افزایش قیمت خودرو

تماشا کنید: دلایل افزایش سرسام‌آور قیمت خودرو در بازار ایران چیست؟

در این مطلب با یک ویدیو به بررسی دلایل افزایش سرسام آور و نجومی قیمت خودرو در بازار ایران می‌پردازیم و روند قیمتی برخی خودروها را بررسی می‌کنیم.

در روزهای اخیر، بازار خودرو متاثر از افزایش نرخ دلار، وضعیت بغرنجی را پشت سر گذاشت و به‌صورت ساعتی شاهد افزایش قیمت خودرو هستیم. افزایش قیمت‌ها به‌گونه‌ای بوده که شاهد ثبت شدن رکوردهای تازه‌ای در بازار هستیم و همچنان روند گرانی خودروهای داخلی، مونتاژی و وارداتی ادامه دارد.

در ویدیوی امروز گجت نیوز سعی کرده‌ایم دلایل افزایش سرسام‌آور قیمت خودرو در بازار ایران را بررسی کنیم و نگاهی به روند صعود قیمتی برخی خودروها در ماه‌های گذشته بیندازیم.

ویدیوی دلایل افزایش نجومی قیمت خودرو در بازار

طبق آخرین گزارش‌ها، در روز گذشته، قیمت پراید 111 که مدت‌هاست تولیدش متوقف شده، به نزدیکی 265 میلیون تومان رسیده و پراید 131 نیز با قیمت 250 میلیون تومان معامله می‌شود. پژو 207 اتومات وارد محدوده قیمتی 750 میلیون تومان شد و دنا معمولی قیمت 580 میلیون تومان را رد کرده است. پژو پارس اتوماتیک با قیمت 620 میلیون تومان و تارا اتوماتیک با قیمت نزدیک 760 میلیون تومان خرید و فروش می‌شوند.

تا همین چند ماه پیش باور کردن چنین قیمت‌هایی دشوار بود؛ اما بله قیمت‌ها را درست خوانده‌اید. اکنون برای خرید خودروهای بی‌کیفیت داخلی باید چند صد میلیون تومان هزینه کنید و با ادامه پیدا کردن این روند، به‌زودی خودروهای داخلی هم میلیاردی می‌شوند. اوضاع در بازار خودروهای چینی و مونتاژی و همینطور اندک وارداتی‌های موجود در بازار از این هم بدتر است. در حال حاضر برای خرید خودروهای چینی مونتاژی باید بیش از 1 میلیارد و بعضا تا 2 میلیارد تومان هزینه کنید و خودروهای وارداتی هم قیمت‌های عجیب و باورنکردنی دارند.