چراغ خودروها

انقلاب پورشه در چراغ خودروها

پورشه نسل جدید چراغ خودروها را توسعه داده و برای آن نام نسل بعدی فناوری نور را در نظر گرفته است. این چراغ‌ها بسیار قدرتمند بوده و می‌توانند شب را به روز تبدیل کنند.

پورشه به‌تازگی با انتشار بیانیه‌ای از توسعه چراغ جدیدی خبر داد و آن را نسل بعدی فناوری نور دانست. این چراغ که از مجموعه‌ای از ال ای دی‌ها روی یک سطح طراحی شده بسیار قدرتمند بوده و می‌تواند شب را به روز تبدیل کند.

توسعه نسل جدید چراغ خودروها توسط پورشه 

هرمان جوزف استاپن، سخنگوی تحقیقات و توسعه و ارتباطات فناوری پورشه در این خصوص عنوان کرد یک تراشه ویژه به‌عنوان عنصر اصلی این فناوری جدید محسوب می‌شود؛ تراشه‌ای که در آن بیش از 16 هزار میکرو LED قابل کنترل به شکل جداگانه روی سطحی به اندازه ناخن انگشت شصت در کنار هم قرار گرفتند. در هر خودرو 4 عدد از این تراشه LED مورد استفاده قرار خواهد گرفت؛ یعنی هر چراغ جلو به دو عدد از این تراشه قدرتمند مجهز خواهد شد.

چراغ خودروها

چراغ‌های جلو جدید با فناوری ماتریس HD می‌توانند فرایند توزیع نور را با وضوح بالا تا دو برابر روشن‌تر از چراغ‌های قبلی انجام دهند که نتیجه آن پوشش نور محیط تا 4 برابر بزرگتر از قبل خواهد بود. ایجاد روشنایی بسیار همگن و پرتورهایی با کارایی بالا، نتیجه نهایی این فناوری است که می‌تواند شب را تا فاصله 600 متری همانند روز روشن کند. ضمن این‌که این فناوری جدید باعث صرفه‌جویی چشمگیر در مصرف انرژی خواهد شد.

چراغ خودروها

استاپن در ادامه بیان کرد چراغ‌های جلو مجهز به فناوری مارتیس HD فقط در زمانی پیسکل‌های خود را فعال خواهند کرد که به آنها نیاز باشد. از این رو چنین عملکردی باعث کاهش مصرف انرژی خواهد شد. همچنین به‌کمک این سیستم جدید برای نخستین بار طراحی چهار نقطه‌ای چراغ‌های پورشه علاوه بر روز در زمان استفاده از نور پایین و نور بالا در شب نیز قابل مشاهده خواهند بود.

چراغ خودروها

پورشه برای این‌که این فناوری نوآورانه را به واقعیت تبدیل کند، قصد دارد بیش از 25 اختراع را به ثبت برساند. برنامه بعدی پورشه استفاده از چراغ‌های جلو مارتیس HD جدید در مدل‌های مختلف با فناوری ماژول‌های یکسان خواهد بود. ماژول‌های ماتریس HD با 32 هزار و 768 پیکسل قابل کنترل جداگانه در هر چراغ جلو می‌توانند نور مستقیم با وضوح بالا را به تولید برسانند. البته این نور در لحظه‌هایی که نیاز باشد تولید خواهد شد.

همچنین این چراغ‌ها می‌توانند یک نور ماتریس HD را به‌تولید برسانند که محدوده افقی 40 درجه و عمودی 10 درجه را با شار نوری بیش از 1400 لومن روشن کند. ضمن این‌که امکان کنترل نحوه توزیع نور توسط راننده نیز وجود دارد تا به بهترین دید ممکن دست پیدا کند.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*