پوتین و تیم کوک

شکایت 17 میلیون دلاری روسیه از اپل؛ کفگیر به ته دیگ خورده است!

رگولاتوری روسیه به بهانه سرپیچی اپل از قوانین ضدانحصار (آنتی تراست)، این شرکت را به پرداخت 17 میلیون دلار محکوم کرده است.

رگولاتوری روسیه، در اقدامی عجیب اپل را به‌ پرداخت 17 میلیون دلار محکوم کرد. کمیته تحقیق ضدانحصار این کشور مدعی شده که اپل با عدم اجازه به توسعه‌دهندگان برنامه برای پیوند به گزینه‌های پرداخت خارج از اپ استور، قانون را زیر پا گذاشته است.

رقم جریمه در نظر گرفته شده، بر اساس گردش مالی اپل در روسیه بوده که در حال حاضر به‌دلیل تبعیت اپل از تحریم‌های مالی علیه این کشور کم‌تر از حد معمول است. روس‌ها شرکت اپل را به بهانه نقض قوانین ضدانحصار این کشور و سوءاستفاده از موقعیت غالب خود در بازار اپ‌استور جریمه کرده‌اند، زیرا غول مستقر در کوپرتینو، توسعه‌دهندگان برنامه‌های iOS را از اطلاع‌رسانی به مشتریان درون برنامه، در مورد امکان پرداخت برای خریدهای خارج از اپ‌استور یا استفاده از روش‌های پرداخت جایگزین منع می‌کند.

اپل

اپل در ماه مارس سال گذشته به‌طور داوطلبانه فروش سخت‌افزار در روسیه را به‌حالت تعلیق درآورد و علاوه بر این، خدمات Apple Pay را به‌منظور تبعیت از تحریم‌های اقتصادی ایالات متحده لغو کرد. در این راستا، دولت اوکراین از اپل خواست تا گام دیگری بردارد و فروش نرم‌افزارهای اپ‌استور در روسیه را به‌طور کامل متوقف کند. اپل تاکنون در مورد این تصمیم اظهارنظر نکرده، اما احتمال منع دسترسی شهروندان روسی به برنامه‌ها را براساس سود و زیان بالقوه خود ارزیابی کرده است.

بااین‌حال، این شرکت فروش اپلیکیشن‌های متعلق به شرکت‌های روسی که تحت تاثیر تحریم‌های آمریکا قرار دارند را مسدود کرده است، اگرچه برخی از شرکت‌های بزرگ‌تر برای دور زدن این ممنوعیت به‌ راه‌حل‌هایی دست یافته‌اند.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*