بهترین برنامه های مدیریت کار و برنامه ریزی

معرفی 5 نمونه از بهترین برنامه های مدیریت کار و برنامه ریزی

در این مطلب به معرفی 5 مورد از بهترین برنامه های مدیریت کار و برنامه ریزی می‌پردازیم که نقش موثری در افزایش بهره‌وری فعالیت‌های روزانه دارند.

آیا معمولا عادت دارید از کارها و برنامه‌های پیش روی خود، فهرست تهیه کنید؟ اگر چنین است، بدون شک استفاده از یک نرم‌افزار مرتبط، بهترین راه‌حل است. از آنجاکه وجود برنامه‌های متعدد در این حوزه، کمی گیج‌کننده به‌نظر می‌رسند، در ادامه به معرفی 5 مورد از بهترین برنامه های مدیریت کار و برنامه ریزی می‌پردازیم تا انتخاب ساده و مفیدی را تجربه کنید. در این فهرست برنامه‌هایی قرار دارند که علاوه بر ویژگی‌های پایه مدیریت کار، امکانات منحصر به‌فرد و متمایزی را ارائه می‌دهند.

بهترین برنامه های مدیریت کار و برنامه ریزی

1. Apple Reminders – بهترین برنامه مدیریت کار و برنامه ریزی برای کاربران اپل

برنامه های مدیریت کار و برنامه ریزی

اگر از دستگاه‌های ساخت اپل استفاده می‌کنید، نرم‌افزار Reminders این شرکت گزینه‌ای ساده و در عین حال کارآمد است. این نرم‌افزار به‌‌صورت استاندارد به‌همراه تمامی دستگاه‌های این برند ارائه شده و ویژگی‌هایی کاربردی که در طول زمان بهبود یافته‌اند را به کاربر ارائه می‌دهند.

ویژگی‌ها:

  • یادآوری‌ها: این برنامه از گزینه‌های متعدد و قابل انعطافی برای یادآوری کارها و وظایف برخوردار است. علاوه بر آنکه می‌توانید تاریخ و زمان را انتخاب کنید، امکان دریافت یادآوری‌ها براساس موقعیت مکان و هم‌چنین زمانی که به یک شخص پیام می‌دهید نیز وجود دارد.
  • اشتراک‌گذاری: شما می‌توانید به‌راحتی فهرست مفیدی از برنامه‌هایی که برای کارهای خانه یا لیست خرید مواد غذایی تهیه کرده‌اید را به اشتراک بگذارید. هم‌چنین می‌توانید به افرادی که فهرست خود را ارسال کرده‌اید، وظایف خاصی را محول کرده که برای تقسیم کارها، قابلیتی بسیار مفید است.
  • تکرار وظایف: برخلاف بسیاری از برنامه‌ های مدیریت کار که گزینه‌های تکرار وظایف را برای کاربر محدود می‌کنند،  Apple Reminders ابزاری کاملا چندمنظوره است. علاوه بر آنکه می‌توانید یادآورهای روزانه، هفتگی یا ماهانه ایجاد کنید، امکان استفاده از گزینه‌های سفارشی برای ایجاد یادآورهای قابل تنظیم نیز فراهم است.

از دیگر ویژگی‌های این برنامه می‌توان به امکان تعیین اولویت، افزودن آدرس URL، درج تصویر و گنجاندن برچسب اشاره کرد. اگر از کاربران پلتفرم‌های اپل هستید، استفاده از این نرم‌افزار کاملا منطقی به‌نظر می‌رسد.

2. Micorosft To Do – ابزاری جذاب و رایگان برای کاربران مایکروسافت

برنامه های مدیریت کار و برنامه ریزی

برنامه Microsoft To Do، برای کاربران ویندوز، ابزاری جذاب، رایگان و مفید برای مدیریت کارها است که مجموعه‌ای کامل از ویژگی‌ها و امکانات اضافی را ارائه می‌دهد.

