دوربین سلفی سامسونگ

با اعمال این تغییر در تنظیمات دوربین گوشی های سامسونگ، سلفی های بهتری بگیرید

با انجام تغییراتی موثر در تنظیمات دوربین گوشی سامسونگ خود که در ادامه به آنها می‌پردازیم، بهترین عکس‌های سلفی را ثبت کنید.

گوشی های گلکسی سامسونگ، معمولا برای ثبت عکس‌هایی باکیفیت و اشتراک‌گذاری آنها در شبکه‌های اجتماعی، از دوربین های سلفی بسیار خوبی برخوردار هستند. این گوشی‌ها دارای دوربین‌هایی با مگاپیکسل بالا، ویژگی بهینه‌سازی هوشمند تصویر و ابزار ویرایش قدرتمند هستند که تقریبا تمام نیازهای کاربران عادی را برای ثبت یک سلفی مناسب برآورده می‌کنند.

بااین‌حال، دوربین های جلو هم‌چنان جای پیشرفت دارند و در حال حاضر در مقایسه با کیفیت و وضوح دوربین‌های عقب، یک گام عقب‌تر هستند. هم‌چنین برخی دیگر از پردازش‌ نهایی تصاویر استاندارد که گوشی‌های هوشمند ارائه می‌دهند، رضایت ندارند. به‌ویژه آنکه گوشی های سامسونگ به‌دلیل قابلیت عکاسی محاسباتی ممکن است رنگ‌ها را کمی اشباع کنند که باعث غیرواقعی شدن رنگ پوست می‌شود.

خوشبختانه، تنظیمات مختلفی وجود دارند که می‌تواند برای ارتقای کیفیت سلفی در دستگاه‌های سامسونگ اعمال کنید. در ادامه، به تنظیمات و ترفندهایی مفید برای گرفتن بهترین سلفی ممکن می‌پردازیم.

تغییر تنظیمات دوربین سلفی گوشی های سامسونگ 

دوربین سلفی

اول از همه، اگر از تنظیمات پیش‌فرض دوربین سلفی گوشی سامسونگ خود راضی نیستید، همیشه می‌توانید آنها را طبق سلیقه خود تنظیم کنید. گزینه‌های مختلفی برای تغییر خروجی عکس‌ها وجود دارند. می‌توانید وضوح عکس‌ها را تغییر داده یا ویژگی‌هایی مانند HDR (محدوده دینامیکی بالا) را تنظیم کنید.

برای پیدا کردن این تنظیمات در گوشی سامسونگ خود، وارد برنامه دوربین شوید و روی نماد چرخ دنده در گوشه سمت چپ بالای صفحه ضربه بزنید. از آنجا می‌توانید انواع گزینه‌ها را برای تنظیم تصاویر خود و رسیدن به نتیجه ایده‌آل تغییر دهید.

در این میان، یکی از گزینه‌های اصلی که می‌توانید با تغییر آن به نتیجه مطلوب خود برسید، «تن رنگ سلفی» است که شما اجازه می‌دهد بین طبیعی و روشن، یکی را انتخاب کنید. اگر می‌خواهید مطمئن شوید که دوربین، رنگ پوست شما را در واقعی‌ترین شکل ممکن ثبت می‌کند، گزینه طبیعی را انتخاب کنید.

سپس در صورت تمایل، می‌توانید از هر یک از فیلترها و ابزارهای ویرایش موجود استفاده کنید تا به نتیجه ظاهری مورد نظر خود برسید. بااین‌حال، کار در اینجا به پایان نمی‌رسد، چراکه راهکارهای دیگری نیز وجود دارند که در رسیدن به ایده‌آل‌ترین تصویر ممکن به شما کمک خواهند کرد.

از تمیز بودن لنز گوشی خود اطمینان حاصل کنید

پاک کردن لنز دوربین سلفی سامسونگ

اگر احساس می‌کنید که رنگ‌های عکس سلفی شما کمی تیره‌تر و محوتر از حد معمول هستند، باید ابتدا مطمئن شوید که سنسور دوربین جلو کاملا تمیز و بدون انسداد است. معمولا به‌دلیل برجای ماندن اثر انگشت ما بر روی دوربین سلفی، این بخش فورا کثیف و آلوده می‌شود. شاید با نگاه اول لنز تمیز به‌نظر برسد، اما اگر تمام روز را از گوشی خود استفاده کرده باشید، احتمالا لنز شما نیاز به پاک‌سازی دارد.

به‌ویژه اگر قصد دارید لحظه‌ای مهم را ثبت کنید، بهتر است همیشه پیش از گرفتن عکس، با یک پارچه نرم دوربین را تمیز کنید. البته توجه داشته باشید که مواد زبر و سخت لباس ممکن است باعث ایجاد خراش‌های میکروسکوپی شوند.

پس از تمیز کردن لنز، هرگونه تیرگی و تغییر رنگ که می‌توانند عکس سلفی شما را خراب کنند، از بین خواهند رفت. این نکته در مورد دوربین‌های عقب نیز صادق است، بنابراین اگر به‌دنبال تمیزترین نتیجه عکاسی هستید، همواره از پاک بودن لنز خود اطمینان حاصل کنید.

سعی کنید از دوربین عقب استفاده کنید

دوربین عقب گوشی

با توجه به آنکه اکثر گوشی‌های هوشمند دارای دوربین سلفی اختصاصی هستند، آیا استفاده از دوربین‌های عقب با این هدف منطقی است؟ همان‌طور که قبلا نیز اشاره کردیم، دوربین جلو در اکثر گوشی‌ها در مقایسه با نمونه‌های عقب به‌طور قابل توجهی ضعیف‌تر هستند. بنابراین اگر می‌خواهید حداکثر بهره‌وری را از عکس‌های سلفی به‌دست آورید، چرخاندن گوشی می‌تواند شما را به هدف‌تان برساند.

تنها ایراد استفاده از دوربین پشتی برای عکس‌برداری سلفی، عدم امکان مشاهده چهره خود در صفحه‌نمایش است که باعث دشوارتر شدن کادربندی می‌شود. بااین‌حال، در صورتی‌که می‌خواهید این روش را امتحان کنید، استفاده از حسگر اولتراواید بهترین و مطمئن‌ترین راه برای اطمینان از گنجاندن هر چیزی است که می‌خواهید در عکس ثبت شوند.

بااین‌حال، اغلب دوربین‌های واید از اعوجاج هندسی رنج‌ می‌برند که ممکن است باعث ایجاد برخی ناهمگونی‌ها در قسمت‌های خاص عکس شوند. خوشبختانه، این مشکل از طریق برخی از ابزارهای ویرایشی که به‌طور پیش‏‌فرض در گوشی‌های هوشمند سامسونگ قرار دارند، قابل رفع است.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*