پیکاپ آمیکو آسنا توربو شارژ

نسخه دنده ای پیکاپ آمیکو آسنا توربو شارژ معرفی شد

در ششمین نمایشگاه حمل و نقل، لجستیک و صنایع وابسته، شرکت ارس دیزل خودرو از پیکاپ آمیکو آسنا توربو شارژ دنده ای رونمایی کرد.

شرکت ارس خودرو دیزل روز گذشته در جریان نمایشگاه حمل و نقل، لجستیک و صنایع وابسته از خودروی جدید خود رونمایی کرد. آسنا توربو دنده ای از پیکاپ‌های جذاب آمیکو است که با نام تجاری آسنا M244 توربو به‌زودی عرضه می‌شود. این خودروساز خصوصی سابقه خوبی در تولید پیکاپ‌های بازار داخل دارد و عمده فعالیتش تولید خودروهای کار و تجاری است.

رونمایی از پیکاپ آمیکو آسنا توربو شارژ

پیکاپ آمیکو آسنا توربو شارژ

گروه صنعتی آمیکو در ششمین نمایشگاه حمل و نقل، لجستیک و صنایع وابسته از محصولات سنگین و نیمه‌سنگینش رونمایی کرد. این نخستین باری است که آمیکو اقدام به رونمایی پیکاپ آسنا توربو دنده‌ای می‌کند و اتفاق مبارکی برای این شرکت به حساب می‌آید.

طراحی ظاهری آمیکو آسنا توربو دنده ای

یکی از نقاط قوت طراحی جذاب آسنا توربو دنده ای، رنگ‌بندی جدیدی است که آمیکو برای آن در نظر گرفته است. در حال حاضر همان‌طور که در تصاویر مشاهده خواهید کرد، رنگ سبز منحصربه‌فرد و جذاب به‌نظر می‌رسد. در نمای جلو دیگر جلوپنجره سابق وجود ندارد و عبارت بزرگ AMICO هم به چشم نمی‌خورد.

پیکاپ آمیکو آسنا توربو شارژ

به‌جای درج آمیکو روی جلو پنجره، عبارت ASENA حک شده که زیباتر و چشمگیرتر به نظر آید. اضافه شدن بج توربو به گلگیرهای جلو به مشتریان اطلاع می‌دهند که مشخصات فنی این پیکاپ دیگر مثل سابق نیست و فرق کرده است. علاوه بر این می‌توان در نمای عقب هم دو نوشته ESP و M244 را دید که باز هم برای تأکید بیشتر و گوشزد کردن تغییرات فنی و امکانات رفاهی است.

به‌جز مواردی که بالا برشمردیم، سایر قسمت‌ها تقریبا بدون تغییر مانده است و در مجموع با نسخه‌ای غول‌پیکر و بزرگ مواجهیم. به‌گفته صمدزاده، مدیر تحقیق و توسعه آمیکو، شاسی پیکاپ ارتقایافته آمیکو آسنا قابلیت کنترل ضربه در تصادف را داراست و توسط شرکت آمیکو به تولید می‌رسد.

همچنین بخوانید:

خط تولید آمیکو آسنا اتوماتیک را در این ویدیو تماشا کنید

کابین و امکانات رفاهی و ایمنی آمیکو آسنا

پیکاپ آمیکو آسنا توربو شارژ

نسخه قبلی آمیکو آسنا مجهز به یک پیشرانه تنفس طبیعی بود و حالا ارس خودرو دیزل مدل توربوی این پیکاپ را روانه بازار کرده است. کابین نسخه تنفس طبیعی در قیاس با چیزی که هم‌اکنون می‌بینیم ساده و بدون پیچیدگی بود؛ ولی حالا تغییرات اساسی در بخش داخلی می‌بینیم.

