بیل گیتس

بیل گیتس دار و ندار خود را برای فروش قرار می‌دهد!

بیل گیتس، هم‌بنیان‌گذار و رییس اسبق کمپانی مایکروسافت اعلام کرد که بخش اعظم دارایی‌ها و منابع مالی خود را در آینده نزدیک برای تحقق اهداف انسان‌دوستانه‌اش واگذار خواهد کرد.

بیل گیتس (Bill Gates)، هم‌بنیانگذار شناخته شده و متمول کمپانی مایکروسافت به تازگی اعلام کرده که بخش بزرگی از دارایی خود اعم از زمین‌های کشاوری پرشمارش را در راستای اقدامات بشردوستانه‌اش به فروش خواهد رساند.

به گزارش فوربس، بیل گیتس در حال حاضر با دارایی بالغ بر 103.6 میلیارد دلار هفتمین فرد ثروتمند در کل دنیا به شمار می‌رود. با این حال او قصد دارد در آینده بخش اعظمی از این ثروت هنگفتش را واگذار کند.

چرا بیل گیتس تصمیم به فروش گسترده دارایی‌هایش گرفته است؟

گیتس، به همراه همسر سابق ملیندا گیتس، در سال 2000 موسسه خیریه بیل و ملیندا را با هدف مبارزه با فقر، تبعیض‌های نژادی و جغرافیایی و بیماری‌های واگیردار تاسیس کردند. آن‌ها همچنین با همکاری یکی دیگر از ثروتمندترین افراد کره زمین، وارن بافت، در سال 2010 موسسه جدیدی تحت نام The Giving Pledge را تاسیس کردند که هدف آن درخواست از ثروتمندان کره زمین برای بخشیدن ثروتشان به امور خیریه است.

بیل گیتس

بیل گیتس همچنین صاحب بیش از 1100 کیلومتر مربع زمین کشاورزی در آمریکاست و ادعای کرده که در آینده تمامی آن‌ها را برای فروش قرار خواهد داد. البته در اختیار داشتن این حجم گسترده از زمین‌های کشاورزی انتقادات فراوانی را برای او به همراه داشته؛ به‌طوری که بسیاری افراد این امر را با هدف‌های انسان‌دوستانه او در تضاد دانسته‌اند.

در همین راستا البته گیتس بارها از تصمیم خود برای خرید گسترده زمین‌های کشاورزی دفاع کرده است. او به طور خاص در گفتگویی که در چارچوب طرح AskMeAnything وبسایت ردیت با کاربران داشت، اعلام کرد که در حال حاضر وی کمتر از یک چهار هزارم زمین‌های کشاورزی آمریکا را در اختیار دارد و با سرمایه‌گذاری خود در این زمین ها به دنبال افزایش بهره‌وری و ایجاد مشاغل جدید در این کشور است.

علیرغم این امر، رئیس سابق مایکروسافت اعلام کرد که تمام این زمین‌های کشاورزی به همراه سایر دارایی‌های او سرانجام به‌طور کامل به فروش رسیده و درآمد آن‌ها تماما به بنیاد خیریه بیل و ملیندا خواهد رسید. او البته پیش‌تر، در ماه جولای هم در خصوص واگذاری بخشی از دارایی‌هایش به نفع بنیاد خیریه بیل و ملیندا علیرغم احتمال خروجش از لیست ثروتمندترین افراد دنیا خبر داده بود.

بیل گیتس

گیتس سال گذشته حدود بیست میلیارد دلار از ثروت خود را به بنیاد خیریه‌اش بخشید و آن را در توییتر اطلاع‌رسانی کرد. وی در این خصوص گفت:

وظیفه انسانی من این است که بخشی از منابع خود را به‌گونه‌ای به جامعه برگردانم که باعث تاثیرات مثبت در کیفیت زندگی کل جامعه، کاهش ناراحتی‌ها و افزایش رفاه عمومی شود. امیدوارم این اقدام من سایر ثروتمندان دنیا را نیز به انجام اقداماتی مشابه ترغیب کند.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*