاویر را می‌توان با نقاشی‌های رنگ روغن هم مقایسه کرد.

دوربین ماکرو

اگر فرد صبوری هستید، می‌توانید پس از خرید گلکسی A13 از دوربین ماکرو برای ثبت تصاویر مناسب استفاده کنید. ضرورت صبور بودن نیز در این است که برای گرفتن نتیجه خوب باید بارها از یک سوژه عکس بگیرید. هرچند که در نهایت تصاویر برای شبکه‌های اجتماعی مناسب هستند.

دوربین سلفی

از نکات مثبت برای خرید گلکسی A13 می‌تواند کیفیت بسیار خوب دوربین سلفی این گوشی باشد. جزئیات بالا و رنگ‌ها دقیق هستند. نبود فوکوس خودکار نیز مشکلی ایجاد نمی‌کند.

نظرات خریداران در رابطه با گلکسی A13

خرید گلکسی A13

  • مشکل عملکرد کند تغییر نور صفحه‌نمایش برای بسیاری از کاربران آزاردهنده شده است.
  • برخی افراد از کیفیت پایین بدنه پلاستیکی و جذب اثر انگشت گلایه دارند.
  • تعدادی از کاربران از ضعف گوشی در انجام کارهای سنگین ناراحت هستند. این موضوع به محدودیت‌های پردازنده و رم برمی‌گردد.

جمع‌بندی

اکثر گوشی‌های اقتصادی روی کاغذ مشخصات مشابهی دارند؛ اما این کیفیت کار و عملکرد دستگاه است که رضایت کاربر را تامین می‌کند. اگرچه مواردی همچون کیفیت پایین بدنه را می‌توان به‌خاطر قیمت مناسب نادیده گرفت، اما برخی موارد قطعا شما را کلافه می‌کند.

لگ زدن و کندی در انجام کارهای روزانه، واکنش دیرهنگام گوشی برای تغییر نور صفحه و محدودیت قدرت پردازشی چیزهایی نیستند که بتوان راحت از آنها گذشت. موارد مثبتی نیز که می‌توانند شما را به خرید گلکسی A13 متقاعد کنند، عمر باتری بالا و کیفیت خوب دوربین هستند.

اگر حتما می‌خواهید یک گوشی از برند سامسونگ بخرید، به شما توصیه می‌کنیم به گلکسی A23 فکر کنید. این گوشی از هر نظر نسبت به A13 برتری دارد و از نظر قیمتی نیز تفاوت چندانی با آن ندارد. اگر هم به برندهای دیگر فکر می‌کنید، شیائومی ردمی نوت 11 می‌تواند گزینه مناسبی باشد.

در صورتی که از خریداران گلکسی A13 هستید، لطفا تجربیات خود را با ما و کاربران در بخش نظرات به اشتراک بگذارید.