بیماری مرگبار جدید

پیش بینی ترسناک بیل گیتس: یک بیماری مرگبار جدید در راه است!

بیل گیتس در اظهارنظر جدید خود پیش‌بینی کرد یک بیماری مرگبار جدید در راه است که ساخته دست بشر بوده و از کرونا نیز بدتر خواهد بود.

بیل گیتس که به‌عنوان بنیانگذار مایکروسافت و یکی از ثروتمندترین افراد جهان شناخته می‌شود شیوع یک ویروس تنفسی در جهان را حدود 8 سال قبل از شیوع کرونا پیش‌بینی کرده بود. وی در سال 2021 نیز اعلام کرد در آینده‌ای نه‌چندان دور، دو فاجعه مرگبار گرمایش جهانی و بیوتروریسم زندگی بشر روی این سیاره را به‌شدت تهدید خواهد کرد.

احتمال شیوع یک بیماری مرگبار جدید

در حالی که این اظهارنظرهای بیل گیتس در سال 2021 نگرانی‌های زیادی را به‌همراه داشت، وی به‌تازگی طی رویدادی که در موسسه اندیشکده Lowy در سیدنی برگزار شد عنوان کرد جهان باید خود را برای همه‌گیری بعدی آماده کند؛ چرا که همه‌گیری بعدی احتمالا ساخته دست بشر خواهد بود و می‌تواند بحرانی شدیدتر از کرونا را به همراه داشته باشد.

بیماری مرگبار جدید

بنیانگذار مایکروسافت در ادامه گفته‌های خود از رهبران سیاسی خواست تا با کنار گذاشتن اختلافات، خود را برای شیوع ویروس کشنده‌تر بعدی آماده کنند؛ چرا که پاندمی کرونا به ما آموخت با همکاری می‌توان شیوع هر نوع بیماری را کنترل کرد. ضمن این‌که اکنون می‌توان با استفاده از ابزارها و ظرفیت‌های جهانی همانند آتش‌سوزی یا زلزله خود را برای هر نوع بحرانی آماده کرد.

بیل گیتس با اعلام این‌که ویروس‌های تنفسی متعددی در جهان وجود دارد و هر ساله نیز به تعداد آنها اضافه می‌شود گفت بیماری‌های تنفسی بسیار خطرناک هستند؛ چرا که احتمال شیوع آن توسط سایر افراد وجود دارد و همه‌گیری آنها آسیب‌های جدی به‌همراه خواهد داشت. برای مثال شیوع کرونا علاوه بر تلفات جانی، به اقتصاد جهانی نیز حدود 10 تریلیون دلار آسیب رساند و سطح زندگی بسیاری از مردم را تحت تاثیر قرار داد.