مدیران خودرو

مدیران خودرو، گرانفروش ترین مونتاژ کار خودرو چینی در ایران

بررسی‌ها نشان می‌دهد مدیران خودرو و کرمان موتور بر خلاف بهمن موتور محصولات خود را بسیار گرانتر از مدل اصلی به بازار ایران عرضه می‌‌کنند.

بسیاری از فعالان بازار بر این باورند که خودروسازان خودروهای مونتاژی را تا 2 برابر قیمت مدل اصلی به بازار ایران عرضه می‌کنند. در همین راستا با بررسی قیمت یکی از خودروهای مونتاژی قصد داریم این موضوع را مورد بررسی قرار دهیم.

جزئیات گرانفروشی مدیران خودرو و کرمان موتور

برای مثال خودرویی نظیر فیدلیتی در بازار چین بسته به مدل با قیمت 18 تا 20 هزار دلار به فروش می‌رسد و برخی از فعالان بازار هنگامی که نرخ دلار در سطح 30 هزار تومان بود قیمت آن را 600 میلیون تومان در نظر گرفتند؛ البته این رقم بدون در نظر گرفتن تعرفه گمرکی، مالیات بر ارزش افزوده و قیمت بسته‌بندی اعلام شده بود.

مدیران خودرو

گروه بهمن بر خلاف سایر خودروسازان طی یک سال گذشته قیمت محصولات خود را افزایش نداده است؛ اما مدیران خودرو و کرمان موتور تا به امروز قیمت محصولات خود را دو بار افزایش دادند و حتی مدیران خودرو قیمت محصولات جدید خود را بسیار نجومی در نظر گرفته است.

در واقع مدیران خودرو سال قبل از چری تیگو 8 پرده برداشت و آن را با قیمت 1 میلیارد و 800 میلیون تومان روانه بازار کرد. البته این قیمت‌گذاری غیر منطقی با واکنش سازمان حمایت مواجه شد و سرانجام این خودروساز چری تیگو 8 را با قیمت کمتری در بازار به فروش رساند.

مدیران خودرو

در حال حاضر با توجه به این‌که نرخ دلار به 40 هزار تومان رسیده، گروه بهمن همچنان فیدلیتی را با همان قیمت سال قبل یعنی 845 میلیون تومان و بدون افزایش قیمت به مشتریان عرضه می‌کند. در شرایطی که این خودروی بهمن موتور در بورس کالا با حداکثر قیمت 1 میلیارد و 100 میلیون تومان مورد معامله قرار می‌گیرد، خودرو تیگو 8 مدیران خودرو که از لحاظ آپشن در سطح فیدلیتی است، با قیمت 2 میلیارد تومان عرضه می‌شود.

در همین راستا در جدول زیر قیمت یک خودرو 18 هزار دلاری چینی را با احتساب دلار 40 هزار تومان مورد بررسی قرار دادیم که نشان می‌دهد یک محصول 18 هزار دلاری باید با قیمت 1 میلیارد و 104 میلیون تومان به مشتریان ایرانی عرضه شود.

قیمت خودرو در چین18 هزار دلار720 میلیون تومان
حمل از چین به ایران3 هزار دلار120 میلیون تومان
حقوق گمرکی25 تا 30 درصد145 میلیون تومان
ارزش افزوده9 درصد80 میلیون تومان
هزینه پلاک35 میلیون تومان35 میلیون تومان
بیمه4 میلیون تومان4 میلیون تومان
جمع1 میلیارد و 104 میلیون تومان

جدول بالا به‌خوبی نشان می‌دهد که با احتساب هزینه‌های حمل، مالی و گمرکی خودرو‌های مونتاژی، محصول فیدلیتی بهمن موتور با اختلاف قیمت 100 میلیون تومانی نسبت به مدل چینی در بازار ایران عرضه می‌شود. در واقع بهمن موتور محصول خود را با قیمتی نزدیک با مدل چینی آن به مشتریان ایرانی عرضه می‌کند.

این در حالی است که چری تیگو 7 و فردا SX5 حدود 500 میلیون تومان گران‌تر از نرخ کارخانه تولیدکننده اصلی روانه بازار می‌شوند. فردا تی 5 شرکت فردا موتورز نیز با اختلاف 550 میلیون تومانی نسبت به مدل چینی در بازار به‌فروش می‌رسد؛ اما کرمان موتور محصول K7 و مدیران خودرو محصول تیگو 8 را بسیار گران‌تر از مدل‌های چینی به بازار ایران عرضه می‌کنند که چنین قیمت‌گذاری آنها را به گران‌فروش‌ترین مونتاژکار خودرو چینی در ایران تبدیل کرده است.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*

یک دیدگاه

  1. اخه بگو که الان تو برو تو سیات یا هرجایی دیگه میتونی با قیمت کارخانه محصولات بهمن خریداری کنی