خودروی ارزان قیمت

10 خودروی ارزان قیمت که مالکانشان را ثروتمند جلوه می‌دهند

در خارج از کشور، ماشین های کارکرده‌ای پیدا می‌شوند که گران‌تر از آنچه واقعا هستند، به‌نظر می‌رسند. با دیدن قیمت این 10 خودروی لوکس، تعجب می‌کنید که چقدر ارزان هستند.

این روزها که شبکه‌های اجتماعی به بستری برای شوآف مردم دنیا تبدیل شده‌اند، خیلی‌ها برای ثروتمند جلوه دادن خود، با خودروها و دارایی‌های دیگران عکس می‌گیرند و به‌اشتراک می‌گذارند. خرید یک خودروی لوکس اما قدیمی، روش صادقانه‌تری است که بعضی‌ها برای رسیدن به این هدف، پیدا کرده‌اند. البته در بازار خودرهای کارکرده هم قیمت‌های بالای 100 هزار دلار به‌چشم می‌خورد؛ ولی پیدا کردن یک خودروی لوکس ارزان قیمت، کار چندان سختی نیست.

به‌عنوان مثال، یک رولز رویس سیلور شدو که در دهه 1970 گل سرسبد خودروساز بریتانیایی بود، حالا با مبلغی کمتر از 15 هزار دلار قابل خریداری است. یا مثلا کرایسلر 300C که از آن هم ارزان‌تر است و اگر کسی ماشین‌باز نباشد، به‌راحتی با رولز-رویس یا بنتلی اشتباه می‌گیرد. نگاهی به این لیست بیندازید تا بهتر دستگیرتان شود.

10 خودروی قدیمی ارزان قیمت با ظاهر لوکس

کرایسلر 300 سی (Chrysler 300C)، 5 هزار دلار

این خودرو، متعلق به دهه 2000 است و بعد از ادغام کرایسلر با دایملر وارد بازار شد. مدل 300C را باید محصول کرایسلر بدانیم؛ ولی ساب‌فریم جلو و عقب آن، به ترتیب از مرسدس بنز کلاس E و C برداشته شده است.

همچنین از وجود گیربکس اتوماتیک معروف آلمانی‌ها، 5G-Tronic بهره می‌برد که با موتور V6 یا V8 همراهی می‌شود.

شاید حالا کمی قدیمی شده باشد؛ ولی با توجه به قیمت، هنوز عالی به‌نظر می‌رسد. البته استایل «آل‌کاپون وار» این ماشین، وایب خاصی دارد که یا شما را عاشق خود می‌کند یا متنفر!

جگوار تیپ اس (Jaguar S-Type)، 8 هزار دلار

تیپ S جگوار شاید باب سلیقه همگان نباشد و مشکلات ریزی هم داشته باشد؛ ولی برای کسی که با جیب خالی به‌دنبال تجمل است، گزینه ایده‌آلی در بین خودروهای لوکس قدیمی محسوب می‌شود.

این خودرو در آمریکا با موتور 3.0 لیتری V6 شروع کرد و بعدا به V8 ارتقا یافت. البته یک مدل S-Type R trim هم با موتور V8 سوپرشارژ عرضه شد.

به هر حال اگر جگوار تیپ S در استایل هم کم و کاستی داشته باشد؛ در عوض، سواری و راحتی بی‌نظیری دارد.

بی ام و ام 5 (BMW M5)، 20 هزار دلار

اگر بی ام و M5 را بهترین نخوانیم، قطعا یکی از بهترین سدان‌های اسپرت بازار خودرو است. خرید مدل تازه، بیش از 100 هزار دلار آب می‌خورد؛ ولی مدل‌های قدیمی با هزینه به‌مراتب کمتر، می‌توانند همان لذت رانندگی را فراهم کنند. به‌ویژه نسل E39 آن!

بی ام و M5 E39 که به باور خیلی‌‍‌ها، نقطه اوج سری M5 است؛ یک موتور V8 و گیربکس دستی 6 سرعته دارد. برای سفر جاده‌ای، خوش‌رکاب و راحت است و اگر آن را برای دوردور بخواهید، چشم همه را به خود می‌دوزد.

کادیلاک سی تی اس (Cadillac CTS)، 10 هزار دلار

کادیلاک CTS را می‌توانیم با کرایسلر 300C مقایسه کنیم. جنرال موتورز، این خودرو را با همان فلسفه مدرن کادیلاکی، یعنی راحتی و زیبایی ساخت.

