سرقت اطلاعات کاربران در سال ۲۰۲۲

اطلاعات ۴۲۲ میلیون کاربر در سال ۲۰۲۲ به سرقت رفت؛ شما هم جزو آن‌ها بودید؟

بر اساس آخرین گزارش‌ها، اطلاعات ۴۲۲ میلیون کاربر در سال ۲۰۲۲ به سرقت رفته است. جالب اینجاست که نیمی از این سرقت‌ها مربوط به توییتر بوده است.

امنیت داده، چیزی است که باید تمام شرکت‌ها در قرن بیست‌ویکم به آن فکر کنند. طی سالی که گذشت مقاله‌های زیادی را در مورد سرقت اطلاعات توییتر، واتساپ و فیسبوک دیده‌ایم. آخرین گزارشی که توسط ITRC منتشر شده نشان می‌دهد که وضعیت ایمنی داده‌ها اسفناک بوده، اما امیدواریی‌هایی هم وجود دارد. این یعنی تعداد نقض داده‌ها گرچه کاهش پیدا کرده، اما همچنان عدد بزرگی است!

نصف سرقت اطلاعات کاربران مربوط به توییتر بوده است

طی شش سال گذشته همیشه نقض داده‌ها روند صعودی داشته است. اما این زنجیره در سال ۲۰۲۲ پاره شد. طی سالی که گذشت، سرقت اطلاعات حدود ۴۲ درصد کمتر از سال‌های گذشته بود. البته هنوز هم رقم بزرگی است. چرا که تنها در یک سال ۴۲۲ میلیون کاربر قربانی شده‌اند.

سرقت اطلاعات کاربران در سال ۲۰۲۲

در اصل ما فکر می‌کنیم که این عدد حتی می تواند بزرگ‌تر از این هم باشد. بسیاری از شرکت‌های حوزه فناوری بسیاری از جزئیات نقض داده‌های کاربرانشان را فاش نمی‌کنند. فقط ۳۴ درصد آن‌ها حملاتی سایبری را گزارش می‌کنند. این اثرات منفی را روی صنعت تکنولوژی می‌گذارد. با توجه به اینکه بسیاری از شرکت‌ها جزئیاتی از این حملات ارائه نمی‌کنند، همین قضیه به کاربران اجازه نمی‌دهد تصمیم درستی را اتخاذ کنند تا در این حملات آسیب نبینند. بنابراین هکرها نیز شانس بیشتری برای اطلاعات کاربران پیدا می‌کنند.

جالب است بدانید که نیمی از کاربرانی که اطلاعاتشان سرقت شده، عضو توییتر بوده‌اند. طبق آمار منتشر شده، اطلاعات ۲۲۱ میلیون کاربر توییتر در سال گذشته میلادی سرقت شده است. بعد از آن شرکت‌های Neopets و AT&T و Cash App و Beetle Eye در رتبه‌های بعدی قرار دارند.

البته فراموش نکنید که در بسیاری از این موارد، سرقت فقط شامل نام کاربری و شماره امنیتی اجتماعی کاربران بوده است. در برخی از موارد هم اطلاعات قابل شناسایی شخصی افراد (PPI) سرقت شده است که اهمیت زیادی ندارد.

سرقت اطلاعات کاربران در سال ۲۰۲۲

ما امیدواریم که روند کاهش سرقت اطلاعات کاربران در سال ۲۰۲۳ هم ادامه پیدا کند. ما می‌توانیم به‌جای اتکا به شرکت‌ها، خودمان از خودمان بیشتر محافظت کنیم. یکی از بهترین کارهایی که می‌توانید انجام دهید، استفاده از قابلیت احراز هویت دو مرحله‌ای و یا انتخاب یک رمز عبور قدرتمندتر است.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*