هیوندای i10 مدل 2023 وارداتی کرمان موتور

هیوندای i10 مدل 2023؛ مشخصات فنی، امکانات و قیمت هاچ بک کره‌ای کرمان موتور

هاچ بک آی 10 در لیست خودروهای وارداتی کرمان موتور به ایران قرار دارد. در ادامه مشخصات فنی، امکانات و قمیت هیوندای i10 مدل 2023 را مشاهده کنید.

در نتیجه آزادسازی واردات خودرو، شرکت کرمان موتور که نمایندگی هیوندای در ایران را بر عهده داشته، تصمیم به واردات مدل‌های چندین خودرو از این برند کره‌ای به کشور گرفته است. در لیست خودروهایی که واردتشان به ایران قطعی شده است، به‌جز اکسنت، النترا و کونا از هیوندای، نام هاچ بک جمع و جور i10 به‌چشم می‌خورد. این شرکت قصد دارد در آینده نزدیک هیوندای i10 به‌عنوان یکی از محصولات پایین‌رده مقرون به صرفه Hyundai را به بازار ایران بیاورد؛ بازاری که ساخته‌های گروه هیوندای (شامل هیوندای و کیا) در آن طرفداران پر و پا قرص زیادی دارد.

هیوندای i10 هاچ بک فوق فشرده‌ای است که در رده «خودروهای شهری» جا می‌گیرد و عمدتاً بازار هند و اروپا را هدف گرفته است. آی 10 در سال 2007 به لاین‌آپ هیوندای راه پیدا کرد و نسل سوم این خودرو به‌عنوان جدیدترین نسل آن با چهره‌ای جدید در سال 2019 معرفی شد. درحالی که چند سال قبل نسل دوم این هاچ بک در ایران به‌صورت مونتاژی عرضه شده بود، حالا نسل جدید آن روانه کشور خواهد شد. در ادامه به جزئیات هیوندای i10 وارداتی از جمله مشخصات فنی، امکانات و قیمت می‌پردازیم؛ بر فرض اینکه مدل 2023 آن برای واردات در نظر گرفته شده است.

فهرست عناوین

معرفی هیوندای i10 وارداتی مدل 2023

مزایا و معایب

نمای جلو هیوندای i10 مدل 2023 وارداتی کرمان موتور

مزایا

  • طراحی هیجان‌انگیزتر از امثال فولکس واگن آپ
  • المان‌های جوان‌پسند فضای داخلی نظیر بافت کندویی داشبورد و بقیه قسمت‌ها
  • مصرف سوخت 5.3 لیتری پیشرانه پایه

معایب

  • پیشرانه کم‌جان برای بزرگراه‌ها
  • فضای محدود عقب برای مسافت‌های طولانی

طراحی نمای بیرونی، ابعاد و وزن

هیوندای i10 مدل 2023 وارداتی کرمان موتور

هیوندای i10 مدل 2023 از لحاظ طراحی بین هم‌رده‌های خود به‌راحتی خودی نشان می‌دهد. این خودرو شهری به‌لطف طراحی تهاجمی و اسپرت نمای جلو که کمتر در این سگمنت می‌توان دید، جلوه‌ای متفاوت به خود گرفته است. در این ناحیه چراغ‌های جلو با فرم تهاجمی آشنای اتومبیل‌های هیوندای را مشاهده می‌کنیم. زیر این چراغ‌ها جلوپنجره آبشاری و دو دی‌لایت گِرد در دو طرف قرار گرفته‌اند که الگویی شبیه به کندو دارند. به‌علاوه، چندین خط از جلوپنجره تا شیشه جلو روی کاپوت کشیده شده‌اند که روی کاپوت محصولات دیگر هیوندای نظیر توسان 2023 هم دیده‌ایم.

نمای عقب هیوندای i10 مدل 2023 وارداتی کرمان موتور

در انتهای شیشه‌های عقب لوگو i10 با پس‌زمینه کندوشکل حضور دارد. بعد از آن، در نمای عقب این هاچ بک کره‌ای دو چراغ جمع و جور جا گرفته است. سپر عقب هم صفحه ضدسایش یا اسکید پلیت گرافیت‌رنگ، چراغ مه‌شکن در چپ و چراغ دنده عقب در راست را در بر می‌گیرد. به‌پیروی از بقیه قسمت‌های نمای بیرونی، روی سپر عقب و حوالی چراغ‌های عقب خطوطی تیز قابل مشاهده‌اند. علاوه بر این‌ها، آپشن سقف مشکی یا قرمز وجود دارد که چاشنی دیگری را به طراحی آی 10 اضافه می‌کند.