سی تی اس سه نسل دارد که نسل دوم آن، محبوب‌تر است. همچنین در انواع نسخه‌ها، از جمله سدان، واگن و کوپه وارد بازار شد. ولی مناسب‌ترین قیمت را CTS نرمال با موتور V6 دارد که هم راحت است و هم مناسب شوآف!

رنج روور اسپرت (Range Rover Sport)، 10 هزار دلار

نخستین نسل رنج روور اسپرت، به‌عنوان جایگزین کوچک‌تر و اسپرت‌تر نسخه فول تولید شد. در بازار ماشین های کارکرده کشوری مانند آمریکا، این خودرو با برچسب قیمت 10 هزار دلاری پیدا می‌شود.

اگر مشکلات ریز و درشت آن را نایدیده بگیرید، می‌تواند نقش یک خودروی لوکس را بازی کند. برای استفاده در شهر هم نباید اذیت کند؛ اما هر چه باشد، یک Range Rover است و خودش را در آفرود بهتر نشان می‌دهد. البته برای تعمیر اجتناب‌ناپذیر سیستم تعلیق خودرو، باید مقداری پول پس‌انداز کنید.

جگوار اکس جی (Jaguar XJ)، 10 هزار دلار

جگوار XJ نسخه بریتانیایی خودروهایی مانند بی ام و سری 7، مرسدس بنز کلاس S و آئودی A8 است. پیش از توقف تولید در سال 2020، تولید این خودرو تا 9 نسل ادامه یافت و تاثیری دایمی بر دنیای ماشین های لوکس گذاشت.

یکی از جذاب‌ترین نسل‌های آن، X350 XJ با آن ظاهر خشن و شرور است. ابتدا در سه نسخه V8 (که یکی سوپرشارژ بود) وارد بازار شد و یک سال بعد، نسخه V6 هم به آن‌ها پیوست. هر جایی با این ماشین بروید، نگاه‌ها را به خود خیره می‌کند؛ بی برو برگرد!

مرسدس بنز کلاس اس (Mercedes-Benz S-Class)، 7 هزار دلار

مرسدس بنز کلاس S پس از نام‌هایی چون بنتلی و رولز رویس، از لوکس‌ترین خودروهای سدان محسوب می‌شود. هر وقت هم که صحبت از فناوری و نوآوری باشد، نام S-Class است که می‌درخشد.

یکی از بهترین‌ها مدل‌های تاریخ مرسدس بنز کلاس اس، W220 بود که هنوز هم از برخی جهات، یک خودروی لوکس به‌شمار می‌رود؛ آن هم در حال که کمتر از 10 هزار دلار قیمت دارد.

بی ام و سری 7 (BMW 7 Series)، 8 هزار دلار

شاید بتوان گفت با تولید سری 7 بود که BMW سرانجام توانست از حیث فناوری، گوی سبقت را از مرسدس بنز کلاس S برباید (حالا به قیمت‌ها در آن دوران کاری نداریم)!

شهسواری سری 7 به نسل E38 در اواخر دهه 90 میلادی ختم شد. ظرافت طراحی و زیبایی مثال زدنی مدل E38 در این تصاویر کاملا پیداست. مکمل این خوش‌سیمایی، یک موتور قدرتمند V8 یا V12 بود.

رولز رویس سیلور شدو (Rolls-Royce Silver Shadow)، 14 هزار دلار

در قلمروی خودروهای سوپرلوکس، رولز رویس سیلور شادو با اختلاف، ارزان‌ترین گزینه است؛ وسیله‌ای که کیفیت ساخت و تجمل بریتانیایی را یکجا دارد. علت قیمت نسبتا ارزان آن هم این است که سیلور شدو، بیشترین تیراژ تولید را در کمپانی رولز رویس داشت.

البته استفاده از این خودروی بی‌نهایت زیبا و راحت، مستلزم رسیدگی به موتور و سیستم تعلیق آن است. به‌عنوان یک یادگار از زرق و برق دهه 1970، شاید نیاز به تجدید رنگ و نوسازی هم داشته باشد.

بنتلی توربو آر (Bentley Turbo R)، 20 هزار دلار

یک گزینه لوکس رده بالاتر اما همچنان خوش‌قیمت، بنتلی توربو R است. این خودرو را باید مدل تغییر نام یافته رولز رویس سیلور اسپریت بدانیم که البته موتور V8 توربوشارژ 6.75 لیتری دارد.

ظاهر بنتلی توربو آر شاید خیلی دهه نودی باشد؛ اما قدرت و غرش آن را باید در جاده تجربه کنید. در راحتی و سواری هم چیزی کم از رولزرویس ندارد.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*