لنوو مانیتور ThinkVision X24 Pro را با درگاه USB-C در CES 2016 رونمایی کرد

لنوو در نمایشگاه CES 2016 در کنار سایر محصلات خود ، از دو مانیتور جدید از سری ThinkVision رونمایی کرد. یکی از این محصولات نمایشگر  ThinkVision X24 Pro است که مجهز به درگاه USB-C معرفی شده . درگاه یاد شده از DisplayPort بهره می‌برد و به کاربر اجازه می‌دهد با سیگنال ها تصویر را از USB به نمایشگر انتقال دهد . همچنین با وجود Power Delivery v2.0 این درگاه قادر است تا ۱۰۰ وات برق تولید کند و می‌توان از از آن برای شارژ کردن لپ‌تاپ یا ابزار های این چنینی به کار برد. از آنجا که اکثر لپتاپ ها  تنها به ۳۰ تا ۶۵ وات برای شارز شدن نیار دارند، می‌توان از این فناوری برای شارژ کردن لپتاپ های مجهز به پورت USB-C استفاده نمود. نهایتا، امروز انتظار ها به پایان رسید و لنوو دو نمایشگر جدید را معرفی کرد.

این مانیتور جدید صفحه نمایشی تقریبا بدون حاشیه دارد و پنل آن از نوع IPS  با رزولوشن ۱۹۲۰ در ۱۰۸۰ پیکسل قرار گرفته است. اما اگر سیستم شما درگاه USB-C را پشتیبانی نمی‌کند، به عنوان یک جایگزین درگاه  mDP برای شما قرار داده است. این مانیتور همچنین یک دوربین اینتل RealSense 3D را در خود جای داده است و از این پس با وجود این دوربین، قادر  هستیم قابلیت Windows Hello را فعال کنیم تا راه حل تشخیص چهره کاربر را برای ورود به سیستم به کار گرفته شود.

X24ProBack_575pxمضاف بر آن، نمایشگر  X24 Pro دو ابزار جانبی دیگر را برای کاربران به ارمغان آوره است. که شامل قابلیت شارژ بی‌سیم تلفن ها می‌شود. به طوری که برای این کار لازم است گوشی هوشمند را روی پایه‌ی مانیتور قرار دهید تا شارژ شود. البته اگر گوشی هومشند شما از این قابلیت بهره‌مند باشد. لنوو توضیح کاملی در این رابطه ارائه نکرد اما احتمال می‌رود که این محصول از استاندارد Qi برای شارژ بی‌سیم پشتیبانی کند. هفته‌ی آینده در نمایشگاه CES در این رابطه اطلاعات بیشتری ارائه خواهد شد.

دیگر ابزار جانبی اختیاری موجود در این نمایشگر ، WiGig است که توسط آن می‌توانید لپتاپ هایی که از WiGig پشتیبانی می‌کنند را به مانیتور متصل کنید. ( لپتاپ های ThinkPads سری جدید از این فناوری پشتیبانی می‌کنند ) به این وسیله می‌توانید به بدون استفاده از هیچ گونه کابلی و به شکل بی‌سیم لپتاپ را به مانیتور متصل نمایید.

WiGigBar_575pxهمچنین این مانیتور ۲ اسپکیر ۳W و میکروفون دارد که و در این صورت می‌تواند صدا های اضافی محیط را حذف کند. مانیتور جدید لنوو قیمتی ۳۹۹ دلاری را در پی خواهد داشت و اگر تصمیم داشته باشید دو قابلیت اضافی را به مانیتور اضافه کنید، لازم است ۲۵۰ دلار دیگر برای WiGig و ۱۵۰ دلار برای استفاده از قابلیت شارژ بی‌سیم در این محصول هزینه کنید.

دیگر مانیتور لنوو ۲۷ اینچی است و با نام ThinkVision X1 رونمایی شد. اگر با محصولات لنوو آشنایی داشته باشید، به طور معمول هر کدام که با نام تجاری  X1 ارائه می‌شوند بسیار باریک هستند. و این دلیل خوبی است تا لنوو ThinkVision X1 ضخامت بسیار باریک ۷.۵ میلی‌متر داشته باشد. نمایشگر لنوو با رزولوشن اولترا‌اچ‌دی (۳۸۴۰x2160) همراه با درگاه USB-C مجهر به DisplayPort 1.2 ارائه شده که فرکانس آن ۶.۰ هرتز است. مانیتور لنوو تقریبا بدون حاشیه است در اطراف تنها ۲ میلی‌متر ضخامت حاشیه دارد.

ThinkVisionX1Front_575px copyپنل این نمایشگر ۱۰ بیت است و ۹۹ درصد از طیف رنگی sRGB را پشتیبانی می‌کند. همچنین به درگاه های USB-C ، HDMI 2.0 و DisplayPort مجهز شده است. کنتراست این محصول ۱۳۰۰:۱ و نهایت روشنایی آن ۳۰۰ نیت است.

منبع: anandtech

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*