طول، عرض و ارتفاع هاچ بک وارداتی هیوندای i10 مدل 2023 به‌ترتیب 3670 میلی‌متر، 1680 میلی‌متر عرض و 1480 میلی‌متر است. این خودرو کره‌ای 2425 میلی‌متر فاصله بین دو محور و حداقل 919 کیلوگرم وزن خالص دارد درحالی که وزن ناخالص آن فراتر از 1300 کیلوگرم می‌رود. ضمن این‌ها، ظرفیت صندوق عقب آی 10 به 252 لیتر می‌رسد.

طراحی فضای داخلی هیوندای آی 10 بورس کالا

فضای داخلی هیوندای i10 مدل 2023 وارداتی کرمان موتور

ماهیت اقتصادی و پایین‌رده در کابین خودرو شهری کوچک هیوندای آی 10 مشهود است. در همان حال، نباید از المان‌های چشم‌نوازی چشم‌پوشی کرد که کمی ذوق و سلیقه به فضای داخلی بخشیده‌اند. از جمله این المان‌های جذاب می‌توان به دریچه‌های هوای گِرد در دو طرف و بافت شبیه به کندو در سمت راست داشبورد و پنل‌های درب‌ها اشاره کرد. البته اگر کابین فیات 500 جدید را دیده باشید، شاید کابین آی 10 نتواند چندان توجه شما را جلب کند.

تاچ اسکرین در کابین هیوندای i10 مدل 2023 وارداتی کرمان موتور

وسط داشبورد هاچ بک فوق کوچک هیوندای، تاچ‌اسکرین 8 اینچی اطلاعات و سرگرمی تعبیه شده است و زیر نمایشگر، دریچه‌های هوای بدون ظرافت به‌چشم می‌خورند. پایین‌تر از دریچه‌های هوا هم کنترل‌های سیستم تهویه و دسته دنده با شکل و شمایلی ساده را می‌بینیم. آی 10 دارای فرمانی سه‌پر با کنترل‌های تنظیم شدت صدا، تماس صوتی و… است. پشت این فرمان، دو صفحه گرد آنالوگ و یک صفحه نمایش 3.5 اینچی LCD نصب شده است.

با افزایش 40 میلی‌متر فاصله بین دو محور هیوندای i10 نسبت به گذشته، فضای سرنشینان در کابین هم گسترده‌تر شده است. حالا فضایی کافی در جلو و همچنین جاپای بیشتری در قسمت عقب در مقایسه با مدل قبلی وجود دارد. مجموعاً 4 سرنشین می‌توانند به‌راحتی در این خودرو بنشینند و حتی ممکن است یک نفر دیگر در قسمت میانی صندلی عقب جا بگیرد. با وجود این، سه نفر طی مسافت‌های طولانی در عقب اذیت خواهند شد. در خصوص فضای حمل بار باید گفت که صندوق عقب 252 لیتری به‌اندازه کافی کارآمد است، ولی با تا کردن صندلی‌های عقب فضای موجود به 1050 لیتر افزایش پیدا می‌کند.

مشخصات فنی و مصرف سوخت هیوندای i10 مدل 2023

نمای جلو هاچ بک کره‌ای آی ده کرمان موتور

2 پیشرانه برای هاچ بک آی 10 در دسترس قرار دارد. یکی از نسخه‌ها نیرو محرکه خود را از یک پیشرانه 1 لیتری 3 سیلندر با سیستم تزریق چندنقطه‌ای سوخت (MPI) می‌گیرد که توان تولید قدرت 67 اسب بخار و گشتاور 96 نیوتون متر را دارد. مقصد خروجی این پیشرانه، محور جلو است و برای این امر یک گیربکس 5 سرعته دستی یا اتوماتیک پیش رو مشتریان گذاشته می‌شود. این خودرو شهری هیوندای با این پیشرانه، بین 15.2 ثانیه تا 17.8 ثانیه از 0 تا 100 کیلومتر بر ساعت شتاب می‌گیرد. ضمن این، سقف سرعت آن 156 کیلومتر است و تخمین زده می‌شود که در هر 100 کیلومتر 5.3 لیتر بنزین مصرف می‌کند.

