ریست فکتوری اپل واچ

چگونه اپل واچ را ریست فکتوری کنیم؟

در این جا قصد داریم روش ریست فکتوری اپل واچ را به‌صورت گام به گام به شما آموزش دهیم. این کار از دو روش امکان‌پذیر است که یکی با استفاده از آیفون و دیگری بدون آن است.

دستگاه‌های اپل مجصولاتی گرانقیمت هستند؛ اما ارزش خرید دست دوم بسیار بالایی دارند.

در عین حال اگر شما صاحب یکی از مدل‌های قدیمی‌تر اپل واچ بوده و سعی در فروش آن داشته باشید، نیاز است پیش از انجام این کار، دستگاه را ریست فکتوری کنید.

منظور از ریست فکتوری اپل واچ، جدا کردن نرم افزاری آن از آیفون و پاک کردن تمامی اطلاعات از روی آن است. در صورتی که قصد داشته باشید اپل واچ خود را به شخص دیگری واگذار کنید، لازم است که حتما هر دوی این کارها را با دقت انجام دهید.

در صورتی که اطلاعات خود را به‌طور کامل از روی اپل واچ پاک نکنید، هرکسی که ساعت را به او واگذار می‌کنید ممکن است به بخشی از داده‌های حساس شما مثل تصاویر و پیام‌ها دسترسی پیدا کند. علاوه بر این، اتصال اپل واچ با اپل آیدی شما می‌تواند هم برای شما و هم برای صاحب جدید آن مشکلاتی را ایجاد کند؛ چرا که صاحب جدید به‌خاطر قابلیت جدید امنیتی Activation Lock دستگاه قادر نخواهد بود که اپل واچ را به دستگاه‌های تحت پشتیبانی اکانت اپل خود اضافه کند.

در این شرایط احتمالا خریدار اپل واچ دست دوم بار دیگر با شما تماس گرفته و از شما درخواست می‌کند که فرآیند جدا کردن اپل واچ از اپل آیدی را بار دیگر با دقت بیشتری انجام دهید.

همچنین در ذهن داشته باشید که اگر شما خریدار یک اپل واچ دست دوم هستید که قابلیت Activation Lock بر روی آن فعال است، حتی با ریست فکتوری هم نمی‌توانید از شر این قفل خلاص شوید. در این شرایط باید در عوض سعی کنید با صاحب پیشین اکانت تماس بگیرید!

روش ریست فکتوری اپل واچ با استفاده از آیفون

ساعت هوشمند Apple Watch

به گفته اپل، دو روش مختلف برای بازگرداندن اپل واچ به تنظیمات کارخانه وجود دارد که یکی با استفاده از آیفون است و دیگری بدون استفاده از آن.

در صورتی که شما به آیفونی که اپل واچ به آن متصل است، دسترسی دارید، باید از طریق گوشی، ابتدا اپل واچ را آزاد (Unpair) کرده و سپس اطلاعات ساعت هوشمند را پاک کنید.

نکته مهم در خصوص انجام این فرآیند آن است که با وجود این که می‌توانید حتی بدون آیفون هم اطلاعات اپل واچ را به‌طور کامل پاک کنید، اما در این صورت باعث فعال‌سازی Activation Lock (قفل فعال‌سازی) خواهید شد. معنی این قفل آن است که برای راه‌اندازی مجدد اپل واچ نیاز به وارد کردن مجدد اطلاعات اپل آیدی خواهید داشت.

البته در صورتی که صرفا قصد داشته باشید اطلاعات روی دستگاه را پاک کنید، این روش برای‌تان مناسب خواهد بود. با این وجود در صورت ریست فکتوری دستگاه، قادر به فروش یا واگذاری آن نخواهید بود و باید ابتدا قفل فعال‌سازی را بردارید!

ریست فکتوری اپل واچ

به منظور جدا کردن اپل واچ از آیفون به‌صورت نرم افزاری لازم است مراحل زیر را دنبال کنید:

  • مطمئن شوید اپل واچ و آیفون هر دو کاملا شارژ بوده و روشن هستند.
  • دو دستگاه را در نزدیکی هم قرار دهید.
  • اپلیکیشن اپل واچ در آیفون خود را باز کنید.
  • در داخل برنامه، گزینه My Watch و سپس All Watches را انتخاب کنید.
  • دستگاهی که قصد بازگرداندن آن به تنظیمات کارخانه دارید را انتخاب کنید.
  • بر روی آیکون اطلاعات «i» ضربه بزنید.
  • به قسمت پایین صفحه رفته و گزینه Unpair Apple Watch را انتخاب کنید.

گام کلیدی انجام این فرآیند وارد کردن اپل آیدی و پسورد خود در این مرحله است. این کار در حقیقت به اپل می‌فهماند که شما، به عنوان صاحب اپل واچ قصد دارید آن را از آیفون خود جدا کنید. در نتیجه این اتفاق، اطلاعات موجود بر روی دستگاه به‌طور خودکار پاک شده و دستگاه با قفل فعال‌سازی نیز روبرو نخواهد شد. بنابراین می‌توانید به‌راحتی آن را به فروش رسانده یا به سایرین واگذار کنید.

بازگرداندن اپل واچ به تنظیمات کارخانه بدون آیفون

ریست فکتوری اپل واچ

همان‌طور که پیش از این هم اشاره شد، پاک کردن اطلاعات اپل واچ بدون جدا کردن آن از آیفون باعث فعال شدن قفل فعال‌سازی آن خواهد شد که اجازه دسترسی یک اپل آیدی دیگر به دستگاه را از کاربر خواهد گرفت.

این قابلیت در حقیقت یک ویژگی امنیتی است که اپل طراحی کرده تا امکان دسترسی افراد ناشناخته به اپل واچ سایرین و وارد کردن اپل آیدی خود را از آن‌ها سلب کند. با این حال، این اقدام اپل مانند یک شمشیر دولبه عمل می‌کند؛ چرا که در صورت مفقود شدن آیفون یا گم شدن مشخصات اپل آیدی، دسترسی به اپل واچ عملا غیرممکن می‌شود!

در صورتی که با مساله فعال شدن Activation Lock مشکلی نداشته باشید، پاک کردن اطلاعات این ساعت هوشمند کار چندان پیچیده‌ای نیست. برای این کار تنها لازم است سه مرحله پیچیده زیر را انجام دهید:

  • اپل واچ را شارژ کرده و روشن کنید.
  • در بخش تنظیمات، بر روی General ضربه زده و وارد قسمت Reset شوید. سپس گزینه Erase all Content and Settings را انتخاب کنید.
  • بر روی گزینه Erase All ضربه بزنید.

اپل البته اعلام کرده که ممکن است در حین انجام این فرآیند از شما خواسته شود تا رمز اپل آیدی خود را وارد کنید.

در این شرایط همچنین پیامی بر روی صفحه اپل واچ مشاهده خواهد شد که در خصوص مشکلاتی که قفل فعال‌سازی برای نفر بعدی ایجاد می‌کند، به شما هشدار خواهد داد. همان‌طور که اشاره شد، نفر بعدی که از اپل واچ استفاده می‌کند، نیاز دارد که دستگاه را به‌طور کامل از آیفون جدا کند.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*