سهند و کادیلا

پارس خودرو مامور تولید سهند و کادیلا شد

خبرها حاکی از آن است که شرکت پارس خودرو وظیفه تولید سهند و کادیلا را بر عهده خواهد داشت. در ادامه با مشخصات این دو محصول جدید سایپا آشنا خواهیم شد.

گروه خودروسازی سایپا به‌تازگی در نشست ویژه مدیران خود از چند محصول جدید از جمله سهند و کادیلا پرده برداشت. در همین راستا نصب لوگوی شرکت پارس خودرو روی این محصولات نشان می‌دهد که این گروه خودروسازی وظیفه تولید سهند و کادیلا را بر دوش پارس خودرو گذاشته است.

مشخصات سهند

شرکت سایپا سهند را بر پایه پلتفرم قدیمی ایکس 200 خود توسعه داده و در واقع فیس لیفتی از ساینا محسوب می‌شود. از ویژگی‌های طراحی برجسته نمای جلو این خودرو می‌توان به سپر بازطراحی شده، خطوط جدید روی کاپوت، جلوپنجره لانه‌زنبوری و چراغ‌های جلوی کشیده اشاره کرد. ضمن این‌که طراحان برای این خودرو تغییرات دیگری چون بازطراحی در صندوق و سپر عقب، چراغ‌های باریک و جدید عقب به‌همراه طراحی جدید آینه‌های جانبی و چرخ‌ها را در نظر گرفتند.

سهند

سهند قرار است با امکاناتی چون تریم دو رنگ، روکش چرمی صندلی‌ها، دوربین دید عقب، سیستم نمایشگر فشار باد تایرها، استارت دکمه‌ای، کروز کنترل و سانروف به بازار عرضه شود. طراحان برای کابین تغییرات زیادی را در نظر گرفتند و به همین دلیل دیگر آن طراحی قدیمی و پلاستیکی ساینا و کوییک دیده نمی‌شود.

سهند

در واقع طراحان با استفاده از نمایشگر پشت آمپر با طرح جدید، رودری‌های جدید، فرمان دی‌کات، نمایشگر لمسی عمودی روی داشبورد و تریم دو رنگ با دریچه‌های تهویه گرد توانستند نمای جدیدی را به‌وجود آورند. البته کماکان بخش‌هایی از نمای داخلی این خودرو به ساینا شباهت دارد.

سهند

پیشرانه سهند همان پیشرانه ساینا و کوییک بوده، اما مهندسان سایپا با اعمال تغییراتی در هدرز، منیفولدها و سرسیلندر به‌همراه سیستم زمان‌بندی سوپاپ‌ها توانستند قدرت آن را به 90 اسب بخار و گشتاور را به 137 نیوتن‌متر برسانند. قدرت تولید شده از این پیشرانه نیز با گیربکس 5 سرعته دستی قبلی یا گیربکس اتوماتیک 6 سرعته تیپ ترونیک (به شکل سفارشی) به چرخ‌ها منتقل خواهد شد.

این پیشرانه دارای استاندارد آلایندگی یورو 5 بوده و به ازای هر 100 کیلومتر نیز حدود 7.5 لیتر سوخت مصرف می‌کند. البته با توجه به این‌که وزن سهند نسبت به ساینا افزایش پیدا کرده، این خودرو اکنون کندتر شده و ظرف مدت 13 ثانیه می‌تواند از صفر به سرعت 100 کیلومتر بر ساعت دست پیدا کند.

مشخصات کادیلا

کادیلا یا همان پروژه P90 یکی دیگر از محصولات جدید سایپا محسوب می‌شود که قرار است در کارخانه پارس خودرو به تولید برسد. این خودرو نسخه ایرانیزه تندر 90 بوده که ایران خودرو در بخش طراحی و مشخصات فنی آن تغییراتی را اعمال کرده است.

کادیلا

سایپا اعلام کرد کادیلا قرار است با موتور داخلی‌سازی شده EC5 پژو یا همان نسخه ارتقا پیدا کرده موتور TU5 به بازار عرضه شود که می‌تواند قدرتی برابر با 110 اسب بخار و گشتاور 147 نیوتن‌متر را به تولید برساند. یک گیربکس 5 سرعته دستی همانند سدان شاهین نیز وظیفه انتقال قدرت به چرخ‌ها را خواهد داشت.

طراحان برای کادیلا تغییرات ظاهری زیادی را در نظر گرفتند. هرچند نمای جانبی این خودرو به تندر 90 شباهت دارد، اما طراحان برای نخستین بار در نمای جلو این خودرو از عناصر کرومی براق برای اتصال چراغ‌های جلو استفاده کردند. ضمن این‌که این خودرو اکنون به‌جای کاسه چراغ‌های کوچک قبلی به چراغ‌های بزرگ با نوار LED روشنایی روز مجهز شده است. همچنین طراحان برای نمای جلو از جلوپنجره 6 ضلعی مشابه خودروهای قدیمی هیوندای استفاده کردند.

کادیلا

کادیلا نسبت به رنو ساندرو پارس خودرو در نمای داخلی تغییرات زیادی را تجربه نکرده و از همان طرحی ساده داشبورد رنو بهره می‌برد. به‌طور کلی از مهم‌ترین تغییرات بخش داخلی این خودرو می‌توان به غربیلک فرمان جدید و مجموعه آمپر جدید اشاره کرد.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*