دوربین آیفون

آیفون 15 پرو مکس هم به دوربین پریسکوپی تاشو مجهز می‌شود

طبق شایعات جدید، آیفون 15 پرو مکس – iPhone 15 Pro Max به دوربین پریسکوپی تاشو مجهز می‌شود. اما این سیستم چیست و چه مزیت‌هایی دارد؟

گزارش‌های جدید، شایعات پیشین در مورد برنامه اپل برای استفاده از لنز تاشو در سری آیفون 15 را تایید می‌کنند، اما به‌نظر می‌رسد این دوربین تنها در نسخه پرو مکس استفاده خواهد شد. پیش از این انتظار می‌رفت که غول مستقر در کوپرتینو از یک لنز تاشو با قابلیت بزرگ‌نمایی در سری آیفون 14 استفاده کند که هرگز چنین نشد.

اکنون یک منبع ناشناس در گفتگو با The Elec مدعی شده که دو تامین‌کننده LG Innotek و Jahwa Electronics، وظیفه ارائه این سیستم برای آیفون 15 پرو مکس را برعهده خواهند داشت. این لنز پریسکوپی تاشو تفاوت قابل توجهی را در نمای بیرونی آیفون ایجاد نخواهد کرد و برآمدگی لنز را نیز کاهش نمی‌دهد. در عوض، لنز جدید از یک آینه یا منشور برخوردار شده که مانند پریسکوپ عمل می‌کند و به سیستم اجازه می‌دهد از طول و عرض کل بدنه آیفون استفاده کند.

دوربین آیفون 14

به‌نقل از The Elec، شرکت Jahwa Electronics به‌منظور توسعه محرک‌های توپی این سیستم با سامسونگ همکاری داشته است. طبق گزارش‌ها، در حین چرخش توپ، لوله لنز به حرکت می‌افتد و بدین ترتیب، سرعت و دقت سنسور افزایش خواهد یافت. پیش‌تر گزارش شده بود که ال‌جی از قطعات سامسونگ برای لنز تاشو پریسکوپ خود استفاده خواهد کرد. به‌گفته این منبع، سیستم مذکور ابتدا برای آیفون 15 پرو مکس استفاده می‌شود و سپس در سال 2024 برای دو مدل آیفون 15 پرو و پرو مکس عرضه خواهد شد.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*