ویژگی‌ها:

  • وظایف به‌زبان ساده: به‌جای ایجاد فهرست جدا برای هر کار، می‌توانید به‌سادگی آنچه را که می‌خواهید را به‌صورت متنی وارد کنید. برای مثال، می‌توانید عبارت «پرداخت قبض آب و برق تا جمعه ساعت 6 عصر» را وارد کنید و برنامه آن‌را با تاریخ و زمان مقرر اضافه خواهد کرد.
  • برنامه‌ریزی در Outlook: می‌توانید مستقیما از طریق Outlook به Microsoft To Do دسترسی داشته باشید و یک راه سریع و مفید را برای اضافه کردن فهرست کارها از طریق ایمیل دریافت کنید. به‌علاوه می‌توانید با کلیک بر روی دکمه To Do در Outlook، هر آنچه در صفحه شما وجود دارد را مشاهده کنید یا بخش ایمیل To Do را برای مشاهده پیام‌های Outlook علامت‌گذاری کنید.
  • مراحل کار: مانند وظایف فرعی، می‌توانید کار مورد نظر خود مرحله‌بندی کرده و در حین انجام، هریک را علامت بزنید. این ویژگی برای کارهای جزئی مفید است.

سایر ویژگی‌های اضافی این برنامه شامل تم‌های چشم‌نواز، کارهای تکراری، یادآوری‌های انعطاف‌پذیر، یادداشت‌ها، پیوست‌های فایل و امکان اختصاص دادن کارها به دیگران هستند. برنامه Microsoft To Do از پلتفرم‌های اندروید، iOS، و ویندوز قابل دریافت است.

3. Google Tasks – یکی از بهرین برنامه های مدیریت کار و برنامه ریزی

گوگل تسک

یکی از ویژگی‌های کاربردی این برنامه، امکان دسترسی به آن به‌طور هم‌زمان در کنار دیگر نرم‌افزارهای گوگل نظیر Docs، Drive، Sheets، Gmail و غیره است. بدین ترتیب، در فضای وب می‌توانید از پنل کناری به این برنامه وارد شوید.

ویژگی‌ها:

  • وظایف فرعی: با ویژگی Subtask، می‌توانید کارهای بیشتری را مرتبط با وظیفه اصلی اضافه کنید. این قابلیت به شما اجازه می‌دهد پروژه‌های بزرگ‌تر را به‌راحتی مدیریت کرده و تا زمانی‌که همه وظایف فرعی انجام نشوند، کامل نخواهد شد.
  • وظایف ستاره‌دار: وقتی با فهرستی طولانی از کارها مواجه هستید، تعیین اولویت از اهمیت بالایی برخوردار است. با افزودن یک ستاره به هر کار، می‌توانید تنها با یک کلیک، به وظایف ستاره‌دار دسترسی پیدا کنید. هم‌چنین می‌توانید فهرست‌های فردی را براساس کارهایی که اخیرا ستاره‌گذاری کرده‌اید، مرتب کنید.
  • نمایش در تقویم گوگل: یکی دیگر از ویژگی‌های کاربردی Google Tasks، امکان اشتراک کارها در تقویم گوگل است. برای کارهایی که دارای موعد مقرر هستند، این یک راه عالی برای مشاهده هم‌زمان تاریخ و فعالیت است.

از جمله ویژگی‌های دیگر این برنامه می‌توان به امکان تنظیم زمان با تاریخ مقرر، تکرار کارها و امکان چاپ لیست‌های کاربر اشاره کرد. اگر از برنامه‌های بهره‌وری گوگل برای محل کار یا تحصیل خود استفاده می‌کنید، Google Tasks بدون شک مفیدترین ابزار موجود برای مدیریت و برنامه‌ ریزی کارهای شما است. این نرم‌افزار از طریق پلتفرم‌های اندروید و iOS قابل نصب بوده و در کامپیوتر نیز از طریق پنل سمت راست برنامه‌های گوگل در دسترس است.

4. TickTick – دسترسی گسترده با ویژگی‌های کامل

برنامه های مدیریت کار و برنامه ریزی

برنامه TickTick یک گزینه مدیریت کار فوق‌العاده مفید با ویژگی‌هایی متنوع است. این نرم‌افزار رایگان از طریق وب، گوشی هوشمند، دسکتاپ ویندوز و مک در دسترس بوده و با تمامی پلتفرم‌ها قابل همگام‌سازی است.

