رنو و پژو

رنو و پژو به ایران بازخواهند گشت

معاون حمل و نقل وزیر صنعت، معدن و تجارت گفت دو خودروساز فرانسوی رنو و پژو در صورت پذیرفتن شرایط می‌توانند به بازار ایران برگردند.

مدتی قبل رضا فاطمی امین، وزیر صنعت، معدن و تجارت با اشاره به بدعهدی خودروسازان فرانسوی در دوران بازگشت تحریم‌ها، اعلام کرد رنو و پژو از سبد خودروهای وارداتی حذف شدند. هرچند وزیر صمت، بدعهدی فرانسوی‌ها را دلیلی برای مخالفت با ورود محصولات این دو برند اعلام کرد، اما اخیرا در میان صحبت‌های خود به موضع‌گیری‌های دولت فرانسه در ارتباط با اعتراضات اخیر در ایران نیز اشاره داشت.

در شرایطی که بازگشت مجدد رنو و پژو بسیار بعید به نظر می‌رسد، به تازگی منوچهر منطقی، معاون حمل و نقل وزیر صنعت، معدن و تجارت طی یک گفتگوی رادیویی در خصوص ممنوعیت ورود محصولات پژو و رنو به ایران اعلام کرد اگر این دو خودروساز شروطی که ما در نظر گرفتیم را بپذیرند، امکان ورود آنها به بازار خودروی ایران نیز وجود خواهد داشت.

احتمال بازگشت رنو و پژو به ایران

رنو و پژو

معاون حمل و نقل وزیر صنعت، معدن و تجارت در ادامه در خصوص محدودیت‌هایی که برای ورود مجدد خودروسازان فرانسوی به ایران در نظر گرفته شده گفت دلیل این محدودیت‌ها این بود که رنو و پژو با خودروسازان داخلی قراردادهای مشترکی را امضا کرده بودند و در تولید خودروهایی چون ال 90 تعهداتی داشتند، اما بدون انجام تعهدات از ایران خارج شدند.

این گفته‌های منطقی نشان می‌دهد اگر این دو خودروساز فرانسوی برای انجام تعهدات خود آماده باشند، امکان ورود مجدد آنها به ایران نیز وجود خواهد داشت. معاون حمل و نقل وزیر صمت خاطرنشان کرد هم‌اکنون ممنوعیتی در این خصوص وجود ندارد و خودروسازان فرانسوی باید به تعهدات خود عمل کرده یا روش همکاری خود را تغییر دهند.