نخستین جنگنده بومی ترکیه

اولین عکس از نخستین جنگنده بومی ترکیه منتشر شد

تصاویر جدیدی از نخستین جنگنده بومی ترکیه منتشر شده است. با معرفی اجمالی این هواپیمای نظامی در ادامه همراه ما باشید.

جهان روی لبه شمشیر قرار دارد و هر آن ممکن است کشورهایی نظیر روسیه یا آمریکا آغازگر جنگی بزرگ شوند. با حمله روسیه به اوکراین و سپس چین به تایوان، مشخص شد که وضعیت جهان بحرانی است و شاید همین فردا با صدای موشک و خمپاره از خواب بیدار شویم.

نخستین جنگنده بومی ترکیه رونمایی شد

روسیه تمام کشورهای جهان را به‌نوعی بیدار کرد و به آنها فهماند که جنگ جهانی سوم ممکن است نزدیک‌تر از آنی باشد که فکرش را می‌کنیم. همین موضوع باعث شد تا کشورهای مختلفی از جمله متحدان اروپایی به فکر افزودن به بودجه‌های نظامی و تسلیحات خود باشند.

ترکیه یکی از آن کشورهایی است که به‌تازگی از نخستین جنگنده بومی خود با نام TF-X رونمایی کرده است. این جنگنده روز گذشته از خط تولید نهایی خود با سربلندی بیرون آمد. هم‌اکنون این ابزار تسلیحاتی در حالت آماده‌باش و روی آرایه‌های فرود قرار گرفته است.

نخستین جنگنده بومی ترکیه

همچنین بخوانید:

سامانه پدافندی پاتریوت و هرآنچه که باید بدانید؛ هدیه مرگبار کاخ سفید به اوکراین

طبق ادعای رسانه‌های کشور ترکیه، پیشرانه‌های این هواپیمای جنگنده، ساخت شرکت‌های ترکی است و هم‌اکنون فرآیند نصب آنها به‌اتمام رسیده است. بنا بر تصمیم دولت این کشور، در ماه مارس سال 2023 تی اف ایکس از آشیانه خود خارج خواهد شد و یک سال بعد تحویل نیروی هوایی ترکیه داده خواهد شد.

در تصاویری که از این جنگنده در رسانه‌ها منتشر شده، می‌بینیم که چه مهماتی در آن تعبیه شده است. علاوه بر این جنگنده، هواپیمای دیگری تحت عنوان حرجت – HURJET روز جمعه از آشیانه خود خارج شده است. هواپیمای مورد اشاره هنوز پیشرانه آماده به کار ندارد و قرار است سال 2023 میلادی نخستین پرواز خود را انجام دهد. رونمایی و عرضه و به‌نمایش گذاشتن چنین تجهیزاتی نشان می‌دهد که برنامه اردوغان برای انتخابات تابستان در ترکیه جدی است.