قیمت گذاری خودروهای وارداتی

نحوه قیمت گذاری خودروهای وارداتی ؛ فرمول جدید تعیین قیمت خودروهای مونتاژی در راه است

سخنگوی وزارت صنعت، معدن و تجارت با ارائه جزئیاتی از نحوه قیمت گذاری خودروهای وارداتی گفت فرمول جدید تعیین قیمت خودروهای مونتاژی نیز در راه است.

امید قالیباف، سخنگوی وزارت صنعت، معدن و تجارت اظهار کرد هرچند افزایش تولید خودرو تنها راهکار ما برای جلوگیری از ایجاد تقاضاهای سرمایه‌ای در حوزه خودرو است، اما علاوه بر این ابزارهایی نیز برای کنترل بازار وجود دارد. وی افزود در حال حاضر خودروسازان خصوصی یک خودرو چینی را حدود 500 میلیون تومان گران‌تر از مدلی که در کشورهای همسایه عرضه می‌شود به بازار ایران عرضه می‌کنند.

سخنگوی وزارت صمت تاکید کرد در همین راستا در آینده نزدیک اقدمات ویژه‌ای را انجام خواهیم داد و با ارائه فرمول جدید تعیین قیمت خودروهای مونتاژی می‌توانیم شرایط را کنترل کنیم. در واقع با این فرمول دیگر خودروسازان نمی‌توانند قیمت‌ها را از یک سطح مشخص افزایش دهند.

نحوه قیمت گذاری خودروهای وارداتی

قیمت گذاری خودروهای وارداتی

قالیباف با اعلام این‌که تمام خودروهای وارداتی در بورس کالا عرضه خواهند شد گفت خودروهای وارداتی در چند رده قیمتی وارد ایران می‌شوند که کمترین تعرفه از حقوق ورودی نیز به خودروهای در رده قیمتی زیر 10 هزار یورو اختصاص دارد.

البته حقوق گمرکی برای تمام خودروها اعم از 10 هزار یورو تا سقف 20 هزار یورو به میزان 4 درصد ثابت خواهد بود، اما سود بازرگانی آنها متغیر است که در این بخش هم کمترین میزان سود بازرگانی به خودروهای زیر 10 هزار یورو اختصاص دارد؛ برای مثال یک خودرو وارداتی با قیمت 8 هزار دلار حدود 10 درصد حقوق ورودی و حدود 10 تا 15 درصد سود بازرگانی خواهد داشت؛ اما سایر بخش‌ها به مقدار رقابت آن روی تابلو بورس بستگی دارد تا سرانجام قیمت آن کشف شود.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*