ویندوز 7

خداحافظی تلخ مایکروسافت با ویندوز 7 و 8.1

پس از گذشت سال‌ها از انتشار موفقیت‌آمیز ویندوز 7 و عدم استقبال گسترده از ویندوز 8.1، مایکروسافت به پشتیبانی از هر دو نسخه پایان می‌دهد.

یک دهه از انتشار ویندوز 7، به‌عنوان یکی از محبوب‌ترین نسخه‌های سیستم‌عامل مایکروسافت می‌گذرد. موفقیت آن به‌حدی بود که حتی پس از عرضه ویندوز 8 نیز بسیاری ترجیح دادند به نسخه موفق قبلی وفادار بمانند و تنها پس از انتشار ویندوز 10 بود که بسیاری سرانجام سیستم‌عامل خود را آپدیت کردند.

ویندوز 7

بااین‌حال، افرادی‌که هم‌چنان در برابر به‌روزرسانی ویندوز 7 مقاومت می‌کنند، باید بدانند که مایکروسافت از امروز به‌طور رسمی، پشتیبانی از این نسخه و هم‌چنین ویندوز 8.1 را متوقف کرد. پیش‌تر در ژانویه 2020، انتشار به‌روزرسانی‌هایی با ویژگی‌های جدید برای Windows 7 به‌پایان رسید و مایکروسافت تنها پشتیبانی امنیتی 3 ساله از این نسخه را برای کسب‌وکارهایی که نمی‌توانستند به‌راحتی به نسخه‌های بالاتر منتقل شوند، ارائه داد.

اما از امروز، با توقف پشتیبانی مایکروسافت از ویندوز 7 و 8.1، کاربران این دو نسخه راهی جز ارتقا ندارند، در غیر این صورت، بدون دریافت به‌روزرسانی‌های امنیتی، در معرض خطر قرار خواهند داشت. براساس گزارش‌ها، ویندوز 7 هم‌چنان بر روی 10 درصد از رایانه‌های شخصی در سراسر جهان نصب بوده که این رقم در نسخه 8.1 بسیار کم‌تر است. شاید به‌همین دلیل بوده که مایکروسافت به‌طور کلی پشتیبانی از نسخه 8.1 را در یک مرحله متوقف می‌کند و مانند Windows 7 پشتیبانی امنیتی اضافه‌ای را ارائه نخواهد کرد.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*