خرید تلویزیون هوشمند

راهنمای خرید تلویزیون هوشمند در بازار ایران

در صورتی که قصد خرید تلویزیون هوشمند در بازار ایران را دارید با گزینه‌های کمتری نسبت به بازارهای جهانی مواجه هستید. سونی، سامسونگ، ال جی و بسیاری از شرکت‌ها در سطوح بازار جهانی جزو برجسته‌ترین لیبل‌های عرضه لوازم صوتی و تصویری هستند. با خرید تلویزیون سونی، شما صاحب یک دیوایس با سیستم عامل اندروید تی وی و در برندهای ال‌جی، web OS و در سامسونگ با تایزن خواهید بود.

اندروید یکی از بهترین گزینه‌ها برای نصب عموم اپلیکیشن‌های کاربردی و استفاده از قابلیت‌های تلویزیون های هوشمند است. در راهنمای خرید تلویزیون هوشمند بیشتر در خصوص ویژگی‌های مهم در یک نمایشگر خانگی صحبت خواهیم کرد.

قیمت تلویزیون هوشمند

در ادامه شما باید به قیمت تلویزیون سونی بر اساس مشخصات و ارزش فنی دستگاه توجه کنید. تلویزیون‌های LED نسبت به تلویزیون‌های OLED ارزان‌تر هستند؛ اگرچه قیمت‌های OLED در حال کاهش است.

ویژگی‌های مهم حین خرید تلویزیون در سال 2023

سونی هرسال مدل‌های زیادی از تلویزیون های هوشمند را تولید، مونتاژ و روانه بازار می‌کند.

راهنمای خرید تلویزیون هوشمند نباید صرفا بر اساس مشخصات و شماتیک‌هایی باشد که شاید افرادی که تکنسین هستند بیشتر با آن سروکار داشته باشند. نیاز مشتری به طبع با ویژگی‌های تخصصی که گیک‌ها در مورد آن صحبت می‌کنند فرق دارد. یک مشتری از محصول صوتی و تصویری خود، انتظار ویژگی‌های فنی عالی، قابلیت‌های دسترسی و ارتباطات و پورت‌های کامل را خواهد داشت. به این موارد:

  • کیفیت تصویر عالی
  • صدای با وضوح مناسب
  • رزولوشن و سایز استاندارد بر حسب متراژ و فاصله بیننده از تلویزیون
  • و صدالبته قیمت مناسب

را نیز اضافه کنید. همین‌طور در خرده مباحث راهنمای خرید تلویزیون هوشمند می‌توان به گزینه‌های زیادی اشاره کرد.

انتخاب سایز و رزولوشن تلویزیون

خرید تلویزیون هوشمند

اولین پله در مورد انتخاب و در بحث خرید تلویزیون هوشمند، انتخاب ابعاد است که البته تخصصی و حرفه‌ای نخواهد بود؛ اما روتینی است که در بازار ایران در نظر گرفته می‌شود. در حال حاضر شما امکان انتخاب طیف عمومی 32 اینچ تا بالاتر را خواهید داشت. این می‌تواند بسته به متراژ پذیرایی و همین‌طور فاصله شما از تلویزیون باشد.

شرکت سونی در رنج‌های مختلف تلویزیون‌های کوچک و بزرگ، مدل‌های عریض و سری‌های بالاتر از 65 اینچ را تولید می‌کند. علاوه‌برآن، شما می‌توانید دستگاه‌ها را بر اساس تراکم پیکسلی و رزولوشن نیز انتخاب کنید که در این مورد فروشندگان می‌توانند به شما کمک کنند.