ویژگی‌ها:

  • الگوهای کاری: می‌توانید از میان الگوهای مفیدی که شامل کارهای مختلف هستند، آنها را متناسب با نیاز خود ویرایش و انتخاب کنید. هم‌چنین می‌توانید کارهای موجود را به‌عنوان الگو ذخیره کنید. هر دو ویژگی به‌شما یک شروع سریع برای بسته‌بندی لیست، کارهایی که از قبل باید انجام دهید و فعالیت‌های روزانه را ارائه می‌دهند.
  • بخش‌های فهرست: برای مدیریت کار قدرتمند، فهرست‌ کارهای خود را می‌توانید به بخش‌های مختلف تقسیم کنید. برای مثال، می‌توانید یک لیست کاری را برای هر یک از مشتریان خود و فهرستی برای رویدادها با بخش‌هایی برای فروشندگان داشته باشید.
  • نظرات: در این بخش می‌توانید هم‌زمان با انجام کار، نظرات خود را اضافه کنید. این ویژگی برای کارهایی که تاخیر دارند، به جزئیات بیش‌تری نیاز دارند یا آن دسته که با دیگران به اشتراک می‌گذارید، مفید است. هم‌چنین در صورت نیاز می‌توانید نظرات را حذف کنید.

از جمله ویژگی‌های اضافی TickTick می‌توان به تکرار وظایف، یادآوری‌های قابل شخصی‌سازی، اشتراک‌گذاری فهرست، برچسب‌ها، وظایف فرعی، آپلود فایل، فیلترها و ردیابی عادت اشاره کرد. همان‌طور که گفته شد، TickTick به‌صورت رایگان قابل استفاده است، اما برای مواردی نظیر فعالیت‌های کار و فهرست، نمای جدول زمانی، نمایش تقویم، مدت زمان و سایر امکانات، ارتقا به نسخه پولی ضروری است. تیک‌تیک را می‌توانید از طریق پلتفرم‌های اندروید، iOS و ویندوز دریافت کنید.

5. any.do – یکی از بهترین برنامه های مدیریت کار و برنامه ریزی با کارکرد آسان

برنامه any do

وقتی صحبت‌ از ویژگی‌ها می‌شود، بسیاری از کاربران به زرق‌وبرق‌ها و جلوه‌های خاص نرم‌افزاری نیازی ندارند. اگر تنها به‌دنبال یک برنامه برای مدیریت کارها هستید که استفاده از آن آسان و سرراست باشد، Any.do ارزش امتحان کردن را دارد. از سادگی و ویژگی‌های پایه آن برای انجام کارها در وب، دسکتاپ یا گوشی‌ هوشمند خود می‌توانید بهره ببرید.

  • نماهای انعطاف‌پذیر: در صورتی‌که از Any.do در محیط وب استفاده کنید، می‌توانید کارهای خود را با نمای My Day مشاهده کرده تا از برنامه‌های روزانه خود آگاه شوید.
  • افزودن سریع کار: می‌توانید یک فعالیت را وارد کرده و با یک کلیک ساده آن‌را ذخیره کنید. از سوی دیگر، زمان یادآوری و لیست را انتخاب کرده و یک برچسب اضافه کنید.
  • یکپاچه‌سازی، وارد کردن و همگام‌سازی: می‌توانید با اتصال تقویم گوگل به این نرم‌افزار، علاوه بر تاریخ، رویداد، قرارها و جلسات روانه خود به‌طور هم‌زمان مشاهده کنید. هم‌چنین می‌توانید از طریق همگام‌سازی با Zapier، WhatsApp Reminders یا Slack، وظایف خود را در دیگر پلتفرم‌ها نیز ببینید. علاوه بر آن، امکان وارد کردن کارهای انجام شده در دیگر ابزارهای مدیریت وظایف نظیر ترلو نیز وجود دارد.

ویژگی‌های اضافی این برنامه شامل یادآوری‌ها، وظایف فرعی، برچسب‌ها، پیوست‌های فایل، یادداشت و آرشیو هستند. اگرچه Any.do به‌صورت رایگان قابل دریافت است اما برای استفاده از ویژگی‌هایی مانند یادآوری‌های مکرر پیشرفته، تم‌های سفارشی‌ شده، یادآورهای مبتنی بر مکان و موارد دیگر، ارتقا به نسخه پولی ضروری است. علاوه بر مرورگر، می‌توانید از این برنامه در پلتفرم‌های اندروید، iOS، و ویندوز نیز استفاده کنید.