فونیکس تیگو 8 پرو مکس

فونیکس تیگو 8 پرو مکس ، شاسی بلند چهار چرخ محرک چری به ایران آمد

فونیکس تیگو 8 پرو مکس به‌عنوان محصول جدید مدیران خودرو به‌زودی به بازار عرضه خواهد شد. در ادامه با مشخصات این شاسی بلند چهار چرخ محرک چری آشنا می‌شویم.

شرکت مدیران خودرو، شاسی بلند تیگو 8 پرو را مدتی قبل تحت برند اختصاصی خود یعنی فونیکس به بازار ایران عرضه کرد و توانست آمار فروش مناسبی را به‌ثبت برساند. در همین راستا این خودروساز بزرگ بخش خصوصی کشور قصد دارد به‌زودی شاسی بلند فونیکس تیگو 8 پرو مکس را نیز به بازار ایران عرضه کند؛ یک شاسی بلند پرچمدار که از طراحی ظاهری جذاب، مشخصات فنی سطح بالا و امکانات متعدد بهره می‌برد.

معرفی فونیکس تیگو 8 پرو مکس

بخش طراحی

فونیکس تیگو 8 پرو مکس

چری تیگو 8 پرو مکس از همان سبک طراحی تیگو 8 پرو و تیگو 7 پرو بهره می‌برد. در واقع طراحی بدنه این خودرو کاملا به تیگو 8 پرو شباهت دارد و طراحان با ایجاد تغییراتی سعی داشتند آن را متمایز کنند. این شاسی بلند پرچمدار اکنون به حاشیه کرومی جلوپنجره بزرگ‌تر مجهز شده که توانسته جلوپنجره را نسبت به قبل برجسته‌تر کند. همچنین طراحان برای قالب سپر نیز تغییراتی را در نظر گرفتند.

فونیکس تیگو 8 پرو مکس

در نمای کنار نیز شاهد طراحی مشابه با تیگو 8 پرو هستیم، اما طراحان برای نمای عقب تغییرات بیشتری را در نظر گرفتند. در این بخش، اکنون گرافیک چراغ‌های عقب تغییر پیدا کرده و نسبت به تیگو 8 پرو از طراحی متفاوتی بهره می‌برد. تغییر طراحی دیفیوزر و وجود 4 خروجی اگزوز به‌عنوان سایر تغییرات نمای عقب محسوب می‌شوند.

امکانات رفاهی و ایمنی

فونیکس تیگو 8 پرو مکس

فونیکس تیگو 8 پرو مکس از امکانات متعددی چون تنظیم حالت رانندگی، تابلوخوان، کنترل حرکت در سربالایی، سنسور نور و باران، اتوهلد، ترمز پارک برقی، سیستم صوتی سونی، سردکن و گرم‌کن صندلی‌های جلو، نوربالای خودکار، رادار خطی و نقطه کور، رانندگی نیمه خودران، کروز کنترل تطبیق‌پذیر، سیستم کنترل کشش و پایداری، 6 ایربگ 10 نقطه‌ای، دریچه تهویه ردیف عقب، تهویه دو کاناله اتوماتیک، تنظیم برقی صندلی شاگرد از عقب، شارژر بی‌سیم، سیستم فرمان صوتی، سقف پانورامیک، سنسور عقب، دوربین 360 درجه، در صندوق برقی، ورود بدون کلید و چراغ‌های تمام LED با فناوری AFS بهره می‌برد.

مشخصات فنی فونیکس تیگو 8 پرو مکس

TIGGO 8 PRO MAX

هرچند در بخش طراحی شاهد تغییرات کمی بودیم، اما اصلی‌ترین تغییر تیگو 8 پرو مکس نسبت به تیگو 8 پرو به بخش فنی آن مربوط می‌شود. این شاسی بلند پرچمدار اکنون به موتور 2 لیتری توربوشارژ با فناوری پاشش مستقیم سوخت یا GDi مجهز شده که می‌تواند قدرتی برابر با 252 اسب بخار و گشتاور 390 نیوتن‌متر را به تولید برساند. قدرت تولید شده از این پیشرانه نیز توسط گیربکس 7 سرعته دو کلاچه‌ی تر به تمام چرخ‌ها انتقال پیدا می‌کند.

TIGGO 8 PRO MAX

با توجه به این‌که ممنوعیت واردات خودرو باعث شده خودروهای چهار چرخ محرکی اندکی در بازار ایران عرضه شوند، اکنون مدیران خودرو با عرضه فونیکس تیگو 8 پرو مکس به‌عنوان یک شاسی بلند چهار چرخ محرک می‌تواند به آمار فروش بسیاری بالایی دست پیدا کند. تولید این خودرو در کارخانه مدیران خودرو در بم آغاز شده و به‌زودی شاهد عرضه آن به بازار خواهیم بود.