پیشرانه دیگر موجود برای هیوندای i10 وارداتی، یک پیشرانه 1.2 لیتری 4 سیلندر به‌همراه سیستم تزریق چندنقطه‌ای سوخت است. این پیشرانه می‌تواند 84 اسب بخار قدرت و 118 نیوتون متر گشتاور تولید کند و گذشته از این، با همان گیربکس‌های مذکور قدرت را روانه چرخ‌های جلو می‌کند. حداکثر سرعت آن هم 171 کیلومتر بر ساعت مشخص شده است و قابلیت شتاب‌گیری از 0 تا 100 کیلومتر بر ساعت ظرف 12.6 ثانیه تا 15.8 ثانیه را دارد. ظرفیت باک برای هر دو پیشرانه، 36 لیتر خواهد بود. نهایتاً باید ذکر کرد که دو پیشرانه مذکور در امارات متحده عربی برای این هاچ بک ارائه می‌شود.

نمای عقب هاچ بک کره‌ای آی ده کرمان موتور

برخی از نسخه‌های این هاچ بک اقتصادی حتی با یک پیشرانه توربوشارژ 1 لیتری 3 سیلندر عرضه می‌شود. قدرت 100 اسب بخار، گشتاور 172 نیوتون متر، سیستم دیفرانسیل جلو، تزریق مستقیم بنزین، گیربکس دستی 5 سرعته و شتاب‌گیری صفر تا صد 10.5 ثانیه‌ای مشخصه‌های اصلی این پیشرانه‌اند.

امکانات و تجهیزات مدل 2023 هیوندای i10

هیوندای i10 که کرمان موتور برای واردات به ایران در نظر گرفته است، در بازارهای دیگر با امکانات ایمنی و رفاهی زیر عرضه می‌شود. با این حال، در حال حاضر مشخص نیست که نسخه وارداتی ایران از چه امکاناتی بهره‌مند خواهد بود.

  • سیستم جلوگیری از برخورد از جلو (FCA) با تشخیص عابران پیاده
  • هشدار بخورد از جلو (FCW)
  • دستیار نور بالا (HBA)
  • سیستم هشدار عبور از خط (LKA)
  • هشدار توجه راننده (DAW)
  • هشدار هوشمند محدودیت سرعت (ISLW)
  • دوربین دید عقب
  • 4 تا 6 ایربگ
  • صندلی‌های عقب تاشو با نسبت 60:40
  • تهویه دستی/خودکار
  • سوکت 12 ولت
  • فرمان برقی
  • تاچ‌اسکرین 8 اینچی با پشتیبانی از اپل کارپلی و اندروید اوتو
  • گرمکن صندلی‌های جلو
  • گرمکن فرمان
  • شیشه‌های برقی جلو
  • صندلی‌های پارچه‌ای
  • قابلیت شارژ بی‌سیم

قیمت هاچ بک هیوندای i10 کرمان موتور

هاچ بک کره‌ای آی ده کرمان موتور

دو نسخه هندی و اروپایی هاچ بک هیوندای آی 10 تفاوت‌هایی با یکدیگر در زمینه‌هایی نظیر طراحی دارند. این خودرو کره‌ای در مقطع کنونی در اروپا دارای قیمتی بین 15 تا 20 هزار یورو بسته به تریم و امکانات است و نسخه هندی آن با قیمت پایه 554 هزار روپیه برابر با کمی بیش از 6 هزار یورو به‌عرضه می‌رسد. با وجود این، حتی اگر فرض کنیم که نسخه پایه 16 هزار یورویی آن به ایران راه پیدا می‌کند، آی 10 با احتساب هزینه‌های اضافی قیمتی حداقل بیش از 1 میلیارد خواهد داشت. در هر صورت، باید منتظر ارائه جزئیات بیشتر و قیمت این هاچ بک وارداتی باشیم.

در بازار کنونی ایران تعیین رقیبی مستقیم برای آی 10 دشوار است. حتی در خارج از ایران هم بازار خودروهای شهری رفته‌رفته کم‌رونق‌تر می‌شود؛ چه برسد به ایران که با عدم واردات خودروهای جدید به آن به‌جز چینی‌ها، مشتریان دست بازی برای تهیه خودرو مورد نظر خود ندارند. قیمت گزاف احتمالی آی 10 هم این معادله را پیچیده‌تر می‌کند، از آنجا که اس یو وی‌ها، سدان‌ها و هاچ بک‌های چینی به مراتب بهتری از نظر مشخصات فنی و امکانات با همان قیمت میلیاردی موجودند.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*