تصویر و تکنولوژی ساخت

تلویزیون‌های ال‌ای‌دی دارای نور پس‌زمینه هستند؛ به این معنی که نوری از طریق پانل کریستال‌ها می‌تابد تا تصویر را ایجاد کند. اما تلویزیون‌های OLED دارای نور پس‌زمینه نیستند. در عوض هر پیکسل در یک تلویزیون OLED 4K (ما در مجموع از 8847360 پیکسل صحبت می‌کنیم) روشن و خاموش می‌شود و خودبه‌خود تنظیم می‌شود. در نتیجه تصویری که به‌مراتب برتر و واقعی‌تر است.

روشنایی و سطوح نور

LED و OLED هر دو در همه شرایط نوری به‌خوبی کار می‌کنند. ال‌ای‌دی‌ها به‌ویژه در فضاهایی با نور خوب، عالی هستند و می‌توان آن‌ها را برای اتاق‌های آفتابی فلوریدا روشن‌تر کرد. OLED در اتاق‌های کم‌نور تماشایی است. 

کنتراست

باتوجه‌به این‌که تلویزیون‌های LED نمی‌توانند کاملاً تاریک شوند جزئیات سایه‌ها در نماهای تاریک آسیب می‌بیند. با OLED، رنگ‌ها برجسته می‌شوند و کنتراست و جزئیات سایه‌ها کاملاً واقعی هستند.

بلک لول در تلویزیون‌های هوشمند

در پنل‌ها رنگ نور مشکی اهمیت ویژه‌ای دارد. متأسفانه برخی شرکت‌های سازنده دقت فنی لازم را در مورد عرضه محصولات خود در نظر نمی‌گیرند؛ اما سونی به‌زعم تجربه طولانی‌مدت و قرن‌ها حضور می‌تواند یک انتخاب مناسب بر اساس نیاز مصرف‌کننده باشد.

هر چه رنگ مشکی عمیق‌تر باشد کنتراست بهتری دارد و هر چه کنتراست بهتر باشد تصویر بهتر است. به آن اضافه کنید: فقط عمق سیاهی‌ها نیست بلکه جزئیات موجود در بلک لول‌ها هستند که یک تصویر عالی ایجاد می‌کنند. 

راهنمای خرید تلویزیون هوشمند بر اساس بودجه شما

خرید تلویزیون هوشمند

مزیت مهم تلویزیون های سونی، استفاده از یک کیفیت عالی، نور بسیار با کیفیت برای نمایش جزئیات تصاویر، سیستم صوتی استاندارد، پشتیبانی نرم افزاری و صد البته دوام عالی است. با خرید این تلویزیون‌ها که در دسته بندی هوشمند عرضه می‌شوند می‌توانید دستگاه را به شبکه اینترنت پهن باند متصل کرده، نرم افزارها و اپلیکیشن های مدنظر خود را روی سیستم عامل اندروید تی‌وی نصب کرده و صد البته از پورت‌ها و درگاه‌های ورودی و خروجی نیز بهره بگیرید.

موضوع بودجه اهمیت ویژه‌ای دارد؛ اما گاهی می‌توانید با پرداخت هزینه بیشتر، انتخابی فوق‌العاده داشته باشید. شرکت سونی یکی از موفق‌ترین لیبل‌ها در زمینه عرضه بازار جهانی است؛ خانه سونی در حال حاضر عرضه‌کننده انواع تجهیزات صوتی و تصویری برند سونی و فروشنده برجسته تلویزیون‌های این شرکت است.

در بحث خرید همیشه یک فروشنده می‌تواند راهنمایی‌های خوبی بر اساس نیاز شما داشته باشد. در این‌خصوص می‌توانید خانه سونی که در شمار معتبرترین نمایندگی‌ تلویزیون سونی در تهران است کمک بگیرید. همچنین این نمایندگی مکانی است که می‌توانید با آسودگی خاطر از آن خرید کرده و از خدمات کم نظیر آن بهره‌مند شوید. 

این مطلب توسط شرکت های ثالث به عنوان بیانیه مطبوعاتی یا رپورتاژ آگهی ارسال شده و گجت نیوز در قبال موارد مندرج در آن مسئولیتی ندارد.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*