لپ‌ تاپ یوگا بوک 9i

لپ‌ تاپ لنوو یوگا بوک 9i به صحنه آمد؛ دو نمایشگر 4K و دنیایی از کاربرد!

در رویداد CES 2023، شرکت لنوو از محصول جدید خود یعنی لپ‌ تاپ یوگا بوک 9i با دو صفحه نمایش 4K رونمایی کرد.

شرکت لنوو تا به‌امروز محصولات زیادی را برای نمایش در رویداد سالانه CES معرفی کرده است، اما با رونمایی از لپ‌ تاپ یوگا بوک 9i حضور پررنگی از خود به‌جای گذاشت. برجسته‌ترین ویژگی این لپ تاپ جدید استفاده از دو نمایشگر مستقل است.

اولین لپ‌تاپ لمسی با دو صفحه نمایش مستقل ASUS Flipbook بود که بیش‌از یک دهه پیش در نمایشگاه CeBIT به‌نمایش گذاشته شد. اما اکنون با معرفی یوگا بوک 9i، به‌نظر می‌رسد فناوری ساخت لپ‌تاپ‌هایی با دو نمایشگر مستقل به‌مسیر جدیدی گام گذاشته است.

لپ‌ تاپ یوگا بوک 9i

در حالی که ایسوس با راه اندازی دستگاه‌هایی مانند زنبوک دو (ZenBook Duo) و زنبوک پرو دو (ZenBook Pro Duo) در عرصه ساخت لپ‌تاپ‌های لمسی با ویژگی دو نمایشگر 4k بسیار درخشان عمل کرده است، به‌نظر می‌رسد تعداد فزاینده‌ای از رقبا نیز به‌تولید محصولاتی با این ویژگی علاقه‌مند هستند.

در میان شرکت‌هایی که اخیراً وارد این عرصه خاص شده‌اند، می‌توان به HP و Lenovo اشاره کرد که دستگاه‌هایی مانند Omen X2S و ThinkBook Plus Gen 2 را راه‌اندازی کردند. اکنون نیز لنوو با عرضه لپ‌ تاپ یوگا بوک 9i، اولین نوت بوک از سری Yoga با صفحه نمایش لمسی دوگانه، جای پای خود را در میان سازندگان این دسته از محصولات محکم کرد.

مشخصات لپ‌ تاپ Lenovo Yoga Book 9i

لپ‌ تاپ یوگا بوک 9i

این دستگاه از جدیدترین پردازنده نسل سیزدهم Core i7-U15 اینتل پشتیبانی کرده و ویندوز 11 را اجرا می‌کند. همانطور که پیش‌از این گفته شد، ویژگی برجسته این محصول بهره‌ بردن از دو صفحه نمایش لمسی 13.3 اینچی 2.8K OLED است که می‌توان از آن در حالت‌های مختلف مانند تبلت، حالت خوابیده و لپ تاپ معمولی استفاده کرد.

نیمه پایینی دستگاه (جایی که صفحه کلید در آن قرار دارد) یک صفحه نمایش لمسی برجسته است و لنوو این دستگاه را با یک صفحه کلید مجزا عرضه می‌کند. یکی دیگر از لوازم جانبی عرضه شده با لپ‌ تاپ یوگا بوک 9i یک پایه فولیو است که به‌کاربران این امکان را می‌دهد تا دستگاه را به‌گونه دلخواه تنظیم کنند.

لپ‌ تاپ یوگا بوک 9i

علاوه‌براین، یک قلم هوشمند نوری همراه این محصول به‌نمایش گذاشته شده که به‌کاربران امکان یادداشت روی صفحه‌های لمسی را می‌دهد.

لپ‌ تاپ یوگا بوک 9i تا 16 گیگابایت رم LPDDR5X را پشتیبانی کرده و حافظه داخلی آن با استفاده از درایوهای SSD PCIe Gen4 به 1 ترابایت می‌رسد. پردازنده گرافیکی Iris X گرافیک داخلی این دستگاه را مدیریت می‌کند و باتری 80WHr تا 10 ساعت در حالت دو صفحه نمایش و تا 14 ساعت در حالت تک صفحه از پخش ویدیو پشتیبانی خواهد کرد.

این محصول تاشو به سه پورت USB-C، Wi-Fi 6E و بلوتوث 5.2 مجهز است و چهار اسپیکر کوچک با تیونینگ B&O را در خود جای داده که از فناوری دالبی اتموس پشتیبانی می‌کنند. لپ‌ تاپ یوگا بوک 9i تا ژوئن 2023 روانه بازار خواهد شد و قیمت اولیه آن 2099.99 دلار تعیین شده است.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*