نسخه کپی چینی تویوتا لندکروزر سری 300

کپی خنده دار و عجیب چینی ها از تویوتا لندکروزر را در این تصاویر ببینید

باز هم چینی ها با یک کپی‌کاری دیگر شاهکار آفریده‌اند! به‌تازگی تصاویری از نسخه کپی چینی خنده‌دار تویوتا لندکروزر سری 300 منتشر شده است.

کپی و تقلید آشکار چینی ها از انواع و اقسام خودروهای معروف، از تویوتا توندرا و دوج رم تا پورشه کاین و جیپ همیشه سوژه خبری سرگرم‌کننده‌ای بوده است. جدیدترین شاهکار چینی ها هم یک نسخه کپی یا رپلیکا از تویوتا لندکروزر سری 300 است که البته ابهت و قدرت این شاسی بلند پرطرفدار را زیر سوال می‌برد!

نسخه چینی تویوتا لندکروزر جدید؛ یک کپی مضحک به تمام معنا!

جزئیات قابل توجهی درباره این تویوتا لندکروز چینی موجود نیست و صرفاً تصاویری از آن در شبکه اجتماعی چینی ویبو دست به دست شده است. با وجود این، با قاطعیت می‌توان گفت که این نسخه کپی تویوتا لندکروزر سری 300 بر شمرده می‌شود؛ کپی خنده‌داری که با اندازه کوچک‌تر و پرداخت ناشیانه به جزئیات طراحی این شاسی بلند، اثری از ابهت آن باقی نگذاشته است.

گذشته از این، ماهیت کپی چینی تویوتا لندکروزر هم در هاله‌ای از ابهام قرار دارد. این خودرو شاید یک مدل تولید انبوه باشد یا صرفاً یک خودرو تک‌نسخه. حتی احتمال دارد در واقع خودرویی متفاوت باشد که یک شرکت حوزه افترمارکت آن را به شکل لندکروزر درآورده است. نمای جلو کپی چینی لندکروزر تا حد زیادی به نسخه اصلی شباهت دارد؛ چراغ‌های جلو، دی‌لایت‌ها و جلوپنجره کرومی با همان شکل و شمایل در آن به‌کار رفته، ولی اندازه این قسمت تا حدودی کوچک‌تر شده است.

نمای جلو کپی لندکروز سری 300

با این حال، در نمای کناری وضعیت کمی تفاوت پیدا می‌کند چون هرچند ارتفاع در حد و اندازه همان تویوتا لندکروزر اصلی است، اما رینگ‌ها با تایرهایی فوق‌العاده کوچک برای کپی آن استفاده شده است. نمای عقب را هم چراغ‌هایی شبیه به چراغ‌های اصلی، درب عقب تقریباً یکسان و نوعی دیفیوزر با خروجی‌های اگزوز فیک تشکیل می‌دهند. در نمای عقب این خودرو کپی همچنین نوشته Kuluze به‌چشم می‌خورد که بعید است نام یک شرکت خودروسازی چینی باشد.

ماهیت این کپی چینی تویوتا لندکروزر هرچه باشد، نمی‌توان انکار کرد که محصول نهایی یک کپی خنده‌دار از آب در آمده است؛ از آنجا که طراحی و شکل این شاسی بلند ژاپنی را نمی‌توان در چنین ابعادی پیاده‌سازی کرد.