اینستاگرام و واتساپ

اینستاگرام و واتساپ برای ادامه فعالیت در ایران باید خسارت بدهند

عضو ناظر مجلس در کارگروه تعیین مصادیق محتوای مجرمانه رایانه‌ای گفت اینستاگرام و واتساپ برای ادامه فعالیت در ایران باید خسارت بدهند.

مهدی باقری، عضو ناظر مجلس شورای اسلامی در کارگروه تعیین مصادیق محتوای مجرمانه رایانه‌ای با اعلام این که محدودیت دسترسی کاربران به برخی اپلیکیشن‌ها ادامه پیدا خواهد کرد، گفت مردم برای استفاده از اینترنت با محدودیتی مواجه نیستند، اما محدودیت‌هایی برای اپلیکیشن‌های آمریکایی اینستاگرام و واتساپ در نظر گرفتیم که البته اعمال این محدودیت‌ها اقدامی طبیعی است.

ادامه‌دار بودن فیلترینگ اینستاگرام و واتساپ

این عضو ناظر مجلس شورای اسلامی در کارگروه تعیین مصادیق محتوای مجرمانه رایانه‌ای در ادامه گفته‌های خود در خصوص دلیل فیلترینگ اینستاگرام و واتس اپ عنوان کرد:

بستر این دو اپلیکیشن که نگاه‌شان نیز براندازانه بود، به عمد فراهم شد تا در کشور اغتشاش باشد و از مردم شهید بدهیم؛ در این زمینه تشویق کردند و علائم آن نیز مشهود است و نیاز به سند ندارد؛ در این شرایط کدام عاقلی در کدام حکومتی می‌پذیرد که فضا را به دو اپلیکیشن که برنامه‌شان براندازی و کشتار است، بدهد؟

باقری افزود اگر از واتساپ و اینستاگرام به درستی استفاده می‌شد و برنامه آنها نیز برای ایجاد ناامنی و ناآرامی در کشور نبود، ما هم محدودیتی اعمال نمی‌کردیم. وی تاکید کرد «من خودم نیز از واتساپ و اینستاگرام استفاده می‌کردم، اما زمانی که هدف آنها به آشوب کشاندن کشور است، اعمال محدودیت‌ها اقدام طبیعی محسوب می‌شود.»

اینستاگرام و واتساپ

این عضو ناظر مجلس شورای اسلامی در کارگروه تعیین مصادیق محتوای مجرمانه رایانه‌ای در ادامه بیان کرد اگر این دو اپلیکیشن رفتار خود را تغییر دهند و قصد ادامه فعالیت در ایران را داشته باشند، باید تمام خسارت را بپردازند؛ زیرا آنها در اتفاقات اخیر نیز مشارکت داشتند و می‌بایست بر اساس قوانین بین‌الملل خسارت بپردازند. در واقع فضای ایران برای آنها کلی درآمد به همراه داشته و به همین دلیل برای ادامه فعالیت ملزم به پرداخت خسارت هستند.