شخصیت قهرمان فیلم

شخصیت های شروری که تبدیل به قهرمان فیلم ها شدند

در این جا به معرفی تعدادی از شخصیت های شرور در فیلم های سینمایی می‌پردازیم که در پایان تبدیل به قهرمان شدند. سوروس اسنیپ و T-800 در مجموعه ترمیناتور از جمله این شخصیت‌ها هستند.

قهرمان، کسی است که مسیر زندگی معمولی خود را به یک نمونه بارز از خوب بودن در دنیا تغییر دهد.

در جهان سینما می‌توان نمونه‌های فراوانی از یک قهرمان را پیدا کرد. با این وجود، برخی قهرمانان در ابتدا ردپای سیاهی و نابودی از خود جای گذاشته و سپس رو به درخشش آورده‌اند. با این که تعداد این قبیل افراد در سینمای امروز بسیار زیاد و انتخاب میان آن‌ها کاری دشوار است، در ادامه به معرفی برخی از برترین شخصیت های شرور سینما که در پایان به قهرمان فیلم تبدیل شدند، خواهیم پرداخت.

شخصیت های شرور محبوب فیلم‌ها

دکتر اختاپوس  (اسپایدر من 2)

دکتر اختاپوس

در دومین فیلم اسپایدرمن سم ریمی، دکتر اختاپوس در ابتدا شخصیت شروری نبود. با این حال، بازوهای مکانیکی اختراع شده توسط او به تدریج ذهنش را آلوده کردند و باعث شدند او به یک کاراکتر منفی تبدیل شود. این روند تا جایی پیش رفت که دکتر اختاپوس به یکی از دشمنان درجه یک اسپایدر من تبدیل شد و حتی نبرد آن‌ها روی قطار در حال حرکت هم به یکی از ماندگارترین دوئل‌های تاریخ سینمای تبدیل شد.

با این وجود، لحظه رهایی او زمانی بود که متوجه شد مرد عنکبوتی همان پیتر پارکر است و وجدانش اجازه کشتن پیتر را به او نداد. در نتیجه او خود و بازوهای مکانیکی‌اش را در رودخانه غرق کرد تا این سلاح نابودکننده را از بین ببرد.

لوکی اودینسون (دنیای سینمایی مارول)

شخصیت قهرمان فیلم

لوکی برای زمانی، یک ابرشرور کلاسیک در دنیای سینمایی مارول به شمار می‌رفت. در ابتدا او تقریبا ثور را شکست داد و آزگارد را از آن خود کرد. سپس در گام بعدی تصمیم به مبارزه با انتقام‌جویان گرفت و تا حدی نیز موفق به غلبه بر آن‌ها شد. در ادامه او بار دیگر برای تصرف آزگارد تلاش کرد و حتی برای مدتی هم در این کار موفق بود.

با این وجود در پایان، لوکی همانند یک قهرمان برای دفاع از برادر و مردمش در برابر تانوس کشته شد.

البته این پایان کار لوکی نبود و در سریال Loki، او به طور کامل قهرمانی که درونش بود را بیدار کرد و از سیلوی در برابر «او که همیشه می‌ماند» دفاع کرد و سرانجام به یک دنیای ناشناخته فرستاده شد!

لوکی همیشه شخصیتی خاکستری داشته. با این حال با گذر زمان، رنگ شخصیت او به‌طور واضح از تیره به روشن تغییر کرد!

سوروس اسنیپ (هری پاتر)

سوروس اسنیپ

سوروس اسنیپ همواره یک قهرمان بوده است. با این وجود کسی جز دامبلدور از این امر خبر نداشت!

مجموعه هری پاتر در ابتدا او را در نقش پروفسوری در هاگوارتز به تصویر می‌کشد که به جادوی سیاه علاقمند بوده و حتی ممکن بود خدمتکار لرد ولدمورت باشد. او همچنین در کتاب و فیلم ششم به طور واضح در برابر هری و هاگوارتز ایستاده و حتی دامبلدور را از بین می‌برد.

با این حال تمام این شرارت‌ها برای مخفی کردن هدف واقعی او و نزدیک ماندن به ولدمورت بوده است. اسنیپ در واقع عاشق لیلی، مادر هری، بوده و این عشق او را به سمت نور و روشنایی هدایت کرده بود. در تمام طول داستان اسنیپ به دنبال محافظت از هری در برابر لرد تاریکی‌ها بوده و سرانجام حتی جانش را برای این هدف فدا می‌کند.

زمانی که هری از این فداکاری اسنیپ آگاه شد، نام او را بر روی فرزندش گذاشت.

