ثبت نام خودرو

10 میلیون ثبت نام برای 20 هزار خودرو؛ ایرانی ها یک رکورد عجیب دیگر را ثبت کردند!

اطلاعات منتشر شده توسط گروه خودروسازی ایران خودرو نشان می‌دهد در طرح فروش این خودروساز 10 میلیون نفر برای 20 هزار خودرو ثبت نام کردند.

اطلاعاتی که گروه صنعتی ایران خودرو منتشر کرده نشان می‌دهد در طرح جدید فروش این خودروساز که ویژه متقاضیان عادی، جوانی جمعیت و مالکان خودروهای فرسوده به اجرا درآمده حدود 9 میلیون و 750 هزار نفر ثبت نام کردند که یک رکورد عجیب در این حوزه محسوب می‌شود. ضمن این‌که این طرح فروش تا ساعت 24 امروز دوشنبه 26 دی 1401 ادامه خواهد داشت.

دلیل بالا بودن آمار ثبت نام خودرو

در حالی آمار ثبت نام‌کنندگان خودرو به حدود 10 میلیون نفر رسیده که ایران خودرو در این طرح فقط 20 هزار دستگاه خودرو به مشتریان عرضه می‌کند. از آنجایی که بین قیمت خودرو در بازار و قیمت کارخانه اختلاف زیادی وجود دارد، تعداد زیادی از مردم برای کسب سود در این طرح‌ها شرکت می‌کنند. همچنین کارشناسان این حوزه تاکید دارند این میزان تقاضاها واقعی نبوده و فقط دلیل آن به اختلاف قیمت کارخانه و بازار خودروها مربوط می‌شود.

 ثبت نام

در همین راستا مجید عشقی، رئیس سازمان بورس با اعلام این‌که قرعه کشی خودرو یک لاتاری ملی است، گفت این فرآیند تبعات اقتصادی و اجتماعی به‌همراه دارد. وی افزود طبق آخرین آمارها حدود 10 میلیون نفر برای 20 هزار دستگاه خودرو ثبت نام کردند که نشان می‌دهد این فرایند یک لاتاری ملی به‌تمام معنا است.

رئیس سازمان بورس تاکید کرد بر اساس محاسبات از 85 میلیون نفر جمعیت کشور حدود 73 میلیون نفر به دلایل مختلف، مثلا مالک خودرو هستند یا سن آنها زیر 18 سال است، اجازه شرکت در این طرح‌های فروش را ندارند. از این رو از 12 میلیون نفر باقی‌مانده حدود 10 میلیون نفر در این طرح برای خرید خودرو اقدام کردند.

عشقی خاطرنشان کرد در یک بخت‌آزمایی قصد فروش خودرو را داریم که یک توزیع رانت بی‌هدف محسوب می‌شود. این طرح علاوه بر تبعات اقتصادی، تبعات اجتماعی نیز به‌همراه دارد؛ چرا که 10 میلیون نفر وارد یک لاتاری می‌شوند و فقط 20 هزار خودرو برای عرضه وجود دارد.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*