اندروید 14

به لطف اندروید 14، گوشی شما هرگز قدیمی نخواهد شد

به‌زودی با انتشار اندروید 14 و ارائه یک ویژگی جدید، روند قدیمی شدن گوشی های هوشمند و محدودیت‌ استفاده از آنها متوقف خواهد شد.

اگرچه گوشی‌های هوشمند نیز مانند سایر وسایل الکترونیکی، پس از مدتی قدیمی می‌شوند، اما این روند به‌لطف اندروید 14 به‌زودی تغییر خواهد کرد. درحالی‌که برخی از این دستگاه‌ها برای مدت طولانی دوام می‌آورند، برخی دیگر زودتر از کار می‌افتند. در این مسیر، تلفن‌ها ممکن است خراب شوند و آنها که جان سالم به‌در می‌برند نیز دیگر از پشتیبانی نرم‌افزاری برخوردار نخواهند بود و کاربر با دل‌زدگی آنها را رها می‌کند.

منقضی شدن مجوزهای دسترسی به اینترنت در اندروید 14 برطرف می‌شوند

یکی از مشکلات گوشی‌های هوشمند قدیمی، منقضی شدن مجوزهای دسترسی به اینترنت است که باعث عدم اتصال به این شبکه خواهد شد. اکنون گوگل تصمیم گرفته تا این کمبود عجیب را در نسخه بعدی سیستم‌عامل خود که اندروید 14 نام دارد، برطرف کند.

اتصال به اینترنت

در یک کد متن‌باز اندروید، توسعه‌دهنده‌ای به‌نام میشل رحمان متوجه شده که گوگل در حال کار بر روی یک دستور است تا آپدیت خودکار گواهی‌های دسترسی به اینترنت را برای گوشی های قدیمی امکان‌پذیر کند. مجوزهای مذکور از طریق فروشگاه گوگل پلی به‌روزرسانی خواهند شد.

از آنجاکه به‌روزرسانی مجوز پایه دسترسی به اینترنت با آپدیت‌های اصلی سیستم‌عامل ارائه می‌شوند، بنابراین اگر دستگاه آپدیت جدیدی را دریافت نکند، احتمالا مجوزهای آن نیز به مرور زمان منقضی می‌شوند. اما با رفع این مشکل، مجوزهای پایه اتصال به اینترنت هم‌چنان به‌عنوان بخشی از خدمات تلفن همراه گوگل به‌طور خودکار به‌روزرسانی خواهند شد.

بدین ترتیب، فارغ از عمر گوشی هوشمند، اینترنت دستگاه همواره فعال خواهد بود و مشکلی برای برقراری ارتباط با این شبکه وجود نخواهد داشت. مجوزهای پایه که توسط گوگل صادر می‌شوند، امکان اتصال امن به وب‌سایت‌ها و سایر برنامه‌ها را ممکن می‌کنند.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*

یک دیدگاه

  1. .JAG hoppas att android 14 fongera bra