پژو پارس XU7 PLUS

بررسی پژو پارس با موتور جدید XU7 PLUS ؛ مشخصات فنی و امکانات

پژو پارس با موتور جدید XU7 PLUS به‌تازگی توسط ایران خودرو به بازار عرضه شد. در ادامه، جزئیات طراحی، مشخصات فنی و سطح امکانات پژو پارس XU7P را بررسی خواهیم کرد.

پژو پارس که به‌عنوان محبوب‌ترین و پرفروش‌ترین سدان بازار ایران محسوب می‌شود، طی چند سال اخیر با موتورهای متعددی به بازار عرضه شد. در همین راستا ایران خودرو برای سال 1400 نسخه جدیدی از پژو پارس را به بازار عرضه کرد که از نسخه ارتقا یافته پیشرانه XU7 بهره می‌برد. در ادامه، مشخصات و امکانات پژو پارس با موتور جدید XU7 PLUS را بررسی خواهیم کرد.

بررسی پژو پارس با موتور جدید XU7 PLUS

بخش طراحی

پژو پارس

پارس مجهز به موتور جدید XU7 PLUS از لحاظ ظاهری نسبت به سایر مدل‌های خانواده پارس تغییر خاصی را تجربه نکرده و در جلوی آن همان طراحی ساده به‌چشم می‌خورد. از ویژگی‌های طراحی این بخش می‌توان به چراغ‌های اصلی با طراحی مستطیلی و فرم خشمگین به همراه یک جلوپنجره کوچک که در وسط آن نشان پژو قرار دارد، اشاره کرد. خطوط روی کاپوت نیز باعث شده تا چهره این سدان کمی جسورانه‌تر باشد.

پژو پارس

در نمای کناری این سدان محبوب بازار ایران نیز همان طراحی ساده را می‌بینیم که البته آینه‌های جانبی نسبت به نسخه‌های قدیمی‌تر آن کمی ارتقا پیدا کردند و اکنون از راهنما بهره می‌برند. ضمن این‌که ایران خودرو برای تیپ سفارشی ELX این خودرو نیز رینگ‌های آلومینیومی را جایگزین رینگ‌های فولادی با قالپاق کرده است.

پژو پارس

در نمای عقب پارس نیز مانند چراغ‌های اصلی جلو شاهد چراغ‌های مستطیلی و بزرگ هستیم که البته طراحان در برخی از مدل‌ها برای بخش بالایی چراغ‌های عقب از رنگ مشکی استفاده کردند. ضمن این‌که اکنون پلاک روی سپر نصب شده است. سایر بخش‌ها نسبت به قبل هیچ تغییری را تجربه نکردند.

در بخش کابین بر خلاف نمای بیرونی نسبت به سایر تیپ‌ها تغییرات بیشتری به‌چشم می‌خورد. داشبورد تیپ سفارشی پژو پارس به‌شکل استاندارد از یک نمایشگر بزرگ لمسی با پشتیبانی از زبان فارسی بهره می‌برد.

پژو پارس

از سایر ویژگی‌های این بخش می‌توان به طراحی جدید صفحه کیلومترشمار، تغییر رنگ غربیلک فرمان، دسته‌های راهنما و برف پاک‌کن جدید به‌همراه سنسور نور و باران اشاره کرد. متریال کابین نیز از کیفیت قابل قبولی بهره می‌بردند و سرنشینان هر دو ردیف به فضای پا و سر مناسبی دسترسی دارند.

مشخصات فنی

peugeot pars

پارس XU7P به نسل جدید موتور XU7 مجهز شده است. این پیشرانه 1.8 لیتری 4 سیلندر 8 سوپاپ می‌تواند قدرتی برابر با 97 اسب بخار و گشتاور 146 نیوتن‌متر را به تولید برساند. یک گیربکس 5 سرعته دستی نیز قدرت تولیدی از پیشرانه را به چرخ‌های جلو انتقال می‌دهد. این نسخه از پژو پارس به ازای هر 100 کیلومتر به شکل ترکیبی حدود 7 لیتر سوخت مصرف می‌کند و ظرف مدت 12 ثانیه از صفر به سرعت 100 کیلومتر بر ساعت می‌رسد.

امکانات رفاهی و ایمنی پژو پارس XU7 PLUS

peugeot pars

پارس XU7P در فول‌ترین نسخه خود که با نام ELX شناخته می‌شود از امکانات متعددی چون پشتی صندلی‌های برقی، دو کیسه هوا، بلوتوث، کاسه چراغ تیره عقب، شیشه‌های عقب دودی، سنسور باد تایرها، نمایشگر لمسی با منوی فارسی و ناوبری ماهواره‌ای، سنسور پارک و دوربین دنده عقب، رینگ آلومینیومی، آینه‌های تاشو برقی، سنسور باران، سنسور نور، ترمزهای دیسکی جلو و عقب بهره می‌برد.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*