پوشش ویژه خبری گجت نیوز از نمایشگاه CES 2016

نمایشگاه بین المللی سی‌ئی‌اس ( CES ) مخفف عبارت Consumer Electronics Show به معنای نمایشگاه اجناس الکترونیکی مصرفی ( یا نمایش محصولات الکترونیک برای مصرف کننده ) ، بزرگترین رویداد تکنولوژی سال است که از هفتم تا دهم ژانویه ( نوزدهم تا بیست و دوم دی ماه ) هر سال در شهر لاس وگاس ایالات متحده آمریکا برگذار می گردد.همه ساله بزرگترین کمپانی های حوزه تکنولوژی ، آخرین دستاوردهای خود را به این نمایشگاه آورده و در معرض عموم می گذارند.ما هم در گجت نیوز به رسم هر سال تمام تلاش خود را برای انتشار اخبار نمایشگاه CES 2016 و پوشش خبری این رویداد بزرگ انجام خواهیم داد.

نمایشگاه CES برای اولین بار در ماه ژوئن سال ۱۹۶۷ با حمایت بنیاد لوازم مصرفی دیجیتال آمریکا از ۲۴ لغایت ۲۸ ژوئن در در شهر نیویورک برگزار شد. این نمایشگاه ابتدا زیر مجموعه نمایشگاه Chicago Music بود و از سال ۱۹۷۸ تا ۱۹۹۴ دو بار در سال یک برگزار می شد، یک بار در ماه ژانویه در لاس وگاس که آن را Winter Consumer Electronics Show  یا نمایشگاه زمستانه می خواندند و یک بار را در ماه ژوئن در شیکاگو که ورژن تابستانه این نمایشگاه بود (Summer Consumer Electronics Show).

ورژن زمستانه این نمایشگاه که در لاس وگاس بود در سال ۱۹۹۵ ادامه پیدا کرده و روند خود را با موفقیت طی نمود اما ورژن تابستانه آن که در شیکاگو بود رفته رفته محبوبیت خود را از دست داد و از همین رو سازمان دهندگان و متولیان امر تصمیم گرفتند تا از آن به بعد نمایشگاه تابستانه CES را به شهرهای دیگر منتقل کنند که این کار را در سال ۱۹۹۵ با شهر فیلادلفیا در مرکز پنسیلوانیا آغاز کردند اما باری دیگر نمایشگاه بازی E3 کار و کاسبی آن را نیز بر هم زده و ورژن تابستانه سی ئی اس تا چندی بعد دوام نیاورده و با توجه به حضور کمرنگ شرکت کنندگان برای همیشه لغو گردید.

در سال ۱۹۹۸ این نمایشگاه بین المللی به همان فرمت همیشگی یک بار در سال خود بازگشته و محل آن تنها در لاس وگاس می باشد. سالانه بیش از ۳۵۰۰ نمایش دهنده اعم از تولیدکنندگان، طراحان، تامین کنندگان فناوری مصرفی سخت افزار و … از بیش از ۱۴۰ کشور در این نمایشگاه شرکت می کنند.

در اولین سری این نمایشگاه،  ۱۴ کمپانی از جمله ال‌ جی، موتورولا و فیلیپس در مساحتی بالغ بر ۹,۰۰۰ مترمربع به معرفی و نمایش محصولات خود پرداختند و جدیدترین برگزاری نیز به سال ۲۰۱۵ بر می گردد که با پوشش ویژه گجت نیوز از این رویداد در خدمت شما بودیم.

اکنون تنها چند روز به نمایشگاه CES 2016 باقی مانده و موج عظیمی از اخبار تکنولوژی و گجت های جدید از کمپانی های مختلف جهان در انتظارمان است.

همانطور که در ابتدای مطلب اشاره شد، نمایشگاه CES از ۱۹ تا ۲۲ دی برگزار خواهد شد، اما کنفرانس های خبری کمپانی های مختلف چند روز زود تر یعنی از دوشنبه ۱۴ دی آغاز و تا چهارشنبه ۱۶ دی ادامه خواهد داشت.امسال هم تیم گجت نیوز تمام تلاش خود را خواهد کرد تا بهترین پوشش خبری را از این رویداد بزرگ تکنولوژی به شما عزیزان ارائه کند.سعی میکنیم کنفرانس های مهم را به صورت وبلاگ نویسی زنده خدمت شما ارائه کرده و سایر خبر ها را در قالب مطلب متعدد به اطلاع شما عزیزان برسانیم.پس طی روزهای آینده هم مثل همیشه با ما همراه باشید.