طراحی داشبورد این خودرو شباهت زیادی به مدل اتوماتیک پیدا کرده و در کل به‌نسبت نسخه قبلی به‌روزتر و مدرن‌تر شده است. از جمله امکانات ایمنی و رفاهی آمیکو آسنا می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

پیکاپ آمیکو آسنا توربو شارژ

سیستم کنترل پایداری، دو عدد کیسه هوا، سیستم کنترل کشش، کروز کنترل، اتولایت، دی لایت، مه‌شکن عقب و جلو، قابلیت تنظیم ارتفاع نور چراغ‌های جلو، رینگ آلومینیومی، آینه‌های کناری برقی دارای راهنما، مولتی‌مدیا 9 اینچی ضد رفلکس نور، نویگیشن، سوییچ کنترل گشتاور پدال کلاچ، تریم داخلی چرمی، صندلی راننده با تنظیم 6 حالته، دو عدد جعبه داشبورد با درِ آرام بازشو، پورت  USB، کامپیوتر سفری، جای لیوان، جای عینک سقفی، زیر آرنجی صندلی عقب، دوربین و سنسور دنده عقب.

به لحاظ ابعاد باید خاطرنشان کنیم که این پیکاپ غول پیکر آمیکو، طول، عرض و ارتفاعی به ترتیب 5560 میلی‌متر، 1840 میلی‌متر و 1840 میلی‌متر دارد و وزن خالص آن به 1950 کیلوگرم و فاصله محوری‌اش به 3405 میلی‌متر می‌رسد. اما مشخصات فنی این خودرو چیست؟

مشخصات فنی آمیکو آسنا توربو دنده ای

پیکاپ آمیکو آسنا توربو شارژ

خوشبختانه تغییرات فنی رضایت مشتریان را جلب خواهد کرد. زیر کاپوت این پیکاپ یک پیشرانه 4K22 با حجم 2378 سی‌سی تعبیه شده که می‌تواند حداکثر قدرت 218 اسب بخار و گشتاور 320 نیوتن‌متر را تولید کند. نیروی محرکه نیز از طریق یک گیربکس 6 سرعته دستی به هر چهار چرخ منتقل می‌شود.

علاوه بر این خوشبختانه در نزدیکی راننده دکمه‌ای دایره‌وار تعبیه شده تا در صورت نیاز سیستم چهار چرخ محرک تنظیم شود. می‌توانید بسته به نیاز خود از چهار چرخ محرک سبک یا سنگین یا صرفاً چرخ‌های عقب استفاده کنید. نوع سیستم سوخت‌رسانی آمیکو آسنا MPI است.

پیکاپ آمیکو آسنا توربو شارژ

شاسی‌های نردبانی این پیکاپ به همراه سرشاسی‌های جاذب ضربه توانایی‌های آفرودی و اطمینان خاطر به ارمغان می‌آورند. از دیگر قابلیت‌های آمیکو آسنا می‌توان به قفل دیفرانسیل اتوماتیک، سیستم تعلیق جناغی دوبل با کمک فنر تلسکوپی در جلو و سیستم تعلیق فنر تخت چندلایه در عقب اشاره کرد. آمیکو آسنا توربو دنده‌ای در هر صد کیلومتر پیمایش، 12 لیتر سوخت مصرف خواهد کرد.

سخن پایانی

به گفته مدیر فروش آمیکو، حمید ترکی، در نمایشگاه حمل و نقل، لجستیک و صنایع وابسته طرح فروش ویژه‌ای برای مشتریان در نظر گرفته شده که می‌توانند تنها با پرداخت یک میلیارد و 100 میلیون تومان آسنا را به خانه ببرند. این مبلغ بدون مالیات بر ارزش افزوده است. وی همچنین خاطرنشان کرد که تا سال آینده 400 دستگاه از این پیکاپ در رنگ‌های خاکستری، سبز، قرمز و آبی، بادنجانی، سفید و مشکی به‌فروش می‌رسد.

همچنین بخوانید:

فروش اقساطی پیکاپ آمیکو آسنا توربو دنده ای آغاز شد + جزئیات

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*