بورومیر (ارباب حلقه‌ها)

بورومیر ارباب حلقه ها

بورومیر در داستان ارباب حلقه‌ها، سربازی شجاع است که باید بین ناامیدی و بردگی یکی را انتخاب کند.

او در ابتدا به عنوان یکی از یاران حلقه توسط الروند انتخاب شد تا فرودو را تا کوهستان نابودی همراهی کند. با این حال هر چه زمان بیشتری را در نزدیکی حلقه می‌گذراند، حضور حلقه بیش از پیش او را آلوده می‌کرد؛ به طوری که او حتی در مقطعی به دنبال دزدیدن حلقه و سیراب کردن طمعش بود!

با این وجود، وقتی زمان فداکاری رسید، بورومیر مثل بسیاری شخصیت‌های دیگر در سینما جان خود را فدا کرد. به این ترتیب او ضمن نجات جان مری و پیپین، به عنوان یک قهرمان از بین رفت و نمادی از شجاعت سرزمینش شد.

T-800 (ترمیناتور)

شخصیت قهرمان فیلم

با این که شخصیت قهرمان T-800 دقیقا همان کاراکتر شروری نبود که در نسخه اول ترمیناتور دیدیم، اما به‌یادماندنی‌ترین نقش آرنولد شوازتزنگر نماد شخصیت های شروری است که در انتها به قهرمان فیلم تبدیل می‌شوند.

در نسخه اول، تی 800 صرفا یک سایبورگ بی‌احساس و قدرتمند بود که برای کشتن سارا کانر برنامه‌ریزی و به زمین فرستاده شده بود. با این حال در نسخه دوم اتفاقی کاملا برعکس رخ داد!

در این نسخه، تی 800 به یک محافظ قدرتمند برای پسر سارا، یعنی جان کانر تبدیل شد و یاد گرفت که چگونه احساسات یک نوجوان را درک کند. وابستگی این دو تا جایی پیش رفت که T-800 حاضر شد خود را کاملا برای جان فدا کند.

البته دنباله‌های بسیار بد فرنچایز ترمیناتور باعث شد اثر این فداکاری شگفت انگیز T-800 از ذهن‌ها پاک شود. با این حال، تاثیر آن بر روی بینندگان به اندازه تاثیر معرفی دارک ویدر در مجموعه استار وارز بود.

اتان ادواردز (The Searchers)

اتان ادوارزد

اتان ادواردرز در ابتدا با یک شخصیت نژادپرست و نفرت‌انگیز به مخاطب معرفی می‌شود که هیچ امیدی به هدایتش نیست و حتی زمانی که پسرعمویش به دنبال خانواده گمشده‌شان می‌گردد نیز هیچ اثری از حمایت از خود بروز نمی‌دهد.

با این وجود، زمانی که او در پایان داستان، دخترعموی گمشده‌اش را پیدا می‌کند، در کمال تعجب و ناباوری به‌جای کشتن او تصمیم می‌گیرد او را در آغوش بگیرد.

این تغییر رویه ادوارزد به هیچ وجه قابل پیش‌بینی نبود! با این حال او دریک لحظه از شخصیت شرور و نژادپرستی که به دنبال قتل عام تمامی سرخپوست‌ها بود به یک قهرمان در داستان تبدیل شد.

دارث ویدر (استار وارز)

دارث ویدر

دارث ویدر سمبل شخصیت‌های رهایی‌یافته در سینماست! او در ابتدا شیطان مطلق است و سعی می‌کند فرزندش را به سمت تاریکی بکشد و زمانی که او مقاومت می‌کند، حتی در صدد کشتن او بر می‌آید. همچنین او به عنوان یک خدمتکار امپراطور در صدد تغییر دنیا مطابق امر اوست.

برای سه نسخه پیاپی، او به عنوان ابرشروری مخوف در ذهن کاراکترها جا افتاده بود و کارهایی می‌کرد که از تصور همه خارج بود. با این وجود، زمانی که او پسرش را در حال شکنجه توسط امپراطور دید، آناکین اسکای‌واکر بار دیگر در او بیدار شد و باعث شد او امپراطور را کشته و پسرش را نجات دهد.

رستگاری دارث ویدر و تبدیل شدن مجدد او به آناکین یکی از به‌یادماندنی‌ترین اتفاقات در دنیای سینماست و مظهر کامل تبدیل شدن یک شرور به یک قهرمان است.

شما چه شخصیت دیگری را می‌شناسید از یک ابرشرور به ابرقهرمان تبدیل شده باشد؟ نظر خود را در این خصوص با ما در میان بگذارید.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*